فرمول موفقیت استقلال چیست؟

پیشکسوت استقلال گفت: مدیران استقلال بدانند ۱۵ تیم لیگ برتری منتظرند باشگاه پول دیاباته را ندهد و او جدا شود و این مهاجم را روی هوا ببرند.

سرویس ورزش مشرق – پیروزی تیم ۱۰ نفره استقلال در دیدار مقابل رقیب جدی این تیم برای کسب عنوان نایب قهرمانی و رسیدن به سهمیه آسیایی گرچه همراه با شادی زیادی برای طرفداران و پیشکسوتان این تیم بود ولی یکی از اتفاقات این دیدار تا حد زیادی کام هواداران و قدیمی های این تیم را تلخ کرد. جایی که امید نورافکن پس از تذکر کاپیتان استقلال در ارائه بازی بهتر حرف هایی به او زد که موجب شد وریا غفوری از کوره در برود.

علیرضا نیکبخت واحدی در گفت و گو با مشرق، درباره پیروزی ۱۰ نفره استقلال روبروی سپاهان علاوه بر اینکه از این برد برای فرهاد مجیدی خوشحال بود بابت رفتار دور از انتظار امید نورافکن در مصاف با تیم سابقش به شدت متعجب و متأسف بود.

متن این پرسش و پاسخ در ادامه می آید:


*گزیده صحبت‌های علیرضا نیکبخت واحدی؛

-گریه قایدی از توقعات بی‎جاست

-بازیکن دو روزه که ادا و اصول درنمی آورد

-شما بگذار دو تا بازی ملی انجام بدهی بعد شاخ و شانه بکش

-فوتبالیست با فوتبال حرف می زند نه با دهانش

- لیگ روز آخر و دقیقه آخر تمام می شود

-باشگاه نگذارد شیخ را بقاپند

-این استقلال در مشهد هم برنده است

* آقای نیکبخت! بازی استقلال و سپاهان را دیدید؟

- بازی فوق العاده ای از استقلال دیدیم و باید تبریک بگویم به مجموعه تیم استقلال به ویژه فرهاد مجیدی که با خویشتنداری زیر این همه فشار و هجمه ها ایستاد و پاسخ محکمی به همه انتقادات داد. تیمش در دقیقه ۴۵، ۱۰ نفره شد ولی ۱۰ نفره دو گل زد و برنده شد. رفاقت در تیم استقلال جواب داد.

* در خلال بازی چه موضوعی بیش از هر چیز نظرتان را به خود جلب کرد؟

- رفتارهایی که امید نورافکن در این دیدار از خودش نشان داد خیلی باعث تأسف بود.

* چطور؟

- او واقعا نمی داند هر چه دارد از این استقلال است؟ من خودم بارها گفته ام و تا آخر عمرم هم می گویم هر چه دارم از این استقلال دارم. او هم که اگر با آن قرارداد بد راهی بلژیک شد از همین استقلال بود و نباید به این سرعت همه چیز را فراموش کند.

* چه چیزی باعث شد تا تأسف بخورید؟

- اینکه او هنوز در این فوتبال کاره ای نشده که روبروی کاپیتان استقلال می ایستد و آن رفتار را می کند. آن از بازی رفت که آن رفتارها را کرد و این هم از بازی برگشت.

* شادی گل بازی رفتش را می گویید؟

- شادی حق هر بازیکنی است. گاهی زدن گلی که تیم را از باخت نجات می دهد حتی اگر روبروی تیم سابق هم باشد اینقدر هیجان در بازیکن ایجاد می کند که در آن لحظه دوست دارد هیجانش را نشان بدهد ولی برخی رفتارها و ادا و اصول درآوردن ها نشان می دهد که قصد و نیست چیز دیگری است. او در صحنه اخراج رضاوند مقصر بود و هیچ اتفاقی رخ نداد  که باعث اخراج آرش شود. درباره برخوردش با وریا هم که شاخ و شانه کشید دیگر چه بگویم.

* توصیه ای برای نورافکن دارید؟

- آخر به چنین بازیکنی چه نصیحتی می توان کرد؟ امید نورافکن اول باید بگذارد در این فوتبال کاره ای بشود و دو تا بازی ملی انجام بدهد بعد برای بقیه شاخ و شانه بکشد. این رفتارهای چیپ برای ۱۰، ۱۵ سال پیش بود و امروز دیگر از این کارها نمی کنند. ما که در بالاترین سطوح بازی می کردیم این رفتارها را با بزرگترهای تیم مقابل نمی کردیم. فوتبالیست باید با فوتبالش حرف بزند نه بادهان و دستش.

* تیم سپاهان را چطور دیدید؟

- سپاهان هم بد نبود. البته نبود آقای قلعه نویی خیلی روی تیم تأثیرگذار بود. به هر حال اگر او کنار زمین می ایستاد خیلی فرق داشت و دیدیم که چطور قلعه نویی لب خط نبود بعضی ها لات بازی درآوردند.

* کدام بازیکن استقلال را پسندیدید؟

- من عاشق بازی امیر ارسلان مطهری هستم. درست است که از وقتی به ترکیب برگشته فقط یک گل زده ولی خیلی در خدمت تیم است و باید قدرش را دانست. تمام تلاشش را برای تیم می کند. بدون نقص بازی می کند.

* دلیل گریه های مهدی قایدی چه بود؟

- قایدی چند بازی است که گل نزده و تحت فشار است. او فوتبالیست بزرگ و خوبی است و توقعات بالا ناخواسته باعث شده او تحت تأثیر قرار بگیرد. مهم نیست. من هم در برهه ای ۴، ۵ یا ۶ بازی گل نمی زدم و حس بدی داشتم ولی یکمرتبه که گل می زدم دیگر راه می افتادم. او در عوض می تواند با بازیسازی که می کند و فضایی که برای دیگر مهاجمان استقلال بوجود می آورد به تیمش کمک کند.

* با این وصف فکر می کنید استقلال دومی اش تثبیت شد؟

- خوشحالم از اینکه استقلال با وجود این همه تغییرات اجباری توانسته در این شرایط باشد و آرزو می کنم در لیگ سهمیه اش را بگیرد.

* دیدار بعدی استقلال در مشهد را چطور پیش بینی می کنید؟

- به اعتقاد من اگر استقلال با همین دست فرمانی که پیش گرفته جلو برود در مشهد هم می تواند شهرخودرو را شکست بدهد. فقط نباید تصوری بوجود بیاید که لیگ تمام شده است. تا روز آخر و دقیقه پایانی لیگ روبروی آخرین حریف باید با همین رفاقت و اتحاد بازی کنند که دیاباته درون شش قدم توپ دفع کند و دانشگر روی خط کرنر حریف ضربه ای بزند که تبدیل به گل شود. بازی بیرون از خانه برای این تیم دردسری ایجاد نمی کند.

* در پایان بازی و گلزنی های شیخ دیاباته و تلاش های این مدتش را چطور ارزیابی می کنید؟

- درباره شیخ دیاباته هیچ حرفی نمی توان زد چون او با فوتبالش همه چیز را به مخاطبش می گوید. گل می زند، پاس گل می دهد و حتی درون ۶ قدم دفاع هم می کند. او کاملا در خدمت تیم است و هر تیمی دوست دارد چنین مهره ای داشته باشد. فقط امیدوارم اتفاقات تیام و جپاروف درباره این پسر تکرار نشود و تازه آن موقع مدیران و هواداران پشت دستشان بزنند. چون همین الان ۱۵ تیم داخلی و چندین تیم خارجی منتظرند که باشگاه استقلال در تمدید قرارداد یا پرداخت پول این بازیکن لغزشی داشته باشد و او فسخ کند و شیخ را بقاپند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 15
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۰۹:۴۴ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۳
    15 20
    برا زلزله دیاباته و تر از دیاباته هم عددی نیستند جوجه
    • IR ۱۲:۳۳ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۳
      13 6
      لنگی خان رفت و برگشت دربی شانس آوردید مصدوم بود
  • IR ۰۹:۴۸ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۳
    16 12
    حالا به پا گل بالای دوتا نخوری در مشهد برد پیشکش
  • IR ۱۰:۰۶ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۳
    29 4
    ما که تا حافظه مان یاری میکند از خود این نیکبخت غیر از حاشیه و رفتار زننده غیر ورزشی چیزی به خاطر نداریم! معلوم نیست با آن سوابق خاکستری حالا جطور معلم اخلاق شده است!
    • IR ۲۱:۲۳ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۳
      3 1
      احسنت
  • جواداحمدی IR ۱۱:۵۱ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۳
    19 5
    به این معلوم الحال اینقدر فضا ندهید کجا این دلقک پیش کسوت است که نظر هم میدهد
  • جواد IR ۱۲:۱۱ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۳
    12 3
    من پرسپولیسی در عجبم از این اظهارنظر اقای نیکبخت وقتی از اصتقلال به تیم ما امدی و به تیم سابقت گل زدی کلی با شادی گلت حاشیه ساختی...صحبت های روز قهرمانی لیگ هفتم پرسپولیسم یادمونه کوری ببین عصاکش کوری دگر شود
    • IR ۱۳:۵۸ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۳
      6 4
      استقلال درسته، مغز طلایی
    • جواد IR ۱۶:۱۶ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۴
      0 0
      باهوش خان من کلا اسم تیم شما رو اینطوری مینویسم...کامنتام تو پستای مشرق هست. همینه که هست
  • سعید IR ۱۵:۰۰ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۳
    0 4
    جناب نیکبخت خودت رو بیاد بیار!از نورافکن بدتر بودی.رفتن به پرسپولیس.....واون همه حاشیه...
  • IR ۱۵:۴۹ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۳
    3 0
    کنکور را به تعویق بیاندازید 14 استان در وضعیت قرمز در مناطق گرم نمی توان 4 ساعت ماسک زد کولر هم نمی توان روشن کردن در ورزشگاه به جز مشکلات دیگر زیر افتاب نیز هستیم همچنین وزش باد و گرد و خاک می تواند مشکل ساز شود #تعویق_کنکور #لغو_کنکور
  • سعید IR ۱۶:۴۶ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۳
    1 3
    یه جوری میگه من وقتی 4 بازی گل نمیزدم که اگه نشناسی میگی کی بوده
  • امین IR ۱۷:۴۶ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۳
    2 2
    اصلا ای نورافکن نمک نشناس را قبول ندارم . هر چه دارد.از استقلال دارد.ولی بلای جون استقلال است.
  • انا IR ۰۹:۱۴ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۴
    1 3
    نیکبخت با اون سابقهی سیاهش چه تو زمین بازی چه خارج زمین نباید نام پیشکسوت رو یدک بکشه این یک نوع توهین به پیشکسوتان استقلاله لااقل با یکی مصاحبه کنید که دوزار ارزش داشته باشه
  • IR ۱۲:۳۷ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۱
    0 1
    اقای خائن لطفا فقط در مورد تیم لنگ حرف بزن

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس