کد خبر 1102364
تاریخ انتشار: ۱۳ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۱:۳۶
۸ شب ساعت مورد علاقه سارقان منازل/ راهکارهای پلیس برای کاهش سرقت

رئیس کلانتری ۱۳۴ شهرک قدس گفت: سارقان منازل بیشتر در ساعت ۸ شب اقدام به سرقت می کنند، اگر منازل از حفاظت کافی برخوردار باشند سارقان معطل و در دام پلیس می افتند.

به گزارش مشرق، سرهنگ ضرغام آذین اظهار کرد: سارقان معمولاً ساعت ۸ شب را برای سرقت از منازل انتخاب می‌کنند، شیوه کار آنها هم به این صورت است که خانه‌ای را زیر نظر می‌گیرند و به عنوان مثال زنگ خانه را می‌زنند اگر کسی در را باز نکرد مطمئن می‌شوند آن خانه خالی است و اقدام به سرقت می‌کنند.

بیشتر بخوانید:

«درخواست قرض» شگرد جدید مجرمان سایبری

وی افزود: افراد برای جلوگیری از سرقت منازل می‌توانند از نگهبانان محله کمک بگیرند و همچنین می‌توانند از وسایل محافظتی بر روی در و پنجره‌های منازل استفاده کنند، چرا وجود وسایل حفاظتی ورود سارق را به منزل سخت کرده و او را با اتلاف وقت مواجه می‌کند و با توجه به گشت‌های شبانه روزی پلیس در غرب پایتخت می‌توان گفت با این وسایل حفاظتی ورود سارق به منازل آنقدر زمان بر می‌شود که مأموران در فاصله بین دو گشت می‌توانند فرد مشکوک را مشاهده و او را مورد بررسی قرار دهند.

آذین افزود: به عنوان مثال چند شب گذشته در منطقه فعالیتی ما مأموران مشاهده می‌کنند خودرویی در مناطق آلوده (مناطقی که مشکوک به سرقت و جرم است) در حال پرسه زنی است و به تناسب احتمال جرم به آن خودرو مشکوک می‌شوند.

رئیس کلانتری ۱۳۴ شهرک قدس گفت: بعد از زیر نظر گرفتن خودروی مشکوک مأموران مشاهده می‌کنند افراد حاضر در این خودرو در حال بررسی خانه‌هایی هستند که استحکام کافی از نظر سرقت ندارند و دستور ایست به آن خودرو می‌دهند.

سرهنگ آذین ادامه داد: بعد از تعقیب و گریز ۷۰ کیلومتری با استفاده از قانون به کارگیری سلاح مأموران به سمت لاستیک خودروی مشکوک شلیک و متهم را دستگیر می‌کنند. این متهم به ۱۲ سرقت از منزل به همین شیوه اعتراف می‌کند.

افرادی که خانه‌هایشان در کنار اتوبان هست بیشتر دقت کنند

وی تصریح کرد: البته در مورد دیگری دو سارق حرفه‌ای که به همین صورت در حال سرقت از منازلی بودند که در لبه اتوبان قرار داشتند، دستگیر می‌شوند.

سرهنگ آذین گفت: شیوه این سارقان اینگونه بوده که خانه‌هایی که در لبه اتوبان قرار دارند را برای سرقت انتخاب می‌کنند و بعد از سرقت فوراً از طریق اتوبان فرار می‌کنند که البته ما با تدابیری که در محل اتخاذ کرده‌ایم دست سارقان را برای این مدل از سرقت‌ها بسته‌ایم.

رئیس کلانتری ۱۳۴ شهرک قدس گفت: گشت‌های شبانه ما در اتوبان‌هایی که یک طرف آن واحد مسکونی قرار دارد فعال است و این مناطق بیشتر از دیگر مناطق مورد رصد قرار می‌گیرند تا سارقان نتوانند از این فرصت سوءاستفاده کنند.

وی در پایان گفت: البته بعد از تعقیب و گریز ۴۰ دقیقه‌ای این سارقان توسط عوامل گشت کلانتری ۱۳۴ شهرک قدس در اتوبان‌های بزرگ تهران و بعد از اینکه این سارقان نیمی از تهران را دور می‌زنند دستگیر می‌شوند و به ۱۵ مورد سرقت اعتراف می‌کنند.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 17
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 4
  • IR ۱۳:۲۱ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۳
    12 35
    جوانان از بیکاری مجبورند این کارها را انجام دهند برای یه لقمه نون
    • IR ۱۳:۵۰ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۳
      22 10
      مجبور نیستند اغلب اینها پدرشان زمین کشاورزی چند ده هکتاری را به اندک بهائی فروخته اند اکنون فرزندانشان سربار و سارق جمعه شده اند
    • ندا IR ۱۴:۱۷ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۳
      35 7
      اين چه حرفيه آخه؟؟؟؟؟؟ بياي مال مردمو ببري چون خودت نداري!!! من كه ميگم بايد اعدام بشن. هم دزداي ميلياردي و اختلاسگران هم اين دزداي رد پايين بي ناموس
    • IR ۱۶:۴۱ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۳
      5 1
      تصویر پلیس چقدر با شرمندگی به خانم نگاه میکنه
    • جواد IR ۲۳:۲۱ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۳
      3 0
      اگه خانه شما رو دزد بزنه نظرت این نیست.
    • IR ۰۰:۱۶ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۴
      3 1
      اکثرا و99درصدشون عملی بوده وصنعتی میزنن (بیشترشیشه)وهزینه عیاشی و....!!!!@
  • IR ۱۳:۵۹ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۳
    17 25
    اگر آنهایی که همه چیز این مملکت را در دست دارن و همه چیز را فقط برای خودشون اطرافیانشان نخواهند و این فاصله وحشتناک طبقاتی را از بین ببرند و یک رفاه نسبی را برای همه اقشار جامعه بخواهند آنوقت حتی یک مورد بزه هم نخواهد بود زندگی برای هیچکس پایدار نیست تا زمانی که زنده هستیم و میتوانیم بدی ها را از بین ببریم باید کاری درست انجام بدهیم
  • IR ۱۴:۴۹ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۳
    17 3
    بخدا هیچ کدومای ایناسارق زایئده نشدن خدالعنت کنه باعث وبانیشو
    • ایرانی IR ۱۵:۰۵ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۳
      12 3
      دهنتون طلا کاش مسعولین مملکتم فکرشون مثل شما بود
  • دکترسید IR ۱۵:۱۹ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۳
    16 6
    فقر و بیکاری نتیجه تنبلی اشخاص است و دلیلی برای دزدی محسوب نممحسوب نمی شود. من الله توفیق
    • IR ۱۶:۳۸ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۳
      6 3
      کاملا حرفتون اشتباه است
    • IR ۱۷:۱۷ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۳
      6 2
      لطفا همیشه قبل از صحبت کردن فکر کنید و سعی کنید که زبانتان جلوتر از عقلتان حرکت نکند. من دزدی این اشخاص رو اصلا توجیه نمیکنم. خودمم بیکارم و هیچوقت سمت این مسائل نرفتم. اما هیچوقت نمیتونید مساله فقر رو از روند این داستانها حذف کنید. این حرف من نیست حرف رسول خدا(ص) است. پس جاهل نباشیم و جاهلانه نظر ندیم.
  • IR ۱۶:۱۰ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۳
    4 4
    زمان مناسب نزدیکای صبحه که خواب مردم سنگینه
  • مسعود IR ۱۶:۳۰ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۳
    5 4
    به نظرمن ادم تامجبورنباشه ازاین کاراانجام نمیدن فقرهربلایی سرادم میاره فقرفقرفقر
    • ناشناس IR ۱۱:۲۱ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۴
      0 0
      دقیقا
  • IR ۲۰:۰۵ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۳
    1 0
    بیشترین موقع دزدی ۳ تا ۵ صبحه همون موقع که مردم تو خواب نازن
  • IR ۰۰:۳۸ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۴
    0 0
    امان از فقر امان از بیکاری

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس