به گزارش مشرق، همسرشهید داریوش رضایی‌نژاد در صفحه اینستاگرام خود نوشت: به نام، امضا و تاریخ دقت کنید. نام همسرم که نه سال پیش شهید شده است، امضا من، تاریخ 6 روز پیش!

این نام، امضا و ... بخشی از ایفای نقش مادری من در شرایط مختلف پس از شهادت داریوش بوده است و در مواقع مختلف اعم از ناخوشی (جراحی سرپایی یا بستری) یا خوشی (ثبت نام در کلاس های مختلف، افتتاح حساب بانکی، گرفتن پاسپورت و ...) کاربرد داشته است؛ اما همیشه این امضا (امضای من به عنوان مادر دخترم) اعتبار نداشته است! خیلی از موارد دخترم همراه من بوده و نظاره  گر این چالش بوده است. به طوری که پس از  اعلام نتایج انتخابات مجلس یازدهم و اولین دیدار ما با خانم دکتر قاسم پور نماینده تهران و رئیس فراکسیون زنان مجلس شورای اسلامی، آرمیتا در مورد این دغدغه خود و برخی محدودیت های ناشی از آن با خانم دکتر قاسم پور مفصل صحبت کرد.

سال گذشته برای امری واجب که از حقوق بدیهی من و آرمیتا بود به یکی از بانک های معتبر مراجعه کردیم. کارمند باجه گفت اجازه همسرتان برای افتتاح حساب لازم است، گفتم همسر من در قید حیات نیست. گفت پس امکان افتتاح حساب برای دخترتان وجود ندارد. نمیتوانستم با کارمند بانک یکی به دو بکنم چون او هم مجری قانون و ما همگی تابع قانون. ولی از لحاظ ذهنی نه سال گذشته نتوانسته ام برای خودم حل کنم که چرا باید از حقوقی که همسرم با کمال میل به من اعطا میکرده پس از وی محروم باشم. این مورد بانک و ثبت نام تنها دو چالش از چالش هایی است که من و دخترم طی نه سال گذشته با آن ها مواجه بوده ایم و تلاش کرده ایم آن ها را حل کنیم.

شاید در حال حاضر شرایط قانونی برای من و دخترم فراهم شود و از این به بعد کمتر این گونه مشکلات را داشته باشیم اما قطعا مادران و فرزندان دیگری هستند که هنوز درگیر این گونه مسائل به دلیل اتفاقاتی که در زندگی شان افتاده (اعم از مرگ یا جدایی) خواهند بود.

امیدوارم دوست عزیز و دغدغه مندم سرکار خانم دکتر قاسم پور و سایر نمایندگان مجلس برای حل قانونی این گونه مسائل، پیش پای ما مادرانی که میخواهند بی دغدغه یا لااقل کم دغدغه نقش مادری خود را ایفا کنند، راه حل های قانونی بگذارند.

*بازنشر مطالب شبکه‌های اجتماعی به منزله تأیید محتوای آن نیست و صرفا جهت آگاهی مخاطبان از فضای این شبکه‌ها منتشر می‌شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 5
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 5
  • IR ۱۴:۰۴ - ۱۳۹۹/۰۵/۰۸
    20 2
    برو به روحانی بگو برات درست کنه. تو کسی بودی که همیشه از این دولت و از توافق های هسته ایش خیلی دفاع کردی. یادم نمیره اون اولین توافق آبان 92 اومدی جلوی دوربین گفتی خیلی خوشحالم. ولی مطالبه گری هاتون همیشه از رهبره. حالا برو حسن کلید برات حساب بانکی باز کنه.
    • IR ۱۸:۲۰ - ۱۳۹۹/۰۵/۰۸
      7 0
      دمت گرم. خیلی باحال گفتی.
    • IR ۰۹:۵۰ - ۱۳۹۹/۰۵/۰۹
      1 3
      احمق داری با یه همسر شهید هسته ای صحبت می کنی. به‌چه حق خودتو میندازی وسط؟
    • IR ۱۶:۵۰ - ۱۳۹۹/۰۵/۰۹
      0 0
      به 9:50 دقیقه. نفیم تو برای چی خودتو میندازی وسط قاشق نشسته. وقتی تو فضای مجازی پیغام میذاره همه حق دارن جوابشو بدن. تو چرا سوختی؟ چرا اون موقعیه که دولت محبوبتون هسته ای رو خراب میکرد صدات در نمیومد. پس حالا هم خفه شو
  • IR ۰۹:۵۰ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۱
    0 0
    همسر شهید محترم است ... اما از حق هم باید دفاع کند .. ایا دفاع از برجام هنوز حق است ...

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس