کد خبر 1104476
تاریخ انتشار: ۱۹ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۲:۳۷
ابعاد بازدید رئیس‌جمهور فرانسه از ویرانه‌های بیروت / آیا ماکرون واقعا برای کمک به لبنان رفت؟

درحالی که رئیس جمهور فرانسه مدعی است برای همدلی با لبنانی‌ها و کمک به این کشور بلافاصله پس از انفجار بیروت به لبنان آمده٬ ابعاد سفر وی متفاوت از آن است.

به گزارش مشرق به نقل از پایگاه خبری العهد٬ «عمر عبدالقادر غندور» رئیس مجمع وحدت اسلامی لبنان پس از سفر «امانوئل ماکرون» رئیس‌جمهور فرانسه به شهر بحران‌زده بیروت بلافاصله پس از انفجار٬ اعلام کرد که وی تنها برای روحیه‌دادن به لبنانی‌ها و اعلام برخی کمک‌ها به لبنان نیامده بود؛ بلکه انگیزه‌های دیگری پشت این سفر وجود داشت که چشم اندازهای آن به زودی مشخص می‌شود.

عمر غندور با صدرو بیانیه‌ای اظهار داشت که رئیس جمهور فرانسه در خلال بازدید از خرابی‌های بندر بیروت مدعی شد که که مردم لبنان دیگر به طبقه سیاسی کشورشان باور ندارند و حتی برخی خواستار بازگشت لبنان به قیمومیت فرانسه هستند.

بیشتر بخوانید:

انتقاد شهروندان کشورهای عربی از اقدامات ماکرون در بیروت

رئیس مجمع وحدت اسلامی لبنان گفت که ماکرون از ضرورت رسیدن لبنانی‌ها به یک تفاهم صحبت می‌کرد که مستلزم یک نظامی سیاسی جدید است.

وی افزود که ما گمان نمی‌کنیم تاثیرات این سفر تا همین حد به پایان برسد؛ بلکه سفر رئیس جمهور فرانسه در این شرایط به لبنان مقدمه‌ای برای ایجاد تحولات میدانی مهم و گسترده‌ای خواهد بود که شماری از کشورها از جمله ایالات متحده در آن نقش خواهند داشت.

غندور اظهار داشت که ما نمی‌گوییم رئیس جمهور فرانسه مامور به این کار شده و شاید این همان چیزی باشد که «میشل عون» رئیس جمهور در گفتگو با رسانه‌ها گفت٬ مبنی بر اینکه هرگونه تلاش برای ایجاد تحول سیاسی در لبنان باید از سازوکارهای رسمی عبور کند.

عمر غندور با اشاره به این که تحرک گروه‌های حقوق بشری خارج لبنان برای انجام تحقیقات مستقل به بهانه عدم توانایی دستگاه قضایی لبنان در ارائه تحقیقات شفاف٬تصادفی نبوده است٬ تاکید کرد که به گفته میشل عون٬ درخواست برای تشکیل کمیته تحقیقات بین‌المللی در خصوص انفجار بندر بیروت به معنای نابودی تحقیقات لبنان و از بین رفتن حقیقت است.

رئیس جمهور فرانسه بلافاصله پس از انفجار بیروت وارد لبنان شد و یک لیست بزرگ از کمک‌هایی که درواقع همان استعمار مجدد لبنان و تحت قیمومیت بردن آن بود ارائه کرد. از دیدارها و سخنانی که ماکرون در آنها مطرح می‌کرد مشخص بود که هدف از این سفر واقعا همدلی با دولت و ملت لبنان نبوده است؛ به ویژه اینکه همه می‌دانند فرانسه همواره دیکته‌های آمریکا و منافع رژیم صهیونیستی را در لبنان پیاده می‌کند.

از سوی دیگر بسیاری از تحلیلگران وکارشناسان بر این باورند که ماکرون به عنوان نماینده آمریکا و با هدف ضربه زدن به حزب‌الله و متهم کردن آن٬ این سفر شتابزده به لبنان را انجام داد.

منبع: تسنیم

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 4
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۳:۱۹ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۹
    2 0
    قطعا این قورباغه کریح و کچل برای اربابش آمریکا و اسرائیل و به قصد ضربه زدن به حزب الله وارد اونجا شده ، وگرنه در حدی نیست ازین قنطز ها در بکنه
  • IR ۱۳:۲۰ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۹
    3 0
    نوکر رفته اونجا برای اربابش آمریکا جا باز کنه
  • IR ۱۴:۲۶ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۹
    0 0
    فرانسه، یک کشور درجه سه که سالهاست آرزو داره نقش اولی ها رو اجرا کنه. اگر توریسم نمی داشت همتای آلبانی شده بود. ماکرون هم یه چاپلوس و دو بهم زن تمام عیاره
  • IR ۰۲:۲۹ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۰
    0 0
    انفجار در بیروت شبیه به ترور رفیق حریری است. با ترور حریری مقدمات خروج ارتش سوریه از لبنان رقم خورد و انفجارهای بیروت هم به نظر مقدماتی برای خلع سلاح حزب الله در لبنان طراحی شده باشد.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس