کد خبر 1104183
تاریخ انتشار: ۱۸ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۹:۵۰
بدترین عملکرد خط دفاعی استقلال در ۱۲ سال اخیر + جدول

خط دفاعی و دروازه‌بان استقلال به عنوان پاشنه آشیل آبی‌پوشان در فصل جاری ظاهر شد و نقش اعظمی در ناکامی این تیم در کسب عنوان قهرمانی لیگ‌برتر داشت.

به گزارش مشرق، گل‌های بد موقع، اشتباهات متعدد و مبتدیانه، عدم هماهنگی بازیکنان، نبود مدافع شش دانگ و ملی‌پوش، مصدومیت و محرومیت و تاکتیک‌های نادرست دست به دست هم داد تا استقلالی که یکی از بهترین فصول خود در خط حمله را تجربه می‌کند، در خط دفاعی مرگبار ظاهر شود و یکی پس از دیگری امتیازات را به حریفان واگذار کند.

استقلال بهترین خط حمله لیگ برتر را دارد و هر تیمی در آرزوی داشتن یکی از سه مهاجم گلزن این تیم است، مهاجمانی که در بازی اخیر آبی‌پوشان تاثیر مستقیمی در تساوی این تیم داشتند و دو نفر گل زدند و یکی هم پنالتی گرفت ولی همچنان در خط دفاعی و دروازه مشکلات وجود داشت و استقلال دو گل دریافت کرد تا گل‌های زده این تیم بی‌اثر شود.

بازی‌های معدودی در فصل جاری بدون گل خورده از سوی سید حسین حسینی به پایان رسیده و در نهایت در فاصله دو هفته مانده به پایان فصل جاری، دروازه‌بان شیرازی استقلال فقط در ۷ مسابقه موفق به ثبت کلین شیت (بازی بدون گل خورده) شده است که هم برای او و هم برای استقلال مناسب نیست.

اگر استقلال در اندیشه قهرمانی و حسینی و مدافعان تیمش در سودای کسب پیراهن تیم‌ملی بودند، باید نیمی از گل‌های خورده در فصل جاری را به هر نحو ممکن نمی‌خوردند تا آمار و ارقام این تیم در قامت یک قهرمان باشد نه در قامت یکی از بدترین استقلال های تاریخ لیگ برتر!

بدترین آمار استقلال در ۱۲ سال گذشته

آمار می‌گوید استقلال در ۱۲ سال گذشته بهتر از فصل جاری عمل کرده و حداقل کلین‌شیت‌های خود را به عدد ۱۰ رسانده است. این موضوع درباره تمام این سال‌ها و حتی در بدترین روزهای آبی‌پوشان هم صدق می‌کند اما در فصل جاری که حسینی برای نخستین بار تبدیل به شماره یک آبی‌پوشان شده، در همکاری با خط دفاعی تیمش از انجام این ماموریت باز مانده است.

البته تمام تقصیرها بر گردن دروازه‌بان شیرازی استقلال نیست ولی او در حالی در ۲۸ بازی موفق به ثبت ۷ کلین‌شیت شده که در فصول گذشته در بازی‌های کمتر، این تعداد کلین‌شیت را ثبت کرده است. او در لیگ هجدهم در ۱۳ بازی ۷ بار کلین‌شیت کرد.

اگر حسینی در بازی‌های بعد کلین شیت نکند و به عدد هشت یا بالاتر نرسد، دومین عملکرد ضعیف این تیم در تاریخ لیگ برتر ثبت خواهد شد. استقلال آخرین بار در فصل ۸۶-۸۷ (۱۲ سال قبل) ضعیف تر از فصل جاری عمل کرده که فقط ۶ بار توانسته دروازه خود را بسته نگه دارد. نمونه این عملکرد در لیگ سوم هم ثبت شده که استقلال در آن فصل هم فقط ۶ بار کلین شیت کرد.

در طول ۱۸ سال گذشته و به جزو دو موردی که گفته شد، هرگز آبی‌پوشان کمتر از ۸ بار کلین شیت نکرده اند و حالا حسینی و خط دفاع استقلال متشکل از چشمی، دانشگر، غلامی، یزدانی، ذکی‌پور، میلیچ و غفوری این فرصت را دارند که با کلین شیت در دو بازی آینده و رساندن تعداد بازی‌های بدون گل خورده خود به عدد ۸ یا بالاتر، از عملکرد خود دفاع کنند و حداقل در زمره بدترین‌ها نباشند.

عملکرد استقلال در خط دفاعی در ادوار لیگ برتر

منبع: ایسنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • حبیب IR ۰۴:۴۱ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۹
    0 0
    از شروع لیگ تا الان متاسفانه تمام زحمات تیم ،خط حمله و هافبکها رو این بازیکنان خط دفاع به فنا و به هدر دادن ،اگه چندتا درخت بجاشون تو زمین میذاشتن کارائیشون بهتر بود ،یه بازی نمیشه مثال زد که نمره مثبتی داشته باشن،خجالت نمیکشید خدائیش باید شماها رو جریمه کرد،در حد واندازه استقلال نیستید،جدیدٱ غرور دروازبان هم بهشون اضافه شد و گلهای تاریخی میخوره،اصلا نقش اونا تو زمین چی هست،نه یارگیری میکنن،نه جاگیری بلدن،همش هم جا می مونن ،اینا نقش بازیکن حریف رو دارن
  • Dh IR ۰۰:۵۰ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۰
    0 0
    بازی شهر خودرو چشمی و غلامی دیوار چین بودن خخخحح

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس