کد خبر 1101847
تاریخ انتشار: ۱۲ مرداد ۱۳۹۹ - ۰۷:۵۹
وعده‌های تو خالی به قهرمانان جهانی والیبال/ پاداش بی پاداش!

در حالی که بیش از یک سال از قهرمانی تیم والیبال جوانان در جهان می‌گذرد، اما هنوزهیچ‌کدام از وعده‌های مسئولان محقق نشده است.

به گزارش مشرق، تیم والیبال جوانان ایران ۵ مرداد ماه ۱۳۹۸ برای اولین بار در تاریخ موفق شد با تاریخ‌سازی عنوان قهرمانی جهان را به دست آورد. ستاره‌هایی همچون امیرحسین اسفندیار، امیرحسین توخته، مرتضی شریفی، محمدرضا حضرت‌پور، امیرمحمد فلاحت‌خواه، مهران فیض امام‌دوست، بردیا سعادت، سهیل کمال‌آبادی، پوریا یلی و ... در آسمان والیبال ایران و جهان درخشیدند و حالا تضمین کننده آینده والیبال ایران هستند. 

بیشتر بخوانید:

داورزنی: از میزبانی جوانان جهان انصراف دادیم

تک تک اعضای تیم ملی جوانان از آنالیزور این تیم یعنی حسین خوریانی گرفته تا مربیانی همچون مسعود آرمات، حسین کاظمی و علیرضا طلوع‌کیان و در راس آنها بهروز عطایی شب و روز تلاش کردند تا بازیکنان بهترین نمایش را داشته باشند.

حالا از آن اتفاق بزرگ و تاریخی بیش از یک سال می‌گذرد و اعضای کادر فنی و بازیکنان این تیم دغدغه‌هایی دارند. در آن مقطع وعده‌هایی به این ستاره‌ها داده شد که حالا تقریباً هیچکدام از آنها محقق نشده است. آنها نه پاداش قهرمانی از فدراسیون گرفتند، نه از وزارت ورزش و نه هیچ ارگان دیگری؛ با وجود اینکه اکبر محمدی، سرپرست تیم و امیرحسین اسفندیار، کاپیتان تیم و سایر مسئولان این تیم بارها برای گرفتن حق بازیکنان تلاش کردند، اما هنوز به نتیجه نرسیده‌اند.   

میلاد تقوی، دبیر فدراسیون والیبال درخصوص عدم پرداخت پاداش به تیم ملی والیبال جوانان ایران، اظهار داشت: من در آن دوران که تیم قهرمان شد سمتی در فدراسیون نداشتم. تا الان هم کسی به من مراجعه نکرده تا پاداش‌ها را پیگیری کند. قطعاً اگر کسی به سراغ من بیاید، من هم پیگیری می‌کنم. اگر کسی توقعی دارد، باید ابتدا پیامش را منتقل کند تا من هم در جریان قرار بگیرم.

تقوی ادامه داد: فدراسیون این روزها مشکلات زیادی دارد و طبیعی است که من در جریان تمام اتفاقات گذشته نباشم. دغدغه‌های زیادی در فدراسیون داریم و به همین دلیل من اصلاً نمی‌دانم پاداشی که آقایان از آن صحبت می‌کنند را وزارت به آنها قول داده یا فدراسیون؛ حتی از مبلغ و جزئیات آن هم بی‌خبر هستم.

وی اظهار داشت: تاکنون کسی در این خصوص به من مراجعه نکرده است که با این شرایط به نظرم یا این مشکل حل شده و یا اینکه خودشان علاقه‌ای نداشتند که این موضوع پیگیری شود. اگر مسئولان تیم پیگیری کنند شک نکنید که رسیدگی می‌کنیم تا قهرمانان کشورمان به حق خود برسند. البته نباید فراموش کنیم که کشورمان در شرایط خاصی قرار دارد و برخی‌ها در تامین مایحتاج اولیه دچار مشکل هستند. در کل پاداش قهرمانی حق بچه‌های ما است و در صورت پیگیری مسئولان، ما موظف به رسیدگی هستیم.

اظهارات اخیر دبیر فدراسیون چندان برای اهالی والیبال ایران منطقی نبود. نکته اینجاست که آیا قهرمانان باید برای دریافت پاداش‌های خود که به گفته تقوی حق مسلم‌شان هم هست هر روز پشت در اتاق رئیس یا دبیر فدراسیون صف بکشند یا اینکه مسئولان فدراسیون با عزت و احترام از آنها دعوت کنند و پاداش‌هایشان را بدهند؟

داورزنی زمانی که معاون وزیر ورزش بود در تمام صحبت‌های خود مدعی می‌شد که حواسش به والیبال هست. در زمانی که جوانان ایران قهرمان جهان شدند هم وی به عنوان معاون وزیر فعالیت می‌کرد. او در همان مقطع وعده‌هایی داد که حالا هم پیگیر آنها نیست. اعضای تیم ملی جوانان ایران مشتاق هستند بدانند که در این مدت چه تلاش‌هایی برای تحقق وعده‌ها از سوی فدراسیون صورت گرفته است.

اخیراً هم که وزارت ورزش نام ۱۵ فدراسیون را برای دریافت پاداش قهرمانی‌های سال ۹۷ اعلام کرده نامی از والیبال در آن دیده نمی‌شود. این در حالی است که همین تیم جوانان در سال ۹۷ توانست قهرمان آسیا و نایب قهرمان مسابقات AVC شود. قرار است ۲۲ میلیارد تومان برای پاداش قهرمانان در رشته‌های مختلف ورزشی پرداخت شود، اما خبری از پرداخت پاداش به تیم والیبال جوانان که برای اولین بار توانست به عنوان قهرمانی جهان برسد نیست.

شاید کمترین توقع آینده‌سازان والیبال ایران این بود که داورزنی با واسطه دو سال حضورش در وزارت ورزش، اقدامی می‌کرد تا جوانان والیبال حتی زودتر از سایر رشته‌ها پاداش‌های خود را دریافت کنند. برای این نسل طلایی هزینه شده و حالا آنها دارایی‌های والیبال ایران هستند. با کمی تامل می‌توان به خوبی از پتانسیل آنها استفاده کرد، اما تاکنون این اتفاق رخ نداده است. قهرمانان جهان همچنان چشم‌ انتظار فدراسیون هستند تا قدمی برای پرداخت پاداش‌ها بردارد.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس