کد خبر 1102976
تاریخ انتشار: ۱۴ مرداد ۱۳۹۹ - ۲۲:۳۴
مجلس سوریه

خبرگزاری رسمی سوریه (سانا) اعلام کرد که بر اساس فرمان «بشار اسد»، سومین دوره مجلس ملی این کشور دوشنبه آینده با حضور نمایندگان منتخب مردم در صحن این مجلس، آغاز به‌کار خواهد کرد.

به گزارش مشرق، رئیس جمهوری سوریه امروز ( سه شنبه ) با صدور فرمانی، خواستار برگزاری اولین جلسه سومین دوره مجلس ملی این کشور در روز دوشنبه هفته آینده شد.

سومین انتخابات پارلمانی سوریه پس از آغاز بحران در این کشور (اسفند ۱۳۸۹) روز ۲۹ تیر امسال برگزار شد.

با گذشت بیش از ۱۰ سال از بحران سوریه تاکنون پنج انتخابات شامل دو انتخابات پارلمانی، دو انتخابات شوراهای محلی شهر و روستا (۲۰۱۱ و ۲۰۱۸) و یک انتخابات ریاست جمهوری برگزار شده و انتخابات مجلس ششمین انتخابات در این کشور در طول این مدت بود.

انتخابات مجلس این دوره سوریه با شعارهای "رای تو حق توست"، " رای تو وظیفه توست" و"با صدا و رای خودت تفاوت را رقم بزن" در ۷ هزار و ۲۷۷ مرکز رای گیری با رقابت ۱۶۵۶ نامزد از جمله ۲۰۰ زن برای به دست آوردن ۲۵۰ کرسی مجلس سوریه برگزار شد.  

انتخابات مجلس این دوره سوریه هرچند از لحاظ امنیتی نسبت به دوره‌های قبل شرایط نسبتا خوبی داشت، اما شیوع بیماری «کرونا» دوبار برگزاری آن را به تاخیر انداخته بود.

مرحله اول انتخابات مجلس سوریه قرار بود دوشنبه ۲۵ فروردین ۱۳۹۹ (۱۳ آوریل ۲۰۲۰ ) برگزار شود که به دستور اسد رییس جمهوری این کشور و به دلیل شیوع کرونا به ۳۱ اردیبهشت (بیستم ماه می ۲۰۲۰) موکول شد، ولی بار دیگر این انتخابات به تعویق افتاد و در نهایت روز یکشنبه (۲۹ تیر ماه ۱۳۹۹) برگزار شد.

از نکات قابل توجه در انتخابات پارلمانی سوریه برگزاری این انتخابات در استان ادلب در شمال غرب این کشور بود که حدود ۴۰ درصد آن در اشغال تروریست‌ها و ارتش ترکیه است. به روایت دیگر این انتخابات فقط در ۵ درصد از خاک سوریه برگزار نشد.

منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • IR ۰۰:۰۳ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۵
    0 0
    کی به اینا رای داد؟

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس