کد خبر 110400
تاریخ انتشار: ۲۲ فروردین ۱۳۹۱ - ۱۳:۱۸

در جلسه روز سه شنبه صحن علنی مجلس شورای اسلامی دو ماده طرح بیمه بیکاری و حمایت از بیکاران متقاضی کار که از شورای نگهبان جهت اصلاح به مجلس اعاده شده بود بررسی شد.

به گزارش مشرق، پول نیوز نوشت: نمایندگان مجلس شورای اسلامی با اصلاح ماده 11 و 32 طرح بیمه بیکاری و حمایت از بیکاران متقاضی کار ایرادات شورای نگهبان به این طرح را برطرف کردند.به گزارش خبرنگار پارلمانی مهر در جلسه روز سه شنبه صحن علنی مجلس شورای اسلامی دو ماده طرح بیمه بیکاری و حمایت از بیکاران متقاضی کار که از شورای نگهبان جهت اصلاح به مجلس اعاده شده بود بررسی شد.

بر این اساس پاراگراف دوم ماده 11 به شرح زیر اصلاح شد:
سهم کارفرمایی دستگاههای اجرایی از محل صرفه جویی در هزینه های جاری، از جمله محل حقوق و مزایای کارکنان خود که به مرخصی بدون حقوق می روند پرداخت می گردد و دولت نیز مجاز است با پیش بینی در بودجه سنواتی به تکلیف قانونی موضوع ماده 50 قانون مدیریت خدمات کشوری عمل نماید.پاراگراف اول این ماده عبارت است از : حق بیمه بیکاری به میزان 4 درصد مزد یا حقوق بیمه شده است که 3 درصد آن توسط کارفرما و یک درصد توسط دولت تامین و پرداخت می شود.

وکلای ملت همچنین تبصره 2 ماده 32 این طرح را نیز اصلاح کردند.
بر اساس ماده 32 منابع مورد نیاز اجرای فصل سوم این قانون در سال 1391 از محل دو درصد اعتبارات بودجه عمومی موضوع ماده 180 قانون برنامه پنجم توسعه که در اختیار معاونت برنامه ریزی و نظارت راهبردی رئیس جمهور قرار دارد تامین و پرداخت می شود.

در سالهای بعد با پیش بینی در قوانین بودجه از محل 50 درصد درآمدهای موضوع ماده 7 قانون هدفمند کردن یارانه ها تامین می شود.

همچنین 90 درصد درآمد حاصل از دریافت خسارات و جریمه های ناشی از اشتغال اتباع خارجی بدون مجوز و کودکان و نوجوانان کمتر از 15 سال و کمک های مردمی و سازمان های حمایتی داخلی و خارجی مانند بانک جهانی برای این منظور اختصاص می یابد.

پیش از این بر اساس تبصره 2 این ماده آمده بود: تامین منابع مذکور از موضوع ماده 7 قانون هدفمند کردن یارانه ها مصوب 15/10/88 زودتر از زمان تعیین شده در این ماده در صورت تصویب دولت یا سازمان هدفمند سازی یارانه ها بلامانع است.

با اصلاح تبصره 2 ماده 32 مقرر شد تامین منابع مذکور در این ماده از آغاز اجرا از محل موضوع ماده هفت قانون هدفمند کردن یارانه ها مصوب 15/10/88 با پیش بینی در بودجه سنواتی بلامانع باشد.طرح یک فوریتی بیمه بیکاری و حمایت از بیکاران متقاضی کار اوایلدی ماه سال 90 به تصویب مجلس رسیده بود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس