اخبار ویژه روزنامه ها

سخنگوی کارگزاران از این که اصلاح‌طلبان در مجلس نیستند انتقاد کرد. او در عین حال اذعان کرد این عدم حضور، محصول عملکرد ناموفق دولت و مجلس دهم است.

سرویس سیاست مشرق- روزنامه‌ها در لابه‌لای گزارش‌ها و سرمقاله‌ها، قسمتی از صفحات خود را به اخبار روزهای گذشته یا اخبار ویژه اختصاص می دهند که مشرق در ادامه به آنها اشاره می‌کند.

**********

کیهان

  وعده‌های برجامی شما کپرنشینی بود یا زندگی لاکچری؟!

عضو فراکسیون حامیان دولت در مجلس دهم می‌گوید باید به دولت مانند بچه‌ای نمره داد که در سیستان و بلوچستان درس می‌خواند و نه در یک مدرسه لاکچری!

به گزارش برنا، جعفرزاده ایمن‌آبادی گفت: دولت روحانی از ابتدا سعی کرد آن اجماع ایران‌هراسی و ضد ایرانی را بشکند و انصافاً مجلس نهم و دهم، همه تلاش خود را برای کمک به دولت به کار برد و روندی که پیش گرفت، رضایتمندی مردمی هم در پیش داشت.

او با اشاره به روی کار آمدن ترامپ گفت: روی کار آمدن یک رئیس‌جمهور پریشان‌احوال در آمریکا خیلی از برنامه‌ها را به هم ریخت.

ایمن‌آبادی می‌افزاید: باید ارزیابی هر فرد، هر گروه، هر مجموعه و هر دولتی را متناسب با امکاناتی که در اختیار دارد، مورد نظر قرار دهیم، رئیس‌جمهوری داشتیم که نفت را بشکه‌ای 125 دلار می‌فروخت و در استادیوم‌های شهرها می‌چرخید و پول بین مردم پخش می‌کرد و مردم برایش هورا می‌کشیدند، ولی الان شما رئیس‌جمهوری دارید که آرزوی 100 ساله مردم ایران را برآورده می‌کند. دولت روحانی بدون درآمد نفت، کشور را اداره می‌کند چیزی که حضرت امام آرزو داشت و هم در سیاست‌های ابلاغی رهبری شاهد بودیم. نفت نداریم و روحانی کشور را با تقریباً، 30 درصد یا 40 درصد درآمد پیش‌بینی‌شده اداره می‌کند و از طرفی همه بلایای طبیعی از جمله سیل، زلزله و کرونا تمام کشور را به تعطیلی کشانده است.

او همچنین گفته است: کارنامه دادن بدون در نظر گرفتن شرایط منطقی نیست. هیچ‌وقت بچه‌ای که در سیستان و بلوچستان در کپر درس می‌خواند با بچه‌ای که در شمال تهران در یک مدرسه لاکچری درس می‌خواند با هم قابل قیاس نیست، هر کدام ابزار و امکاناتی متفاوت در اختیار دارند. دولت با همه امکانات و با همه کم‌لطفی‌های داخلی و نامردی‌های خارجی، خوب توانسته کشور را اداره کند.

درباره اظهارات این نماینده سابق مجلس چند ملاحظه را باید مد نظر داشت. نخست این که عهدشکنی آمریکایی‌ها از ابتدا قابل پیش‌بینی بود و هشدار هم داده می‌شد. حتی هیلاری کلینتون نیز ادبیاتش در انتخابات آمریکا، از باج‌خواهی‌های تازه حکایت می‌کرد و همچنین دولت اوباما بارها مفاد برجام را زیرپا گذاشت. بنابراین اولین سؤال این است که چرا هیچ احتمالی درباره بدعهدی آمریکا، از سوی دولت و وزارت خارجه پیش‌بینی نشد؟ چرا همه تخم‌مرغ‌ها را در سبد توافق گذاشتند، همه فرصت‌های اقتصادی را به خاطر برجام سوزاندند و پس از مشاهده بدعهدی و ابطال برجام نیز، هیچ برنامه جایگزینی نداشته‌اند؟

ثانیا این چه نوع اجماع‌شکنی دشمن است که قبل از برجام 1/5 میلیون بشکه نفت می‌فروختیم اما حالا به زیر چند صدهزار بشکه رسیده است؟ اگر قرار باشد برای گرفتن بهانه از دشمن، هدفگذاری پیشرفت خود را تعطیل کنیم تا موقتا برای چند ماه تحسین غرب را برانگیزیم و سپس در بازی مار و پله به نقطه آغاز برگردیم، این مدل اجماع‌شکنی ادعایی چه ارزشی دارد؟!

سوم این‌که برخلاف ادعای آقای امین‌آبادی، جزو بزرگ‌ترین افتخارات برجامی دولت، افزایش فروش نفت و رشد اقتصادی حاصل از آن (نفتی) بوده است. اداره اقتصاد بدون نفت که امام و رهبری به درستی تأکید داشتند، یک انتخاب هوشمندانه و توأم با برنامه‌ریزی است، نه اینکه حامیان دولت احیای آمیخته با بی‌برنامگی را برای مردم فاکتور کنند و حال آن‌که مثل دولت خلاف «اقتصاد بدون نفت» بوده است.

چهارم این‌که امثال امین‌آبادی لااقل باید برای خود روشن کنند که چرا هرگاه یک دولت مقاوم رأس کار است، قیمت نفت افزایش می‌یابد اما هرگاه دولتی مماشات‌طلب سرکار می‌آید و دم از مذاکره و نرمش می‌زند، قیمت نفت نیز با سقوط آزاد مواجه می‌شود؟! چرا بدون برجام، نفت 125 دلار بود و با برجام، حتی تا 30-40 دلار هم سقوط کرد؟! آیا جز این است که توافق‌های نامتوازن، یکی از دلایل مهم این تحول است؟!

و بالاخره این‌که حامیان و گردانندگان دولت فعلی در فصل انتخابات ادعا نمی‌کردند می‌خواهند وضعیت مدارس کپرنشین را برای کشور درست کنند بلکه وعده‌های لاکچری دهان‌پرکن و پرزرق و برق می‌دادند؛ از جمله این‌که: چنان اقتصاد را رونق می‌دهند که مردم، از پول ناچیز یارانه بی‌نیاز شوند. یا این‌که 150 میلیارد دلار اموال بلوکه شده و 200 میلیارد دلار سرمایه‌گذاری خارجی به ایران می‌آید. وضعیت فعلی اقتصادی بیش از آن‌که تحمیل دشمن باشد، حاصل بی‌تدبیری یا سوءتدبیرهای هفت‌ساله برخی دولتمردان در معطل گذاشتن کشور به انتظار وعده‌های غرب است.»

نگرانی محافل آمریکایی از همکاری راهبردی ایران و چین

یک نشریه آمریکایی تصریح کرد: انتشار خبرهای مربوط به سند همکاری میان ایران و چین، نگرانی‌ها درباره اتحاد قریب‌الوقوع دو رقیب آمریکا را افزایش داده است.

نشنال‌اینترست درباره تفاهم‌نامه همکاری 25 ساله میان ایران و چین نوشت: این موضوع می‌تواند توان اقتصادی ایران را در برابر تحریم‌های آمریکا تقویت کند و نفوذ چین در غرب آسیا را افزایش دهد. البته این نگرانی‌ها تا حدی بیش از حد به نظر می‌رسند چرا که هر دو کشور ایران و چین هنوز نسبت به یکدیگر با احتیاط رفتار می‌کنند. با این وجود و در حالی که تهدید محور چین - ایران هنوز جدی نیست، اما همکاری نزدیک‌تر دو طرف هم می‌تواند منجر به افزایش قدرت نظامی ایران و حضور بیشتر چینی‌ها در منطقه شود. این چالش‌ها مشکلات بسیاری را طی سال‌های آینده برای آمریکا به وجود خواهد آورد.

در ژانویه سال 2016، دو کشور توافق کردند که به‌عنوان بخشی از مشارکت جامعه راهبردی جدید خود، توافق‌نامه همکاری جامع 25 ساله‌ای را دنبال کنند. اسناد 18 صفحه‌ای اخیر از تفاهم‌نامه همکاری تهران و پکن نشان می‌دهد دو طرف در تدارک توافقی هستند. در این توافق‌نامه پیش‌بینی شده که دو طرف همکاری را در شش حوزه اصلی بسط دهند. این شش حوزه شامل خرید نفت و گاز طبیعی ایران، سرمایه‌گذاری‌های چین در زیرساخت‌ها از جمله کمک به توسعه بندر چابهار و بندرعباس، توسعه فناوری‌های نوین مثل 5‌جی و هوش مصنوعی، بانکداری و تجارت، حوزه‌های دفاعی با تمرکز بر مبارزه با تروریسم و هماهنگی در نهادهای چندجانبه می‌شود.

دلایل خوبی برای چرایی تمایل چین و ایران به همکاری وجود دارد. اقتصاد دو کشور در واقع مکمل یکدیگر است چرا که چین بزرگ‌ترین واردکننده نفت در جهان و ایران به‌دنبال خریدارانی است که مایل به نقض تحریم‌های آمریکا باشند. ایران همزمان در حوزه زیرساختی از جمله توسعه ریلی و 5جی نیازمند نوسازی است و چین این امکان را در اختیارش می‌گذارد. پکن همچنین ایران را به‌عنوان پیوندی در امتداد کمربند و ابتکار جاده ابریشم جدید، که سین کیانگ را به خاورمیانه متصل می‌کند، می‌بیند. از نظر استراتژیک نیز هر دو کشور از درک مشترک واشنگتن به‌عنوان یک رقیب و نگرانی در مورد مداخله نظامی ارتش این کشور انگیزه می‌گیرند. در دسامبر سال 2019 ناوهای جنگی چین، ایران و روسیه مانور مشترکی را در دریای عمان برگزار کردند که باعث جلب توجه بسیاری از تحلیلگران شد. به نظر می‌رسد که توافق فوق آغاز همکاری‌های جدید ایران و چین باشد. عدم اشاره به جزئیات در توافق‌نامه خود بیانگر محدودیت‌های مشارکت بین دو طرف است. اما هیچ‌یک از اینها نباید باعث دست‌کم گرفتن توافق از سوی آمریکا شود. این توافق با وجود همه ابهاماتش می‌تواند فواید عمده‌ای برای تهران و پکن داشته باشد. به‌عنوان مثال هم پکن و هم تهران می‌توانند از چشم‌انداز همکاری‌های عمیق‌تر دوجانبه برای ایجاد اهرمی جهت ارتباط با رهبران خارجی دیگر استفاده کند. صرف‌نظر از آنچه بر روی کاغذ آمده، همکاری چین و ایران می‌تواند در چندین حوزه مشکلاتی را برای آمریکا ایجاد کند. اول اینکه، ادامه انتقال غیرقانونی نفت به چین برای تهران پول نقدی فراهم می‌کند که بتواند از زیر بار تحریم‌های آمریکا تا حدی خلاصی یابد. دوم بحث سرمایه‌گذاری‌های چین در بنادر استراتژیک ایران است. در این بین آمریکا چاره‌ای ندارد جز آنکه برای محدود کردن همکاری‌های چین و ایران از سیاست چماق و هویج استفاده کند.

روحانی برنده مجلس دهم بود و اصلاح‌طلبان بازنده مجلس یازدهم

سخنگوی کارگزاران از این که اصلاح‌طلبان در مجلس نیستند انتقاد کرد. او در عین حال اذعان کرد این عدم حضور، محصول عملکرد ناموفق دولت و مجلس دهم است.

حسین مرعشی به ایرنا گفته است: مجلس فعلی بیش از اندازه یک‌دست شده است و نمی‌توان گفت صاحبان سلیقه‌ها و نحله‌های فکری و سیاسی مختلف کشور را نمایندگی می‌کند. این مجلس کاملا تک جناحی است و حتی اصولگرایان کشور را هم پوشش نمی‌دهد.

وی می‌افزاید: اصلاح‌طلبان، حداقل نیمی از سیاست ایران هستند که در این مجلس حتی قادر نیستند یک فراکسیون ده نفره داشته باشند. اصولگرایان میانه که زمانی آقای ناطق و الآن هم آقای علی لاریجانی، آنها را نمایندگی می‌کند، جایگاه مهمی در مجلس ندارند. تیپ اصولگرایان پایداری یا انقلابی، اکثریت قاطعی در مجلس دارند. اگر به گروه حامیان آقای روحانی به عنوان اعتدالیون و یکی از نحله‌های فکری نگاه کنیم، آنها هم جایگاه مهمی در مجلس ندارند.

مرعشی در ادامه با اشاره به چند انتخابات قبلی گفت: مردم در سال 92، کارستانی کردند تا آقای روحانی رئیس جمهور شود. در سال ۹۴ هم مجلس قبلی را شکل دادند. روزی که ۳۰ نماینده از تهران برنده شدند، روزی تاریخی بود. در سال ۹۶، هم رای آقای دکتر روحانی افزایش پیدا کرد، هم شورای شهر تهران، مشهد و شهرهای بزرگ را بردیم. اینها روزهای تاریخی بودند. چرا باید از سال ۹۶ تا ۹۸، ظرف دو سال، کارکرد منتخبان مردم در مجلس، شورای شهر و دولت طوری می‌بود که مردم بگویند انتخابات چه اثری دارد!؟ چرا نباید خوب حرکت می‌کردند؟ اگر هم خوب حرکت کردند، چرا نتوانستند آن را به مردم منتقل کنند؟

سخنگوی کارگزاران همچنین درباره مجلس دهم که اکثریت آن حامی دولت بود، می‌گوید:  رقابت آقای لاریجانی با آقای عارف بر سر ریاست مجلس، باعث شد عمده منافع مجلس به پایداری داده شود. اگر آقای عارف با دکتر لاریجانی با هم در طول عمر آن مجلس، متحد می‌ماندند، مجلس دارای دو فراکسیون می‌شد، نه سه فراکسیون. البته دولت هم در اینجا یک اشتباه تاریخی کرد. حزب اعتدال و توسعه از سه فراکسیونی شدن مجلس استقبال کرد که این خطای بزرگی بود.

 بعد از انتخابات مجلس دهم، در یک سفر استانی به کرمان خدمت آقای روحانی بودم. با هواپیما به سمت تهران می‌آمدیم. آقای دکتر روحانی از من پرسید مجلس دهم را چطور می‌بینید؟ گفتم مجلس دهم یک برنده دارد و آن هم شما هستید. گفتند چطور؟ گفتم دو فراکسیون تشکیل می‌شود که اکثریت هر دو، همراه با دولت می‌شوند. برگ برنده در مجلس دست شماست. اما دوستان و نزدیکان آقای دکتر روحانی، این برگ را سوزاندند. کار را به جایی رساندند که آقای دکتر روحانی، بازنده مجلس دهم شد. طوری که ۱۹۰  رای منفی به پاسخ رئیس جمهور به یک سوال داده شد. نتیجه‌اش هم این شد که مجلس یازدهمی شکل گرفت که دیگر نه آقای لاریجانی در آن هست و نه آقای عارف.

درباره سخنان آقای مرعشی این توضیح ضروری است که حزب کارگزاران و چند حزب اصلاح‌طلب معروف دیگر، حضور چشمگیر در انتخابات داشتند. به نحوی که اصلاح‌طلبان به جای یک لیست، چند لیست ارائه کردند اما نفرات اول آنها به عنوان مثال در تهران، نتوانستند بیش از 68 هزار رأی را جلب کنند که ریشه در نارضایتی شدید مردم از عملکرد ائتلاف مدعی اصلاحات و اعتدال داشت. در واقع مردم این طیف را نماد میانه‌روی و اعتدال و اصلاح‌طلبی - آن‌گونه که ادعا می‌کردند- ندانستند- بلکه به عنوان نماد ناکارآمدی تشخیص داده و از آنها روبرگرداندند.

در واقع با استفاده از سخنان خود آقای مرعشی می‌توان گفت اصلاح‌طلبان وقتی مجلس یازدهم را باختند که دولت روحانی را برنده مجلس دهم کردند.
 

ایران


شرکت مخابراتی متهم در ترور سردار سلیمانی

خبر اول اینکه، یک شرکت تلفن همراه عراقی به دست داشتن در ترور سردار شهید قاسم‌سلیمانی و ابومهدی المهندس متهم شد. به گزارش ایسنا، پایگاه خبری عراقی شفق نیوز به نقل از یک منبع آگاه ادعا کرد که کمیته تحقیق در پرونده ترور ابومهدی المهندس و سردار شهید قاسم سلیمانی اسناد و مدارکی را از برخی رهبران الحشد الشعبی به دست آورده است که براساس آن یک شرکت تلفن همراه متهم به دادن اطلاعات تلفن سیار یکی از همراهان المهندس در اختیار فرماندهی ارتش امریکا در پایگاه ویکتوریا در فرودگاه بغداد شده است. این منبع افزود: فرماندهی ارتش امریکا از طریق این خط تلفن اطلاعات کافی درباره محل حضور المهندس و دیدارش با سردار شهید سلیمانی را به دست آورده و این مسأله به روند ترور آن دو شهید کمک کرده است.

انهدام شبکه قاچاق ارز و پولشویی توسط وزارت اطلاعات

خبر دیگر اینکه،در پی اقدامات اطلاعاتی و عملیاتی سربازان گمنام امام زمان(عج) در استان آذربایجان غربی، یکی از بزرگ‌ترین شبکه‌های قاچاق ارز و پولشویی متشکل از اتباع ایرانی و صرافان خارجی شناسایی و متلاشی شد. به گزارش تسنیم، اعضای این شبکه در پوشش شرکت‌های صوری اقدام به خرید و فروش غیر قانونی انواع ارز در داخل کشور کرده و ضمن برقراری ارتباط با صرافان و مراکز گردشگری برخی کشورهای همسایه نظیر ترکیه و عراق، مقادیر انبوهی ارز را در قالب حواله از کشور خارج کرده‌اند. در جریان این عملیات، هفت نفر از عوامل اصلی و مرتبطان پرونده نیز شناسایی و به مراجع قضایی معرفی شدند. طبق بررسی‌های اولیه، حجم معاملات غیرمجاز انجام شده توسط این شبکه به تفکیک بالغ بر ۳۰۰ میلیون دلار، ۶۰ میلیون یورو، ۱۵۰ میلیون لیر ترکیه و ۳۵ میلیون درهم بوده که در مجموع حدود ۷۰ هزار میلیارد ریال تخمین زده می‌شود. براساس اطلاعیه اداره کل اطلاعات آذربایجان غربی، عوامل این شبکه به منظور فرار مالیاتی از حساب افراد غیر، سوء‌استفاده کرده و اموال خود را به نام دیگران ثبت می‌کردند.

شارمهد در تاجیکستان دستگیر نشده

دست آخر اینکه، خبر دستگیری سرکرده گروهک تندر در تاجیکستان رد شد. به گزارش ایلنا به نقل از بی‌بی‌سی، رمضان رحیم‌زاده، وزیر کشور تاجیکستان خبر بازداشت جمشید شارمهد، سرکرده گروهک تندر در این کشور را رد کرد و گفت: نه کسی توسط پلیس این کشور دستگیر شده و نه انتقال داده شده است. گفتنی است برخی رسانه‌ها مدعی شده بودند که شارمهد در تاجیکستان بازداشت شده است.

خراسان
 

بالاخره یقه مسئولان بی توجه به گرانی گرفته شد

یک نهاد نظارتی در ابلاغیه جدید خود خطاب به تعدادی از مدیران اقتصادی دولت، از آن ها خواسته است به فوریت درباره اعلام ساز و کارهای موجود در بخش های دولتی برای بررسی نحوه اقدام دستگاه های اجرایی برای تحقق مصوباتی چون نرخ گذاری کالاها و دیگراقداماتی که با هدف تنظیم و آرامش بخشی به بازار انجام شده، اقدام کنند و توضیح دهند مصوبات اجرا شده و نشده با چه مکانیزمی بررسی می شوند.

آرمان

تکذیب خبر بازداشت شارمهد در تاجیکستان

خبر دستگیری سرکرده گروهک تندر در تاجیکستان رد شد. رمضان رحیم‌زاده، وزیر کشور تاجیکستان خبر بازداشت جمشید شارمهد، سرکرده گروهک تندر در این کشور را رد کرده و گفته است: نه کسی توسط پلیس این کشور دستگیر شده و نه انتقال داده شده است.

انتقاد تند ضرغامی از بی‌بی‌سی فارسی

سیدعزت ا... ضرغامی عضو شورای‌عالی انقلاب فرهنگی و رئیس سابق سازمان صدا و سیما در انتقاد از شبکه فارسی بی‌بی‌سی فارسی در توئیتر نوشت: تو این BBC فارسی‌یه کارشناس ایران پیدا نمی‌شه که بهشون بگه اینقدر سنگ پهلوی رو به سینه نزنن؟! اخه اون یه‌خورده آبروئی که منتقدین ج. ا.ا برای خودشان فاکتور می‌کنن با این نسبت‌ها کلا ضایع شده! کارنامه‌ اسلاف شما در اثربخشی استعماری کجا و این دلقک بازی‌های دفاع از سلطنت کجا؟!

معنی ژست خاص سرمربی استقلال

فرهاد مجیدی، سرمربی جوان و کم‌تجربه استقلال جدا از خوشحالی و مشت‌های گره‌کرده‌اش بابت بردن سپاهان، یک ژست خاص دیگر هم داشته است. وی بعد از بازی رو به عکاسان علامت هیس نشان داده تا به نوعی منتقدان را به سکوت دعوت کند و شاید هم کنایه‌ای به هشتگ استراماچونی برگرد زده باشد. فرهاد مجیدی طی هفته‌های گذشته فشار بسیار زیادی را از طرف رسانه‌ها، تعدادی از پیشکسوتان استقلال و هواداران تیمش تحمل کرده است، منتهی دو برد متوالی در لیگ این اعتماد به نفس را به او داده که حالا از منتقدانش بخواهد فعلا کاری به کار او نداشته باشند.

بورس دوهسته‌ای می‌شود

علی صحرایی مدیرعامل شرکت بورس تهران گفت: قبلا شایعه افزایش دامنه نوسان سهام مطرح بود و حالا کاهش به 2درصد. این شایعات درست نیست. برای رفع مشکلات در سامانه معاملات به‌زودی تغییراتی بنیادین انجام می‌دهیم. سهام حاضر در بازار بورس تهران به واسطه تراکنش‌های زیاد و مشکلات سامانه در کوتاه‌مدت و خیلی موقت در دو تایم زمانی معامله می‌شوند. در این تغییرات، صنایع در دو زمان مختلف و دوره معاملاتی جداگانه سفارش‌گیری می‌شوند.

درگذشت گزارشگر قدیمی ورزش تلویزیون

محمد رضا نوایی پیشکسوت کشتی آزاد ایران و از گزارشگران و مفسران کشتی صداوسیما در سال‌های گذشته دارفانی را وداع گفت. باشگاه خبرنگاران نوشت: محمدرضا نوایی کشتی‌گیر آزادکار وزن 62 کیلو، مربی بین‌المللی کشتی، مفسر و گزارشگر قدیمی تلویزیون و همچنین مدرس فدراسیون جهانی کشتی، دارنده مدال برنز مسابقات جهانی 1973 تهران و سرمربی تیم ملی کشتی در مسابقات المپیک سئول دعوت حق را لبیک گفت. نوایی دارنده مدال برنز بازی‌های آسیایی که سال‌ها به عنوان گزارشگر و مفسر کشتی در رسانه حضور داشت دوشنبه شب دارفانی را وداع گفت.

تجمع اخراجی‌های شهرداری اهواز

نمایندگانی از 37 نیروی اخراج شده اجرائیات شهرداری اهواز به نشانه اعتراض روز دوشنبه در مقابل ساختمان شورای شهر این شهرستان تجمع کرده‌اند. یکی ازافراد معترض و شرکت‌کننده در این تجمع که خواست نامش در خبر ذکر نشود، بیان کرد: پنج نفر از نمایندگان این تعداد افراد اخراج شده از شهرداری امروز در مقابل ساختمان شورای شهر اهواز برای پیگیری وضعیت شغلی خود تجمع کرده‌اند. وی گفت: تاکنون هیچ‌کدام از مسئولان شورای شهر برای شنیدن حرف‌های ما نیامده‌اند. این نیروی اجرائیات شهرداری اهواز ادامه داد: در مجموع 400 نفر در اجرائیات شهرداری اهواز مشغول به کار هستند که همه زیر نظر یک پیمانکار فعالیت دارند.

دلیل گریه قائدی در آغوش مجیدی

تیم فوتبال استقلال تهران در دیدار مقابل سپاهان اصفهان با نتیجه دو بر یک به برتری دست پیدا کرد و در این مسابقه شیخ دیاباته و شایان مصلح (گل به خودی) دو گل آبی‌پوشان را به ثمر رساندند. در این بازی مهدی قائدی پس از اخراج رضاوند از بازی از سوی فرهاد مجیدی تعویض شد و زمین مسابقه را ترک کرد. برخورد مجیدی با قائدی در حوالی نیمکت استقلال سوژه عکاسان شد و ناراحتی او به اشک ریختن هم تشبیه شد. مهدی قائدی درباره بغض پس از تعویض مقابل سپاهان اصفهان گفت: بغض من به خاطر پایم بود؛ چون یک هفته است که با مصدومیت تمرین می‌کنم.

سوالات عجیب در دانشگاه کمبریج

وارد شدن به دانشگاه کمبریج، کار آسانی نیست. نه‌تنها متقاضیان باید بهترین نمرات را کسب کنند، بلکه باید از گفت‌وگو مخوف این دانشگاه هم سربلند بیرون آیند. گفت‌وگوهای این دانشگاه به دلیل سوالات عجیب و غریب خود که برای آزمایش دانشجویان جوان طراحی شده است، معروف است. مثلا پرسیده می‌شود آن صندلی (صندلی‌ای که گفت‌وگو شونده روی آن نشسته است) چه‌قدر راحت است؟اگر دانشجویان رشته حقوق به این سوال پاسخ دهند: بسیار راحت، متشکرم، چنین جوابی برای آنها کافی نخواهد بود. یا یک سیب‌زمینی را توصیف کنید و سپس آن را با پیاز مقایسه کنید؟ این سوال راجع به علوم طبیعی است.

سفر به مازندران اکیدا ممنوع

ستاد اطلاع‌رسانی فرماندهی مدیریت و کنترل بیماری کرونا در مازندران در اطلاعیه‌ای اعلام کرد: استان مازندران از تیرماه با موج شدید شیوع بیماری مواجه شده است، به‌طوری‌که 20 شهرستان در وضعیت قرمز و 2 شهرستان در وضعیت هشدار قرار دارند. براساس این اطلاعیه، موارد بستری و ابتلا به کرونا در این استان ظرف 6 هفته گذشته بیش از 4 برابر افزایش پیدا کرده و شیب صعودی وضعیت بستری و ابتلا به بیماری در این استان نگران‌کننده است، بنابراین از هموطنان خواهشمندیم از هرگونه سفر غیرضروری به استان مازندران به طور جدی خودداری کنند.

دست داشتن یک شرکت مخابراتی عراقی

یک منبع آگاه ادعا کرد که کمیته تحقیق در پرونده ترور ابومهدی مهندس و سردار شهید قاسم سلیمانی اتهاماتی را علیه یک شرکت مخابراتی عراقی مبنی بر دست داشتن در این ترور دریافت کرده است. این منبع آگاه تاکید کرد: کمیته تحقیق در این پرونده اسناد و مدارکی را از برخی رهبران حشدالشعبی به دست آورده است که بر اساس آن یک شرکت تلفن همراه متهم به دادن اطلاعات تلفن سیار یکی از همراهان مهندس در اختیار فرماندهی ارتش آمریکا در پایگاه ویکتوریا در فرودگاه بغداد شده است.

شروط دولت برای معرفی وزیر صمت

حسینعلی امیری معاون پارلمانی رئیس‌جمهوری گفت: وزیر پیشنهادی صمت به‌زودی به مجلس معرفی می‌شود. دولت به‌هیچ‌وجه معرفی وزیر صمت را به تفکیک وزارتخانه صمت مشروط و موکول نکرده است. قانون اساسی به رئیس‌جمهور اجازه می‌دهد که چنانچه وزارتخانه‌ای فاقد وزیر باشد برای مدت سه ماه برای آن وزارتخانه سرپرست منصوب کند. بعد از تغییر وزیر صمت، رئیس‌جمهور مدرس خیابانی را به عنوان سرپرست وزارتخانه مذکور منصوب کرد. دولت راجع به وزارتخانه مذکور در فرجه قانونی است، تذکردهندگان اگر اندکی صبوری کنند ان‌شاءا... وزیر پیشنهادی صمت به مجلس معرفی خواهد شد.

رئیس‌جمهور ِ1400، سیاستمدار یا اقتصاددان؟

درحالی‌که فضای سیاسی کشور در حال آماده شدن برای انتخابات ریاست‌جمهوری سیزدهم است، این سوالات مطرح است که رئیس آینده قوه مجریه سیاستمدار باشد یا اقتصاددان، چهره تکراری باشد یا جدید و اولویت او بعد از تکیه بر صندلی پاستور چه باشد؟ مصطفی هاشمی‌طبا، می‌گوید: رئیس‌جمهور باید هم سیاست و هم اقتصاد را بفهمد. رئیس‌جمهور نمی‌تواند تئوریسین اقتصاد باشد، اما باید توانایی جمع بندی نظریه‌هایی را که به می‌گویند را داشته باشد. احمد خرم، اما معتقد است رئیس‌جمهور باید اقتصاددانی باشد که زورش بر سیاسیون بچربد.

در انتخاب بذرپاش عجله کردیم

نماینده رشت در مورد معرفی لطف‌ا... فروزنده به عنوان گزینه ریاست دیوان که گفته می‌شود بازنشسته بوده و نمی‌توانست به این پست دست یابد گفت: کمیسیون اشتباه کرد که عجله کرد. من عضو همان کمیسیون هستم. نباید عجله می‌کردیم و گزینه‌های ریاست دیوان محاسبات را با این سرعت انتخاب می‌کردیم. باید فرصت می‌دادیم منتقدان حرف‌های خود را می‌زدند و اسامی کسانی را که سوابق کاری‌شان و تجربه‌شان به این سمت می‌خورد بررسی می‌کردیم. مقداری عجله کردیم و این عجله باعث شده که ابهاماتی پیش بیاید. حالا پاسخ دادن به این ابهامات کار سختی است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 3
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 2
  • IR ۱۴:۳۵ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۴
    0 0
    اقای روحانی بیان کرد " دشمن نمی خواهد ما برنامه ریزی داشته باشیم " چنین است؟ بیان داشت ما نمی خواهیم شتابزده عمل کنیم " شتابی وجود داشت؟
  • DE ۱۱:۰۸ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۷
    0 0
    روحانی برنده مجلس دهم بود و اصلاح‌طلبان بازنده مجلس یازدهم و ملت بازنده هر دو مجلس
    • IR ۱۱:۲۸ - ۱۴۰۰/۰۵/۳۰
      0 0
      حرف نزن

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس