قالیباف نمایه

رئیس مجلس شورای اسلامی با اذعان به اینکه شهید حسین پور یکی از جوانان پیشتاز عرصه فداکاری است، گفت: این شهید جوانان و بزرگوار افتخار گیلان، جمهوری اسلامی و حتی محور مقاومت بوده است.

به گزارش مشرق، محمدباقر قالیباف در مراسم سالگرد شهادت مرتضی حسین پور از طریق ارتباط تلویزیونی با بیان اینکه انقلاب اسلامی استحکام و استقلال خود را مدیون خون پاک شهیدان است، اظهار کرد: انقلاب اسلامی در طول این ۴۰ همواره تحت‌فشار توسط استکبار جهانی بوده است ولی شهدا در دوران دفاع مقدس و مدافعان حرم با خون پاک خود اجازه نابودی انقلاب را ندادند.

ببینید:

تصاویری از دیدار قالیباف با خانواده سردبیر فقید روزنامه جام‌جم

وی سردار شهید سلیمانی را نماد فداکاری در جهان اسلام دانست و گفت: این شهید بزرگوار تمام عمر خود را صرف جهاد درراه پروردگار و اسلام کرد و با موفقیت و پیروزی‌های خود به باعث شادمانی مردم مظلوم و تضعیف استکبار شد به همین دلیل سردار سلیمانی را می‌توان مهم‌ترین عنصر فداکاری در کشور نامید.

رئیس مجلس شورای اسلامی با اذعان به اینکه فرهنگ مقاومت و فداکاری یکی برکات وجود شهدا در انقلاب اسلامی است، بیان کرد: جوانان و مردم باید شهدایی مانند شهید سپهبد سلیمانی و شهید مرتضی حسین پور را الگوی زندگی خود قرار دهند زیرا آنان بزرگ‌ترین نماد ترک تعلقات دنیوی هستند و با حضور خود در جبهه‌های مقاومت باعث امتداد فرهنگ فداکاری و ایثار شدند.

قالیباف، سردار سلیمانی را پرورش‌دهنده جوانان انقلابی، شجاع و فداکار معرفی کرد و افزود: این شهید بزرگوار دارای مغناطیس جذب بود و هر فردی که با ایشان یک‌بار گفت‌وگو می‌کرد جذب ویژگی‌های اخلاقی این شهید می‌شد به همین به‌منظور این شهید بزرگوار را سردار دل‌ها می‌نامند.

وی با تأکید بر نقش روحیه فداکاری و مقاومت در پیروزی‌های ملت‌های مسلمان تصریح کرد: یکی از دلایل پیروزی محور مقاومت تقویت روحیه حق‌طلبی، ایثار، مقاومت و فداکاری است لذا اگر جامعه‌ای ویژگی‌ها را از خود دور کند و به سمت عافیت برود شکستش حتمی است.

رئیس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه دفاع از حق مظلوم و مبارزه با استکبار در قرآن بسیار تأکید شده است، گفت: جامعه‌ای که در برابر استکبار، ظلم، ستم، طاغوت ایستاده و از حق مظلوم دفاع کند پروردگار به آن فرد و جامعه کمک‌ می‌کند لذا یکی از دلایل پیروزی درنبرد حق علیه باطل تقویت روحیه عدالت‌خواهی و وجود افراد شجاع و فداکار است.

قالیباف با اذعان به اینکه شهید حسین پور یکی از جوانان پیشتاز عرصه فداکاری است، بیان کرد: این شهید جوانان و بزرگوار افتخار گیلان، جمهوری اسلامی و حتی محور مقاومت بوده است زیرا با شجاعت و فداکاری از جان ملت‌های مظلوم سوریه و عراق در برابر گروه‌های وحشی تکفیری دفاع کرد.

وی با اشاره به ویژگی‌های برجسته جوانان مدافع حرم افزود: شجاعت و ایثار برجسته‌ترین ویژگی جوانان مدافع حرم است زیرا هر موقع نبردهای حق علیه باطل سخت و بحرانی‌تر می‌شود به همان اندازه شجاعت جوانان بیشتر می‌شود لذا می‌توان این ویژگی‌ها را شاه‌بیت فداکاری‌های کم‌نظیر این عزیزان معرفی کرد.

رئیس مجلس شورای اسلامی به هدف استکبار از تأمین مالی و نظامی گروه‌های تکفیری اشاره کرد و گفت: اگر ازجان‌گذشتگی مدافعان حرم نبود شرایط منطقه، جمهوری اسلامی و بسیاری از کشورهای مسلمان به نفع چیرگی گروه‌های تکفیری تغییر می‌کرد به همین دلیل ملت‌های مسلمان باید قدردان شهیدانی مانند شهید سلیمانی و شهید مرتضی حسین پور باشند.

قالیباف با قدردانی از همسران شهدای مدافع حرم افزود: همسران و مادران شهدا زینب وار غم بزرگ خود را تحمل کرده و عشق، فداکاری و فرهنگ خدا پسندانه را معنی کردند لذا این عزیزان نبودند مسیر جهان اسلام به نفع صالحین و نیکوکاران تغییر نمی‌کرد.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۲۳:۵۵ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۶
    0 0
    به یاد شهید حسین پور و سردار عزیزمون هستیم.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس