وزیر بهداشت سعید نمکی نمایه

وزیر بهداشت، به تشریح دستاوردهای کنترل ویروس کرونا در فاز اول شیوع این بیماری در کشور پرداخت و گفت: در کمتر از ۵۰ روز توانستیم مرگ های روزانه را به حدود ۳۰ فوتی برسانیم.

به گزارش مشرق، سعید نمکی وزیر بهداشت در دیدار با محمد مخبر رئیس ستاد اجرایی فرمان امام (ره) ضمن تشکر از زحمات مسؤولان ستاد اجرایی فرمان امام، اظهار داشت: از روز نخست نماینده ستاد فرمان اجرایی برادرانه تلاش کرد و این تلاش ادامه دارد که امیدوارم خداوند به عزت آن مجموعه به عنوان بازوی اصلی نظام بیفزاید.

بیشتر بخوانید:

وزیر بهداشت افزود: ستاد اجرایی گام‌های بزرگی برای توسعه نقاط کمتر برخوردار برداشته و نهضت بزرگی در توسعه زیرساخت آموزشی برداشته شد. در حوزه درمان، کشاورزی و صنعت در این شرایط سخت تحریم، گام‌های موثری برداشته شده که امیدوارم به سفارش مقام معظم رهبری برای حمایت از محرومان گام موثری برداریم.

وی عنوان کرد: روزهای اول شیوع کرونا برای ما سخت بود و عزیزانی که دست ما را گرفتند، در یاد ما و تاریخ خواهند ماند؛ ستاد اجرایی از همان روز اول در کنار ما بود و این موضوع عامل دلگرمی بود که سپاسگزاری ویژه داریم.

وزیر بهداشت با اشاره به تلاش ستاد اجرایی برای تولید اقلام پزشکی، گفت: اینکه در کشور توانستیم در کمتر از دو ماه از وارد کننده تجهیزات پزشکی به تولید کننده و صادر کننده تبدیل شویم، از دستاوردهای مهم کشور بود که با کمک ستاد اجرایی به وقوع پیوست.

نمکی خاطرنشان کرد: در فاز اول توانستیم با بسیج ملی کرونا با سامانه ۴۰۳۰، آمار مرگ و میر را به نزدیک ۳۰ نفر برسانیم که دستاورد بزرگی بود. زحمات ستاد اجرایی برای تولید دارو چشمگیر بود.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 8
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • حسن IR ۱۱:۵۲ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۲
    8 0
    دولت و وزارت بهداشت کاری موثری در برابر کرونا نکردن و عملا کادر درمان را به مسلخ فرستادن.پرستاران و پزشکان از جان گذشتگی می کنند ولی دولت حتی برای استفاده از ماسک هم اجبارهای سختگیرانه نمی کند.کاهش و افزایش بیماران هم سیر طبیعی خود ویروس بوده
  • احمدخواجوند IR ۱۱:۵۹ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۲
    7 0
    وحالا چن تا ؟؟
  • حکیم جوجه تیغی بدنساز DE ۱۲:۱۵ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۲
    6 0
    در فاز دوم هم تعداد تلفات رو به ۳۰۰۰ نفر در روز میرسونید. این دستور استعلاجی منه: تمام کادر درمان کشور به سیبری و کویر لوت تبعید بشن. و درعوض طب سنتی جایگزین بشه. دیگه نوبتیم باشه نوبت حکماست
  • IR ۱۲:۱۵ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۲
    9 0
    اگر اون به 30 نفر رساندن كار توست اين روزي 250 مرگ ومير هم مسئولش تو و رئيست هست
  • IR ۱۸:۰۲ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۲
    3 0
    الان یکی بگه بالاخره کرونا داریم یا نداریم ؟ ماسک داریم یا نداریم ؟ ماسک 300 تومنی با کیفیت اول بهمن الان شده بی کیفیت با قیمت 2500 الی 3000 تومن ، آیا بخاطر صادرات است ؟
  • DE ۲۲:۲۹ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۲
    0 0
    لاف و دروغ را از که آموختی ؟؟؟ از روحانی ...
  • ناشناس IR ۲۳:۰۶ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۲
    0 0
    خيلى ها توصيه ميكنند كه در كار هاى تخصصى پزشكى درمانى و پيش گيرى دخالت نكنند و از دستورات وزارت بهداشت و كميته هاى مربوطه پيروى نمايند. انتظار داريم وزير پر تلاش بهداشت هم به مسايل متفرقه و ژست هاى پوچ مثلا همين صادرات تجهيزات پزشكى كه دهن پر كن است نپردازند. متمركز بيان كنند تا به جاىگاه خدمات ارزنده اصلى وزارت بهداشت خدشه وارد نشود.
  • IR ۱۵:۴۶ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۳
    2 0
    کنکور را به تعویق بیاندازید 14 استان در وضعیت قرمز در مناطق گرم نمی توان 4 ساعت ماسک زد کولر هم نمی توان روشن کردن در ورزشگاه به جز مشکلات دیگر زیر افتاب نیز هستیم همچنین وزش باد و گرد و خاک می تواند مشکل ساز شود #تعویق_کنکور #لغو_کنکور

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس