کد خبر 1104407
تاریخ انتشار: ۱۹ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۰:۰۹
از دست دادن بویایی نشانه مهم ابتلا به کرونا

نتایج یک بررسی آماری نشان می‌دهد، دو سوم کارکنان یک بیمارستان در انگلیس در زمان اوج همه گیری ویروس کرونا حس بویایی و چشایی خود را از دست داده‌اند.

به گزارش مشرق به نقل از دیلی‌میل، نتایج یک بررسی آماری نشان می‌دهد، دو سوم کارکنان یک بیمارستان در انگلیس در زمان اوج همه گیری ویروس کرونا حس بویایی و چشایی خود را از دست داده‌اند.

براساس این بررسی،  تقریباً دو سوم کارمندان این بیمارستان گفتند که در ماه آوریل دچار از بین رفتن حس بویایی و چشایی  شدند و این درحالیست که در آن زمان هنوز این دو علائم جزء نشانه‌های ابتلا به بیماری کرونا نبود.

داده‌های موجود حکایت از آن دارد که در انگلیس بیش از ۳۱۱ هزار نفر مبتلا به کرونا شده‌اند و تاکنون بیش از ۴۳ هزار نفر در اثر آن جان ‌باخته‌اند.

بیشتر بخوانید:

کارشناسان بهداشتی تأکید می‌کنند، به علت گستردگی علائم ابتلا به کرونا، افراد باید نشانه‌های این بیماری را جدی بگیرند و با قرنطینه زنجیره شیوع را کنترل کنند.

 محققان باور دارند نتایج این پژوهش از آنجایی که متخصصان مراقبت‌های بهداشتی در خط مقدم همه گیری قرار دارند و در معرض کروناویروس هستند بسیار اهمیت دارد.

همچنین، به منظور جلوگیری از شیوع بیشتر بیماری، نیاز به آگاهی و شناخت زودرس آنوسمی به عنوان ابزاری برای شناسایی، فوریت آزمایش و جداسازی کارکنان مراقبت‌های بهداشتی وجود دارد.

این تحقیقات نشانگر رابطه جدی بین از بین رفتن حس بویایی و نتایج مثبت Covid-۱۹ است؛ کسانی که احساس بویایی خود را از دست داده بودند تقریباً ۵ برابر بیشتر از دیگر افراد آزمایش مثبت داشتند.

این تحقیق در ژورنال The Lancet Microb منتشر شده است.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 7
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۲:۱۲ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۹
    1 1
    سلام خداقوت. خسته نباشید. استفاده از روغن نعنا یا اکالیپتوس در دستگاه بخور واستنشاق آن برای رفع مشکل گرفتگی بویایی خوبست.
    • IR ۱۳:۵۷ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۹
      2 0
      بله فرمایشتون برای سرما خوردگی های (زکام و گیریپ) عمومی خوب است . ولی برای کرونا شاید نتیجه ی متفاوتی داشته باشد
    • IR ۱۴:۲۵ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۹
      1 0
      حالا امتحان میکنیم انشاالله که موثر باشد.!
  • IR ۱۲:۴۷ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۹
    3 0
    عفونت باعثِ ازبین رفتنِ بویایی ست
  • جوجه تیغی بدنساز CH ۱۳:۱۷ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۹
    4 0
    از دست دادن گوشایی هم همینطور
  • IR ۱۴:۵۴ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۹
    0 4
    مشرق جان خوب بود تحقیق مینمودی ودرمان گرفتگی بویایی را هم مینوشتی. خوبست درد را با درمان بنویسی اگر مقدور بود. ممنون که این علامت را یاد آوری نمودی ولی همیشه درد ودرمان کنار هم تاثیر بهتری در یادگیری دارد.
  • IR ۱۷:۵۹ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۹
    0 0
    درتاریخ 25اردیبهشت 99مطلبی برای رفع گرفتگی بویایی براثر کرونا منتشر کردید خوبست به آن صفحه هم توجه کنیم. که کمکی باشد برای درمان.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس