کرونا نمایه

بنا بر اعلام دانشگاه «جانز هاپکینز»، در ۲۴ ساعت گذشته با مرگ ۴۸۱ مورد جدید، مجموع قربانیان کرونا در ایالات متحده آمریکا به مرز ۱۵۵ هزار نفر نزدیک شد.

به گزارش مشرق، دانشگاه «جانز هاپکینز»، امروز (دوشنبه) اعلام کرد که در ۲۴ ساعت گذشته با مرگ ۴۸۱ نفر جدید، مجموع قربانیان کرونا ویروس در ایالات متحده آمریکا به ۱۵۴ هزار و ۸۴۱ نفر رسید.

بیشتر بخوانید:

افزایش بی‌خانمان‌ها و صف‌های طولانی دریافت غذا در آمریکا

از طرف دیگر، بنا بر اعلام این مرکز، در شبانه روز گذشته، ۴۵ هزار و ۷۸۸ مورد جدید به مبتلایان به «کووید-۱۹» در آمریکا افزوده شد تا آمار کلی مبتلایان به این ویروس ناشناخته در این کشور به چهار میلیون و ۶۶۶ هزار و ۲۷ نفر برسد.

مقایسه آمار و ارقام جدید دانشگاه جانز هاپکینز با آمار و ارقام روزهای گذشته این مرکز نشان می‌دهد که که بعد از یک هفته پیاپی، مجموع قربانیان این ویروس ناشناخته در آمریکا به زیر هزارنفر رسید و شمار مبتلایان به این ویروس ناشناخته در ایالات متحده نیز در مقایسه با روزهای گذشته کاهش نسبی داشته است.

از طرف دیگر، پایگاه اطلاع‌رسانی «ورلدومیترز»، مجموع مبتلایان به ویروس کرونا در ایالات متحده آمریکا را چهارمیلیون و ۸۱۳ هزار و ۶۴۷ نفر و مجموع قربانیان این ویروس را در این کشور، ۱۵۸ هزار و ۳۶۵ نفر اعلام کرده است. ایالت کالیفرنیا با ۵۱۵ هزار و ۶۸۶ مورد ابتلا و ۹ هزار و ۳۹۷ مورد فوتی، هم‌اکنون به کانون بیماری همه‌گیر کرونا در آمریکا تبدیل شده است.

ایالت نیویورک که پیش از این از آغاز شیوع کرونا بعنوان کانون ویروس کووید-۱۹ در ایالات متحده آمریکا بود، هم‌اکنون بعد از کالیفرنیا، فلوریدا، تگزاس با ۴۴۵ هزار و ۱۴۶ مورد ابتلا و ۳۲ هزار و ۷۸۰ مورد فوتی، در رده چهارم جدول ایالات آمریکا با بیشترین تعداد مبتلایان به کووید-۱۹ قرار گرفته است.

طبق آمار دانشگاه جانز هاپکینز، تاکنون ۱۸ میلیون و ۱۷ هزار و ۵۵۶ نفر از مردم سراسر جهان به ویروس کرونا آلوده شده‌اند و از آن میان ۶۸۸ هزار و ۳۵۱ نفر جان خود را از دست داده‌اند و ۱۰ میلیون و ۶۴۹ هزار و ۱۰۸ نفر نیز بهبود یافته‌اند.

آمریکا همچنان در صدر کشورهای جهان با بیشترین آمار مبتلایان به کرونا و قربانیان این ویروس قرار دارد و پس از آن برزیل با دو میلیون و ۷۳۳ هزار و ۶۷۷ مورد ابتلا و ۹۴ هزار و ۱۰۴ مورد فوتی و هند با یک میلیون و ۷۵۰ هزار و ۷۲۳ مورد ابتلا و ۳۷ هزار و ۳۶۴ مورد فوتی در رده‌های دوم و سوم کشورهای جهان با بیشترین آمار مبتلایان به کووید-۱۹ قرار دارند.

بنا بر گزارش روزنامه انگلیسی «گاردین»، با عبور قربانیان ویروس کرونا در آمریکا از مرز ۱۵۴ هزار نفر، «نانسی پلوسی» رئیس مجلس نمایندگان آمریکا تصریح کرد که اعتماد خود را به دکتر «دیبورا بریکس» یکی از دانشمندان ارشد کارگروه مقابله با کرونا در کاخ سفید از دست داده است.

رئیس‌ مجلس نمایندگان آمریکا ضمن انتقاد از مدیریت بریکس در کنترل بیماری همه‌گیر کرونا تصریح کرد که «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا درباره «کووید-۱۹» دروغ‌پراکنی می‌کند و بریکس نیز یکی از افرادی است که توسط ترامپ منصوب شده است و به همین دلیل اعتمادی به وی نیست.

منبع: فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس