کد خبر 1103151
تاریخ انتشار: ۱۵ مرداد ۱۳۹۹ - ۰۹:۴۹
مالکان شهرهای بالای 100 هزار نفر املاک خود را ثبت کنند/ایجاد ابزار نظارتی مالیات بر خانه‌های خالی در وزارت نیرو

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: یک ابزار نظارتی بر مالیات بر خانه های خالی از طریق وزارت نیرو که در دنیا هم این موضوع تجربه شده، اعمال شود.

به گزارش مشرق، علی نیکزاد نایب رئیس مجلس شورای اسلامی صبح امروز در جلسه علنی مجلس (چهارشنبه ۱۵ مرداد  ۹۹) در جریان رسیدگی به گزارش کمیسیون اقتصادی در مورد طرح دو فوریتی اصلاح ماده ۵۴ مکرر قانون مالیات‌های مستقیم، مجلس اظهار داشت: این طرح مربوط به شهرهای بالای ۱۰۰ هزار نفر است بنابراین دغدغه‌ای که برخی از نمایندگان دارند را شامل نمی‌شود.

بیشتر بخوانید:

وی با تأکید بر این که داده، اطلاعات و آمار مبنای تصمیم سازی و تصمیم گیری در کشور است، افزود: افراد در شهرهای بالای ۱۰۰ هزار نفر بروند و آنچه که به عنوان مالک هستند را ثبت کنند. اگر این طرح تبدیل به قانون شود ما خواهیم توانست کاری کنیم که خانه‌های خالی را یا به فروش برسانند یا این که به رهن و اجاره داده شود.

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی تأکید کرد: افرادی که در شهرهای بالای صد هزار نفر زندگی می‌کنند باید املاک خود و واحدهای مسکونی خود را ثبت کنند، اگر این اقدام را صورت ندادند، یک ابزار نظارتی جهت حفظ شان قانونی که مجلس می‌گذراند از طریق وزارت نیرو که در دنیا هم این موضوع تجربه شده، اعمال شود.

نیکزاد گفت: دغدغه دوستان بحث روستا نباشد بلکه شهرهای بالای صد هزار نفر جمعیت در این طرح مطرح است.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۹:۳۱ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۵
    10 0
    شما دنبال دغدغه رای نمایندگان هستی یا منافع کل مردم آقای نیکزاد مالیات بر عدم در آمد!! آقای افسر شهربانی هیئت از رئیسه مجلس هردوی شما و آقای قالیباف سرهنگ هستید!! منازل مردم خانه سازمانی شهربانی و ژاندارمری سابق نیست! خیلی اشتباه کرده اید! - خدا کند شورای نگهبان رد کند و گرنه ضربه سنگینی به سیستم وضع قانون قوه مقننه در انقلاب و جمهوری اسلامی زده اید - مالیات فلسفه خاص خودش را دارد - احتکار از جرائم کیفری است - مالیات بر جرائم کیفری بجای مجازات کیفری بدعت بسیار نا روایی در سیستم قانونگذاری جمهوری اسلامی است - دردنیا خیلی امور با فرمول زور قانون می شود ! اما اسلام و فقه پویای الهی آن این قبیل تصمیمات فاقد فلسفه تبیین عقلی و فقهی را نمی پذیرد - البته مردم امیدوارند شورای محترم فقهای نگهبان تضاد منطقی این تصمیم مجلس را متوجه و مجلس را از این رفتار نجات دهد - همه نگاههای مردم به شورای نگهبان است. مراجع معزز تقلید حضرات آیات مکارم شیرازی و صافی و نوری همدانی و... به شورای نگهبان تبیین فقهی بکنند

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس