کد خبر 11015
تاریخ انتشار: ۳۰ مهر ۱۳۸۹ - ۱۲:۰۵

مادر شهيدان مهدي و مجيد زين‌الدين گفت: خانواده شهدا با شهيدان خود، امام خميني (ره) و مقام معظم رهبري عهد و پيمان بسته‌ا‌ند و همه بايد تا آخرين لحظه عمر پاي عهد و پيمان خود باشيم.

به گزارش مشرق، زينب اسلام‌دوست در گفت‌وگو با فارس در خصوص ديدار خانواده شهدا با مقام معظم رهبري بيان داشت: چهار روز است که با حضور رهبر معظم انقلاب، شهر قم به خورشيد فروزان امامت و ولايت منور شده است که بايد براي اين نعمت خداوند را خالصانه شکر کرد.
وي با بيان اينکه ديدار با رهبر معظم انقلاب، ظهور امام زمان (عج) را در دل‌هاي مردم قم تداعي کرد، افزود: حضور پر نور ايشان و علاقه و اشتياق مردم نسبت به رهبر فرزانه انقلاب اين احساس را در ذهن‌ها تداعي کرد که اگر امام زمان (عج) ‌تشريف بياورند مردم چه خواهند کرد.
مادر شهيدان زين‌الدين ادامه داد: وقتي مردم اينطور عاشقانه نسبت به رهبر انقلاب که سلاله پاک اميرالمؤمنين (ع) هستند‌، احساس ارادت و محبت دارند، اگر مولايمام مهدي (عج) ظهور کنند نيز با همين عشق و ارادات و چه بسا بيشتر ابراز ارادت خواهند کرد.

*بايد با همه وجود قدر خورشيد ولايت را دانست
اسلام‌دوست، بيان داشت: ولايت فقيه مانند نخ تسبيحي است که همه اجزاي اين انقلاب را دور هم جمع مي‌کند و بايد با همه وجود قدر خورشيد ولايت را دانست.
وي ادامه داد: رهبر معظم انقلاب وقتي به عنوان جانشين امام خميني (ره) انتخاب شدند،‌ ‌آيت‌الله بهاءالديني که يک عالم بسيار وارسته و يک مؤمن حقيقي هستند،‌ با اينکه 50 سال از ايشان بزرگتر بودند، وقتي رهبر معظم انقلاب را ديدند، ‌دست بر سينه گذاشتند و گفتند «السلام عليک يا ولي‌الله»؛ رفتار اين فقيه عالم وارسته براي همه ما سند بسيار بزرگ و مهمي براي دفاع و اطاعت از ولاين فقيه را پيش روي ما قرار داد.
اسلام‌دوست با ذکر خاطره‌اي از شهيد مهدي زين‌الدين بيان داشت: آقا مهدي هر وقت که رانندگي مي‌کرد خيلي با سرعت‌ مي‌راند؛ يک بار به همراه ايشان به دزفول مسافرت مي‌کرديم؛ آن‌روز متوجه شدم که او که با سرعت 90 کيلومتر حرکت مي‌کند؛ وقتي دليلش را پرسيدم و گفتم که "آقا مهدي چقدر آهسته رانندگي مي‌کني، حوصله‌ام سر رفت "؛ او ‌گفت: «به خاطر اطاعت از امر ولي فقيه».
مادر شهيدان زين‌الدين گفت: گويا نماينده امام (ره) در لشگر، از همه خواسته بود که با سرعت کمتري رانندگي کنند و ايشان به خاطر اطاعت از او که اطاعت از امام بود، روي نفس خود پا گذاشت و از کاري که بسيار لذت مي‌برد، چشم دوخت.
وي با اشاره به حمايت برخي خانواده شهدا از جريان فتنه اظهار داشت: زمينه بسياري از رفتارها در گذشته شکل گرفته است؛ شهداي بزرگوار انقلاب اسلامي نيز اگر به درجه رفيع شهادت رسيدند، به دليل زمينه‌هاي وجودي است که از دوران کودکي در آن‌ها شکل گرفت.
اسلام‌دوست بيان داشت: اگر انسان به دنبال حقيقت باشد و آن را دنبال کند و زمينه پذيرش حق را در خود تقويت کند، به راه حق نيز هدايت خواهد شد، اما اگر حق را ناديده گرفت به تباهي خواهد رفت.
مادر شهيدان زين‌الدين گفت: انتساب به شهيدان هيچ دليلي بر مصونيت انسان از خطا و اشتباهات نمي‌شود؛ و اينطور نيست که خانواده شهدا مانند خود شهيد باشند.

*نگران برخي خانواده‌ شهدا هستيم
وي با بيان اينکه براي برخي از خانواده‌هاي شهدا نگران هستم، گفت: راهي که اين خانواده‌ها دنبال مي‌کند ما را بسيار نگران کرده است که ممکن است يا در اثر تحريک اطرافيان آنها باشد يا دليلش همان زمينه‌هايي است که در وجود خود تقويت نکرده‌اند.
مادر شهيدان زين‌الدين بيان داشت:‌ اين را هم بايد در نظر داشته باشيم که از ابتداي خلقت آدم تا خاتم، هميشه اسباب انحراف را شياطين براي ما فراهم مي‌کنند؛ لذا لازم است که با بصيرت و کسب حقيقت و معرفت و شناخت حقيقي از خداوند، بدانيم که در عرصه‌هاي متخلف و در لحظه ‌لحظه عمرمان هميشه در معرض خطر انحراف هستيم.
وي با اشاره به سخنان خود در ديدار با مقام معظم رهبري گفت:‌ خانواده شهدا با شهيدان خود، امام خميني (ره) و مقام معظم رهبري عهد و پيمان بسته‌ا‌ند و همه بايد تا آخرين لحظه عمر پاي عهد و پيمان خود باشيم. 
شهيد «مهدي زين‌الدين» در سال 1338 در شهر قم متولد شد؛ در دوران نوجواني اوقات فراغتش را در کتاب فروشي پدر مي‌گذراند و پس از پايان تحصيلات متوسطه با رتبه چهار در ميان پذيرفته شدگان دانشگاه شيراز تحصيلات تکميلي را آغاز کرد.
اين شهيد والامقام پس از پيروزي انقلاب اسلامي، ابتدا به جهاد سازندگي و سپس به جمع سبزپوشان سپاه پيوست و فعاليت خود را در اطلاعات و عمليات سپاه قم ادامه داد و با شروع جنگ تحميلي با طي دوره آموزش کوتاه نظامي همراه با يک گروه صد نفره عازم جبهه شد.
مسئوليت اطلاعات و عمليات قرارگاه نصر، فرماندهي تيپ علي‌بن‌ابي‌طالب (عليه السلام) و فرماندهي لشکر خط شکن 17 علي بن ابي طالب از جمله مسئوليت‌هاي شهيد مهدي زين‌الدين است.
شهيد زين الدين به همراه برادرش مجيد زين‌الدين که مسئول اطلاعات و عمليات لشکرعلي‌بن‌ابي طالب (ع) بود، براي شناسايي از باختران (کرمانشاه) به سمت سردشت در حال حرکت بود که با ضدانقلاب درگير شد و به فيض شهادت رسيد.
شهيد مجيد زين‌الدين نيز در سال 1343 در تهران متولد شد؛ بيش از سيزده سال نداشت که در کوران حوادث انقلاب عليه طاغوت قرار گرفت و با کمک برادرش شهيد مهدي زين‌الدين به انتشار اعلاميه‌ها و نوارهاي امام خميني (ره) که پدرش در اختيارش قرار مي‌داد؛ پرداخت.
پس از آن به عضويت سپاه پاسداران در لشگر علي‌ابن‌ابيطالب (ع) که برادرش مهدي، فرماندهي آن را به عهده داشت، درآمد و به واسطه آن جوش و خروش و استعدادي که در وي بود، به سرعت مراحل کمال را در ابعاد مختلف خصوصاً در بعد رزمي طي کرد و در قسمت اطلاعات و عمليات مشغول شد و در لشگر 17 علي‌ابن‌ابيطالب (ع) مسئوليت فرماندهي يکي از تيپ‌ها را بر عهده گرفت.
شهيد مجيد زين‌الدين در پي شرکت در بسياري از عمليات‌ها که آخرين آنها عمليات غرورآفرين خيبر بود، به منزلگه مقصود شتافت و به همراه برادرش مهدي زين‌الدين به‌سوي ديار قرب الهي پرگشود و به جمع محفل عاشقان الله پيوست.

*خداوند امروز از ما همت، اراده و شهادت‌طلبي مي‌خواهد
در بخشي از وصيت‌نامه سردار رشيد اسلام شهيد مهدي زين‌الدين آمده است: نخستين شرط لازم براي پاسداري از اسلام، اعتقاد داشتن به امام حسين (ع) است. هيچ کس نمي‌تواند از اسلام پاسداري کند در حالي که ايمان و يقين به اباعبدالله‌الحسين (ع) نداشته باشد.
اگر امروز ما در صحنه‌ها پيکار مي‌رزميم و اگر امروز ما پاسدار انقلابمان هستيم و اگر امروز پاسدار خون شهدا هستيم و اگر مشيت الهي بر اين قرار گرفته که به دست شما رزمندگان و ملت ايران، اسلام در جهان پياده شود و زمينه ظهور حضرت امام زمان (عج) فراهم شود، به واسطه عشق، علاقه و محبت به امام حسين(ع) است. من تکليف مي‌کنم شما «رزمندگان» را به وظيفه عمل کردن و حسين‌وار زندگي کردن.
در زمان غيبت کبري به کسي «منتظر» گفته مي‌شود و کسي مي‌تواند زندگي کند که منتظر باشد، منتظر شهادت، منتظر ظهور امام زمان (عج). خداوند امروز از ما همت، اراده و شهادت‌طلبي مي‌خواهد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس