کد خبر 1103758
تاریخ انتشار: ۱۶ مرداد ۱۳۹۹ - ۲۱:۴۵
موزه صلح هیروشیما

در هفتاد و پنجمین سالگرد بمباران اتمی هیروشیما یک روزنامه‌نگار آمریکایی به افشاگری درباره همکاری مخفیانه هالیوود با دولت آمریکا برای تحریف حقایق مربوط به بمباران اتمی هیروشیما پرداخته است.

به گزارش مشرق، «گِرِگ میشل»، روزنامه‌نگار و نویسنده آمریکایی در کتابی به افشاگری درباره همکاری مخفیانه سینمای هالیوود با دولت آمریکا برای تحریف بمباران اتمی هیروشیما در ۷۵ سال پیش پرداخته است.

بیشتر بخوانید:

توییت ظریف در سالروز حمله اتمی آمریکا به هیروشیما +عکس

حادثه بیروت سومین انفجار مهیب تاریخ جهان

پایگاه «دموکراسی ناو» قرار است به زودی در برنامه‌ای به مناسبت هفتاد و پنجمین استفاده آمریکا از نخستین بمب اتمی برای بمباران شهر هیروشیما به بررسی نقش هالیوود در تحریف حقایق این بمباران بپردازد.

دموکراسی ناو نوشته یکی از روش‌هایی که دولت آمریکا برای شکل دادن به روایت‌های مربوط به هیروشیما به آن متوسل شده، استفاده از سینمای هالیوود بوده است.

ببینید:

عکس/ هیروشیما بعد از بمب اتم

«گرگ میشل» کتابی با عنوان «آغاز یا پایان: چطور هالیوود و آمریکا یاد گرفتند نگرانی را کنار گذاشته و عاشق بمب شوند» را در همین خصوص تألیف کرده است.

در این کتاب مستنداتی ارائه شده که نشان می‌دهد چطور بعد از بمباران هیروشیما بین استودیوهای فیلمسازی هالیوود بر سر ارائه تصویری دوست‌داشتنی از این بمباران رقابت شکل گرفته ست.

میشل می‌گوید: «همه مستندات نشان می‌دهند که استفاده از آن بمب ضروری نبوده. این امکان وجود داشته که استفاده از آن را به تأخیر انداخت و یا از آن استفاده نکرد.»

ببینید:

عکس/ ادای احترام به قربانیان حمله اتمی آمریکا

وی اضافه کرد: «ولی چیزی که مهم بود این بود که یک روایت موجه ساخته شود و این همان کاری بود که ترومن و متحدانش با کمک رسانه‌های همدستشان انجام دادند.»

۷۵ سال پیش در چنین روزی (۶ آگوست ۱۹۴۵)  یک جنگنده بی – ۲۹ ارتش ایالات متحده اولین بمب اتمی تاریخ بشر را بر سر مردم شهر هیروشیمای ژاپن فروافکند.

انفجار قارچی حاصل از این بمب ۹۰ درصد از این شهر را در یک لحظه نابود کرد و ۸۰ هزار نفر را در چند ثانیه به کام مرگ کشاند. ده‌ها هزار نفر دیگر نیز در ماه‌ها و سال‌های بعد در اثر تشعشعات رادیواکتیو حاصل از این انفجار وحشتناک جان خود را از دست دادند.

۳ روز بعد، یک هواپیمای بی – ۲۹ دیگر آمریکایی یک بمب هسته‌ای دیگر را این بار بر شهر ناگازاکی فروانداخت و ۴۰ هزار نفر را به قتل رساند.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 1
  • غیر قابل انتشار: 0
  • مهدی IR ۱۶:۵۳ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۸
    1 1
    دمشون گرم خوب کاری کردن با اون امپراطوری عوضیشون اگر اینکار را نکرده بودند الان اینقدر مودب خوب نبودند لازم بود چنین بمبی بیشتر ما داریم حقایق را کتمان میکنیم

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس