کد خبر 110093
تاریخ انتشار: ۲۱ فروردین ۱۳۹۱ - ۱۳:۱۲

وزیر راه و شهرسازی با اعلام اینکه ساخت مسکن جدید در تهران و کلان شهرها با تسهیلات و زمین دولتی تا پایان سال انجام می‌شود، گفت: امسال هم ثبات قیمت را در بازار مسکن خواهیم داشت.

به گزارش مشرق به نقل از مهر، علی نیکزاد در جمع خبرنگاران در خصوص وضعیت بازار اجاره بها در سال جاری، گفت: پیش بینی می شود که با توجه به اتفاقاتی که در سال 90 افتاد، مشکل چندانی نداشته باشیم و سیاست دولت هم تولید انبوه مسکن است که با توجه به آورده افراد در اختیار آنها قرار می گیرد.

وی افزود: دولت از برنامه و اختیار قانونی برای کسانی که بخواهند بازار اجاره را برهم بزنند با قدرت استفاده می کند و این حق دولت است که مردم هم همین انتظار را از دولت دارند.
 
وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه روش ما تولید انواع مسکن با شرایط خاص است تا در اختیار همه متقاضیان قرار گیرد، گفت: الان هم مطرح می کنم که به هر متقاضی مسکن که درخواست بدهد ظرف 3 ماه و در اطراف تهران با شرایط آسان مسکن مناسب داده می شود.
 
نیکزاد تصریح کرد: ما ادعا داریم که همواره در دولت نهم و دهم افزایش قیمت پایین تر از نرخ تورم بوده است، بنابراین امسال هم ثبات قیمت را در بازار مسکن خواهیم داشت.
 
وزیر راه و شهرسازی با اشاره به فعالیتهای بنیاد مسکن، بیان کرد: غیر از آنچه که در رانش و زلزله و بازسازی و حذف کپرنشینی در جنوب کرمان انجام گرفته حدود 37 درصد همه مسکن هایی که در تاریخ ایران بوده در دولت نهم و دهم در روستاها ساخته شده است.
 
نیکزاد افزود: برنامه ما این است که امسال 300 هزار واحد مسکونی روستایی را تمام کرده و ساخت 200 هزار مسکن روستایی را آغاز کنیم.
 
وی بابیان اینکه تولید مسکن در کشور از نوع شهری و روستایی سبب تقویت تولید ملی و حمایت از 160 رشته صنعتی مرتبط با صنعت ساختمان می شود، ما از کار و سرمایه ایرانی  به شدت حمایت می کنیم و تاکنون هم زمین و تسهیلات لازم را در اختیار سازنده ها قرار دادیم.
 
رونمایی از طرح جدید مسکن دولت در تهران

نیکزاد به ساخت مسکن در داخل شهر تهران و کلانشرها از سوی دولت اشاره کرد و گفت: بنیاد مسکن پیشگام در ساخت این نوع مسکن بوده است و ما نیز تاکید داریم که مسکن روستایی و مسکن مهر را برای اقشار با آورده کمتر می سازیم و در روش جدید آورده متقاضیان بیشتر است.
 
وی افزود: در این مسکن که متفاوت از روشهای قبل است، زمینهای دولتی  در اختیار سازندگان قرار می گیرد و بنیاد مسکن هم در بخشی از محله های خوب تهران در حال ساخت این نوع از مسکن است که تولید انبوه مسکن مهر توسط دولت و بنیاد مسکن سبب تنظیم بازار مسکن شده و جزو برنامه سال 91 دولت است.
 
وزیر راه و شهرسازی در خصوص شرایط متقاضیان در این نوع مسکن، بیان کرد: متقاضیان باید واجد شرایط بوده و قبلا خانه و زمین از دولت نگرفته باشند؛ به این معنا که اگر درآمد کمی دارند می توانند به مسکن مهر شهرهای جدید بروند و اگر باید در داخل شهرهای بزرگ مسکن تهیه کنند قطعا آورده آنها بالا خواهد بود و بنابراین دولت این را به زودی شروع می کند.
 
وام 40 میلیون تومانی خرید مسکن خبرنگاران در انتظار ابلاغ

نیکزاد در خصوص وام مسکن خبرنگاران اظهار داشت: وام خبرنگاران از سوی بانک مرکزی پذیرفته شده است اما باید بانک مسکن آن را ابلاغ کند، ضمن آنکه این وام احتملا به مبلغ 40 میلیون تومان و برای خرید و ساخت مسکن است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس