مهدی چمران

رئیس سابق شورای شهر تهران گفت:نسل‌ امروز و پدیده‌های جدید تکنولوژی باید همواره مدنظر شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی قرار گیرد و براساس نیازهای روز و با بهره‌گیری از تکنولوژی اقدامات خود را ساماندهی کند.

به گزارش مشرق، مهدی چمران رئیس سابق شورای شهر تهران در گفت‌وگو با پایگاه اطلاع‌رسانی شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی با بیان این که پاسداشت مراسم‌هایی همچون ۹دی و ۲۲ بهمن می تواند در ایجاد رویش‌های جدید و بازخوانی و تقویت آرمان‌های انقلاب موثر باشد، اظهار داشت: در واقع هر یک از این برنامه‌های مهم انقلابی که شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی هر ساله اجراکرده است، خون تازه ای در رگ‌های نظام و انقلاب جاری کرده است.

بیشتر بخوانید:

تا کی دراز دستی؟

وی با اشاره به این که برنامه‌های اجرا شده توسط شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی، همانند موتور محرکه ملت ایران در مسیر انقلاب اسلامی عمل کرده است، افزود: هر کدام از این برنامه‌های اجرا شده، همانند یک حماسه عظیم و پرشور مردمی همچون ۲۲ بهمن تاثیرگذار بوده است.

برگزاری مراسم ملی و انقلابی موجب ایجاد تحرک و تقویت اتحاد مردم می شود

نائب رییس جبهه مردمی نیروهای انقلاب تصریح کرد: برنامه‌های برگزار شده توسط شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی، باعث ایجاد تحرک و همچنین تقویت اتحاد و انسجام ملی در کشور شده است و یک شرایط تازه ای را در کشور ما به وجود آورده کانه، این طفل دوباره متولد شده و شروع به زندگی خود کرده است.

ضرورت بهره گیری از شیوه های جدید تبلیغ برای نسل جوان

چمران در ادامه مهمترین وظیفه شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی در مقطع زمانی حساس کنونی را هماهنگ کردن تشکل ها و نیروهای فراوان و غیرمنسجم فعلی کشور عنوان کرد و افزود: این شورا می‌تواند همه احزاب،  تشکل‌ها و مردم را فارغ از دیدگاه‌های حزبی و جناحی دور هم جمع کند، تا در این موارد خاص که مد نظر است، با اتحاد و همدلی به میدان بیایند.

چمران در پایان توصیه کرد:  اصولاً در هر زمان و دورانی، نسل‌های جدید تغییر می کنند. نسل‌امروز و پدیده‌های جدید تکنولوژی به خصوص در عرصه تبلیغات باید همواره مدنظر شورای هماهنگی تبلیغات قرار گیرند. شورا براساس نیازهای روز و با بهره گیری از تکنولوژی تبلیغات جدید، اقدامات خود را ساماندهی کند، چرا که ذائقه جوانان امروزی با سالهای گذشته متفاوت است.

شریعتمداری: تلاش بی‌وقفه شورای هماهنگی ستودنی است

همچنین حسین شریعتمداری مدیرمسئول روزنامه کیهان در همین زمینه گفت: چهلمین سالگرد تاسیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی را به اعضای پاکباخته و سخت کوش آن  مخصوصاً حضرت آیت الله جنتی، ریاست محترم این شورا که از افتخارات نظام هستند، تبریک عرض می کنم.

وی ادامه داد: تلاش بی وقفه شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی در حفظ و پاسداشت یاد و خاطره حماسه های تاریخ ساز میهن اسلامی ستودنی است و از این زاویه می توان خدمات شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی را لبیک به فرمان الهی “ فذکر هم بایام الله “ تلقی کرد.

شریعتمداری خاطرنشان کرد: تبلیغات اسلامی در محدوده برپایی مراسم ملی و مناسبت های انقلاب خلاصه نمی شود و گستره ای بسیار فراتر از آن دارد. از نام شورا پیداست که موضوع فعالیت آن هماهنگ کردن مراکز و کانون هائی است که وظیفه آنها تبلیغ اسلام و نظام است، اما هیچکدام از این مراکز و کانون ها در زیر مجموعه شورا تعریف نشده اند.

اهمیت و ضرورت تشکیل اتاق فکر تبلیغات اسلامی

وی تصریح کرد: منظور این نیست که تمام کانون  ها و مراکز  یاد شده باید فعالیت خود را با شورای کنونی هماهنگ کنند و طبیعی نیز هست، زیرا شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی از ابتدا با این تعریف تشکیل نشده است. بلکه  منظور آن است که تاسیس مرکزی با این ویژگی ضروری است. اهمیت و ضرورت تشکیل اتاق فکر تبلیغات اسلامی از اهمیت بی بدیل تبلیغات در عصر حاضر ریشه می گیرد، عصری که به همین علت از آن با عنوان «عصر انفجار اطلاعات» یاد می کنند. 

حسین شریعتمداری با بیان اینکه شاید در این مختصر اشاره به سه نکته خالی از فایده نباشد، اضافه کرد: اول آن که به قول حکیمانه حضرت امام خمینی(رضوان الله تعالی علیه) دنیا تشنه فرهنگ اسلام ناب محمدی (ص) است و این سخن نه اغراق است ونه گزاف، امام راحل ما، غبار قرن‌ها تحریف، کج اندیشی و وارونه نمائی را که بر چهره اسلام نشسته بود، پاک کرد و اسلام ناب محمدی (ص) را همانگونه که در صدر اسلام بود به دنیای ظلمت زده ارائه فرمود.

مدیرمسئول روزنامه کیهان توضیح داد: مردم در چهره اسلام ناب، گمشده تاریخی خود را یافتند و با همه توان به سوی آن شتافتند تا آنجا که امروزه انقلاب اسلامی از مرزهای جغرافیائی عبور کرده و هرجا اهل اندیشه ای هست را به خود جذب کرده است.

وظیفه اتاق فکر تبلیغات اسلامی، ترسیم نقشه راه مقابله با دشمن است

وی افزود: از سوی دیگر اسلام ناب، موجودیت نظام سلطه جهانی را به چالشی جدی کشانده و بدیهی است که دشمنان نیز بیکار ننشسته و برای مخدوش کردن چهره آن به انواع ترفندها متوسل شده اند و وظیفه اتاق فکر تبلیغات اسلامی در واقع شناسائی این ترفندها و ترسیم نقشه راه مقابله با آن است.

شریعتمداری افزود: دوم این که امروزه در فرمول قدرت، ماشین جنگی صدر نشین نیست، بلکه توپخانه‌ها جای خود را به رسانه‌ها داده‌اند و جنگ ابزار به جنگ افکار تبدیل شده است.

وی خاطرنشان کرد: آدم‌ها همانگونه که فکر می‌کنند، عمل می‌کنند،بنابراین، کسانی که کنترل افکار عمومی را در دست دارند، می توانند اعمال عمومی را هم در کنترل خود بگیرند. از این زاویه نیز تشکیل اتاق فکر تبلیغات اسلامی برای ارائه اسلام  ناب و مقابله با تحریف ها و بد اندبشی ها  ضرورت دارد.

موفقیت قابل قبول شورا در یادآوری مناسبت‌ها و حماسه‌های انقلابی به نسل جوان

مدیر مسئول روزنامه کیهان در ادامه تصریح‌کرد: سوم آن که وقتی حماسه‌ها، با درصد بالائی از بازسازی یاد آوری می‌شوند، انگار دوباره اتفاق افتاده‌اند و این رخداد، علاوه بر آن که برای نسل‌های قبلی یادآوری و شور انگیز است، برای نسل هائی که اصل واقعه را ندیده‌اند، می‌تواند درس آموز و الگو باشد و بنابراین شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی در حفظ اهداف و آرمان های اصیل انقلاب و انتقال آن به نسل های جدید در طول ۴۰ سال گذشته موفقیت های قابل قبولی داشته است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • RO ۲۳:۲۷ - ۱۳۹۹/۰۵/۰۸
    3 0
    هیچ کس تورا دوست ندارد

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس