کد خبر 1103795
تاریخ انتشار: ۱۶ مرداد ۱۳۹۹ - ۲۳:۳۸
عزاداری ماه محرم

رئیس سازمان تبلیغات اسلامی گفت: اقامه عزاداری سیدالشهدا(ع) یک مطالبه عمومی است. مردم ایران عزادار امام حسین (ع) هستند.باید دقت شود که مطالبه یک عده زیادی در مقابل امتناع یک عدد محدود، ناروا است.

به گزارش مشرق، گردهمایی ملی فعالان عرصه هیأت هم‌زمان با همایش‌های استانی فعالان عرصه هیأت در سراسر کشور در روز پنجشنبه شانزدهم مردادماه به صورت مجازی در ساختمان جامعه ایمانی مشعر برگزار شد.

بیشتر بخوانید:

دستورالعمل مراسم عزاداری محرم نهایی شد

حجت‌الاسلام قمی رئیس سازمان تبلیغات اسلامی در این مراسم با بیان اینکه عزاداری در محرم امسال با فروغ بیشتری برگزار خواهد شد، افزود: هیچ وقت دشمنان اسلام ناب، فرصت این چنینی برای صدمه زدن به جریان عزاداری امام حسین (ع) با دوگانگی‌های ساختگی عزاداری و سلامت در اختیار نداشتند.

وی ادامه داد: اقامه عزاداری سیدالشهدا(ع) یک مطالبه عمومی است. مردم ایران عزادار امام حسین (ع) هستند. باید دقت شود که مطالبه یک عده زیادی در مقابل امتناع یک عدد محدود، ناروا است. این دوگانه عزا و سلامت مثل بقیه دوگانه‌های ساختگی علم و دین و غیره حتماً از سوی دشمنان مطرح می‌شود و دشمن از آن منتفع خواهد شد اما به لطف خداوند با نحوه برخوردمان این دوگانگی را کنار خواهیم زد.

رئیس سازمان تبلیغات اسلامی اضافه کرد: مسئولیت پذیری هیئت‌های مذهبی در حوزه اجتماعی یکی از دستوراتی است که اهل بیت (ع) بر گردمان گذاشته‌اند و  باید محرم امسال بیش از پیش جلوه کند. با مراقبت‌ بیشتر، بهانه‌جویی را از دشمنان خواهیم گرفت. سازمان تبلیغات نیز خادم خدام امام حسین (ع) است. دغدغه‌ همه اقامه عزا است و جایگزین چیز دیگری نمی‌شود و مراعات مستضعفان و نیازمندان در کنار عزاداری مورد توجه هیئتی‌ها قرار خواهد گرفت. خلاقیت‌ها و بروز و جلوتی که امسال در فضای باز بوجود خواهد آمد، طبیعتاً بیشتر نمود خواهد  داشت.

وی ادامه داد: یکی از چیزهایی که باید در محرم امسال به آن دقت بیشتری شود، موضوع فرهیختگی متدینین است. متدینین بیش از بقیه افراد جامعه از فرمایشات رهبر انقلاب تبعیت می‌کنند. این باید جلوه‌گر شود.

قمی در پایان خاطرنشان کرد: اهتمام به کتاب یکی از نکاتی است که باید مورد توجه هیئت‌ها قرار گیرد. کتاب "اهل‌بیتی‌ها" از حجت‌الاسلام عابدینی یکی از کتب فاخر برای هئیتی‌ها و متولیان هیئت‌ است که مطالعه آن توصیه می‌شود.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 5
  • در انتظار بررسی: 6
  • غیر قابل انتشار: 1
  • حسین IR ۰۱:۴۲ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۷
    3 0
    آقای قمی این بلا دست دشمنان شما نیست. که داری. بی حدف دروغ میگوی این بلا جهانی است آقای قمی عزاداری واجب نیست ولی جان مردم از همه عبادت واجب تر است
  • حامد IR ۰۴:۰۶ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۷
    3 0
    بروید قرآن سر نیزه کرده و شیعه را باز بدنام کنید
  • IR ۰۹:۱۸ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۷
    0 0
    البته می گن تو جاده چالوس کرونا نیست! کروناهای شمال همه جمع کردن بیان تو هیئت ها. :/
  • خلق مارکسیست تهران US ۱۴:۳۵ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۷
    0 1
    مطالبه من نیست
  • IR ۱۳:۱۹ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۹
    2 0
    به نظرم خود امام حسین (ع)هم راضی نیست که اینطور مردم مریض بشن !والا ولی فقیه که مرد اول مذهبی کشوره میگه من تو این موارد تابع وزارت بهداشتم اونوقت نمیدونم چطور بعضی ها کاسه داغ تر از آش میشن!!!! عزاداری باید باشه اما هرکی با خانواده تو خونه اش میشه برنامه های عزاداری مجازی را انداخت

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس