کد خبر 1103374
تاریخ انتشار: ۱۵ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۷:۰۴
عزاداری امام حسین ماه محرم نمایه

معاون امنیتی و انتظامی وزارت کشور با بیان اینکه دستورالعمل مراسم عزاداری محرم نهایی شد، گفت: این دستور العمل امروز برای اجرا به سراسر کشور ابلاغ خواهد شد.

به گزارش مشرق، حسین ذوالفقاری معاون امنیتی و انتظامی وزارت کشور ظهر امروز در جلسه کمیته امنیتی انتظامی و اجتماعی مدیریت کرونا در محل وزارت کشور برگزار شد اظهار داشت: جمع بندی این جلسه امروز آماده و به ستاد ملی مبارزه با کرونا ارسال خواهد شد و در صورت تصویب در ستاد ملی قابلیت اجرایی به عنوان قانون پیدا می کند.

بیشتر بخوانید:

دستورالعمل وزارت بهداشت برای محرم:

زدن ماسک برای عزاداران حسینی ضروری است/ جلسات به فضای باز می‌رود

وی با بیان اینکه ضرورت دارد که همه دستگاه‌ها و سازمان‌ها حداقل برنامه یک ساله خودشان را برای نحوه برخورد با بیماری کرونا تهیه کنند و ما انشاالله در جلسات آتی برنامه سازمان‌ها را نهایی کنیم گفت: هدف این برنامه ابتدا صیانت است کارکنان خودشان، دوم صیانت از مراجعین و مشتریان و سوم هم بایدها و نبایدهایی که باید در هر دستگاه برای مقابله با بیماری کرونا انجام شود.

ذوالفقاری با تاکید بر اینکه اگر در حوزه اصناف و مردم برنامه‌ای تهیه نکنیم دچار روزمرگی و تصمیمات متفرقه خواهیم شد اظهار داشت: به تعبیری باید کتاب حداقل یک ساله همزیستی کنار کرونا را که بتواند حداکثر صیانت از جانب مردم را تامین کند داشته باشیم.

معاون امنیتی انتظامی وزیر کشور ضمن بیان اینکه با توجه به وضعیت تهران مقرر شد که طرح ترافیک به مدت یک هفته دیگر لغو شود و در طول این مدت از طریق مبارزه با بیماری کرونا در تهران بررسی به شود که لغو طرح ترافیک به چه میزان می‌تواند در کاهش شیوع بیماری کرونا موثر باشد اظهار داشت: اگر تاثیرش مشخص شد ادامه پیدا می‌کند و اگر مشخص شد که تاثیر چندانی ندارد طبیعتاً با تصمیم دیگری گرفته خواهد شد.

وی با بیان اینکه تصمیم دیگری که گرفته شد ضمانت اجرایی عدم اجرای پروتکل های بهداشتی بود که بسیار مهم است تصریح کرد: ما یک سری ضوابط و پروتکل های بهداشتی برای مردم اصناف و دستگاه‌های دولتی اعلام کرده‌ایم و ضرورت داشت که تصمیماتی گرفته شود که اگر چنانچه رعایت نشد چگونه با آنها برخورد شود.

ذوالفقاری ضمن اشاره به اینکه با توجه به قوانین موجود و نیازهای جدید امروز هم برای دستگاه ها و ارگان های رسمی و هم برای اصناف و مردم ضمانت های اجرایی در نظر گرفته شد خاطرنشان کرد: این ضمانت ها پس از تصویب در ستاد ملی به مرحله اجرا خواهند رسید.

معاون امنیتی وزارت کشور افزود: نکته دیگری که مورد توجه قرار می گیرد کمیته عالی نظارت است که انشالله وزارت بهداشت هر چه سریعتر این کمیته را تشکیل دهد چون اگر در بخش نظارت تمرکز نکنیم ممکن است بسیاری از پروتکل ها علیه کرونا اجرایی نشود.

وی با بیان اینکه دستورالعمل مراسم عزاداری محرم امروز در جلسه مطرح و نهایی شد گفت: با توجه به نقطه نظراتی هم که دوستان داشتند اصلاحات لازم باید انجام بگیرد و امروز برای اجرا به سراسر کشور ابلاغ خواهد شد.

منبع: فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • فاطمه IR ۰۸:۰۴ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۶
    1 0
    یا امام حسین خودت کمک کن، اللهم عجل لولیک فرج

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس