رییس جمهور روحانی نمایه

رئیس جمهور گفت: بی تردید حرکت در مسیر رونق و جهش اقتصادی کشور می بایست مبتنی بر واقعیت‌های این عرصه بوده و نباید گرفتار تحلیل‌های غیر واقع بینانه برگرفته از بدبینی و سیاه نمائی باشد.

به گزارش مشرق، حجت الاسلام والمسلمین دکتر حسن روحانی روز یکشنبه در یکصد و پنجاه و ششمین جلسه ستاد هماهنگی اقتصادی دولت، اظهارداشت: رهنمودهای مقام معظم رهبری در روز عید قربان درباره مسائل اقتصادی کشور و سیاست‌گذاری و برنامه‌ریزی در این حوزه، دربرگیرنده راهبردهای اصلی و کلان کشور و راهگشای سیاستگذاران اقتصادی دولت و تقویت کننده مدیران اقتصادی است.

رئیس جمهور تصریح کرد: واقعیت‌های اقتصادی کشور نشان دهنده آن است که با بهره‌گیری از توانایی‌ها و ظرفیت‌های اقتصادی و هماهنگی میان همه ارکان کشور و انسجام در مدیریت و اجرای برنامه‌های هماهنگ می توان از تنگناهای بی سابقه ناشی از فشار حداکثری دشمنان خارج و در جنگ اقتصادی پیروز شد؛ کما اینکه تاکنون پس از گذشت بیش از دو سال و چندماه توانسته‌ایم به موفقیت‌های بزرگی در خنثی کردن توطئه دشمنان دست پیدا کنیم.

بیشتر بخوانید:

روحانی: آمریکا با تعرض به هواپیمای مسافربری ایران، پیام غلطی از خود بروز می‌دهد

در این جلسه نقشه راه مدیریت اقتصاد کلان کشور در 26 محور ارائه و مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

دکتر روحانی با اشاره به نقشه راه طراحی شده در اقتصاد کلان کشور، گفت: هدف اصلی در جنگ فرسایشی اقتصادی تحمیلی دشمنان به این مرز و بوم، این است که مدیریت کشور در تصمیم‌گیری‌ها و اقدامات دچار هیجانات و بی برنامه‌گی شود و در همین زمینه ایجاد و القاء انتظارات منفی و ترسیم آینده مبهم از فضای کشور در چارچوب همین اهداف است که باید با تصمیم‌گیری‌های منطقی و بر اساس داشته‌های کلان و وفاق ملی این توطئه دشمنان را نیز خنثی کنیم.

رئیس جمهور ادامه داد: دشمنان انتظار داشتند پس از شیوع کرونا و محدودیت های ناشی از اعمال تحریم های غیر انسانی آنان، اقتصاد کشور دچار تلاطم های شدید و غیر قابل کنترل شده و با خطر مواجه شود.

دکتر روحانی افزود: آنچه امروز علیرغم همه محدودیت ها و فشارها بر مردم، در حوزه معیشت، بازار سرمایه و ارز، نقدینگی و ارائه تسهیلات به کسب و کارهای مختلف در جهت تقویت تولید و تمرکز بر تامین نیازهای اساسی مردم و مواد اولیه تولید صورت می گیرد، حاصل لطف خدا و تلاش شبانه روزی برای سیاستگذاری، مدیریت ستادی و بخشی، همراهی مردم و عملکرد مثبت فعالان اقتصادی کشور است.

منبع: پایگاه اطلاع رسانی ریاست جمهوری

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 6
  • در انتظار بررسی: 1
  • غیر قابل انتشار: 5
  • IR ۱۳:۴۸ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۲
    6 0
    شماها بی برنامه هستید نیازی به دخالت دشمن در این زمینه نیست
  • IR ۱۴:۱۸ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۲
    5 0
    دشمن با وجود حصرتعالی چه نیازی به ایجاد بی برنامگی دارد؟!! به فکر کفاره قسم هایت باش ! قسم جلاله کفاره اش سنگین است خودت که بهتر باید بدانی.
  • DE ۱۵:۰۱ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۲
    6 0
    روحانی: هدف دشمن بی برنامه‌گی در مدیریت کشور است لذا کلی جاسوی فرستادند تا از برنامه دولت سر در بیاورند و ما مانند مسکن که آخوندی هیچ مسکنی نساخت تا هیچ ایرادی نداشته باشد ماهم هیچ برنامه ای برای دولت در دست نداریم تا دشمن نتواند داخلش نفوذ کند. داخل چیزی که وجود نداره که نمیشه نفوذ کرد.
  • IR ۱۵:۴۶ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۲
    2 0
    گویا مجموع دولت از این که این همه ملت را تحت فشار قرار داده اند ولی ملت حرکتی نمی کنند. خیلی ناراحت هستند. روحانی مرتب می گوید مردم تکان نمی خورند.
  • محمد IR ۱۷:۰۵ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۲
    2 1
    هدف دشمن روی کار آمدن امثال روحانی و ظریف بود که با ترس و خرفت کردن مردم به آن رسید
  • قاسم IR ۰۷:۱۶ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۳
    0 0
    حالا اگر جاسوسی را می گفتی باز قابل باور بود ولی بی برنامگی که تو ذات دولت شماست.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس