انصراف «شورای انتقالی» از اعلام «خودگردانی» در جنوب یمن

گروه موسوم به «المجلس الانتقالی الجنوبی» (شورای انتقالی جنوب) تحت حمایت امارات اعلام کرد که در راستای اجرای توافق ریاض، از اعلام حکومت خودگردان در استان‌های جنوب صرف‌نظر کرده است.

به گزارش مشرق، «نزار هیثم» سخنگوی گروه سیاسی موسوم به «المجلس الانتقالی الجنوبی» (شورای انتقالی جنوب یمن) اعلام کرد که شورا از اعلام حکومت خودگردان صرف‌نظر کرده تا زمینه برای ائتلاف عربی جهت اجرای «توافقنامه ریاض» فراهم شود.

هیثم در حساب توئیتری خود نوشت که این تصمیم در راستای تلاش‌های رهبری ائتلاف عربی [علیه یمن]، برای اجرای توافقنامه ریاض، دستیابی به راه‌حل‌هایی برای سروسامان دادن به اوضاع سیاسی، نظامی، انسانی و توسعه‌ای و پذیرش مداخله سران عربستان و امارات صورت گرفته است.

بیشتر بخوانید:

وی همچنین بر علاقه‌مندی شورای انتقالی برای موفقیت تلاش‌های سران امارات و عربستان در اجرای توافقنامه ریاض امضاشده بین دولت مستعفی یمن و شورای انتقالی در تاریخ پنجم نوامبر گذشته، تأکید کرد.

هیثم گفت که ما اهداف خود را از تصمیم برای اعلام حکومت خودگردان را محقق کردیم که همان اجرای توافقنامه ریاض برای تشکیل دولت جدید با مشارکت برابری بین اعضای شمال و جنوب طی ۳۰ روز، تعیین استاندار و مدیر امنیت برای عدن و انتقال نیروهای نظامی به جبهه‌های جنگ به عنوان جایگزین نیروهای امنیتی است.

موافقت دولت هادی و شورای انتقالی با پیشنهاد ریاض

خبرگزاری عربستان سعودی (واس) به نقل از منبع مسئول گزارش کرد که این کشور سازوکاری را به منظور تسریع در اجرای توافقنامه ریاض به دولت هادی و شورای انتقالی پیشنهاد کرده است که با تمرکز بر نقاط اجرایی، برقراری آتش‌بس و توقف درگیری‌ها بین دو طرف را تضمین می‌کند.

بر اساس این گزارش، دولت هادی و شورای انتقالی جنوب یمن نیز با این پیشنهاد ریاض موافقت کرده‌اند.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۰:۵۰ - ۱۳۹۹/۰۵/۰۸
    1 0
    امارات خودش یک خودگردان سرگردان است می خواهد برای یمن بزرگ خودگردان تاسیس کند خخخخخخ روباهه به لانه اش نمی توانست وارد شود یک جارو هم به دمش بسته بود
  • IR ۱۳:۳۰ - ۱۳۹۹/۰۵/۰۹
    0 0
    شورای انتقالی تکلیف خود را مشخص نموده و ان عدم جنگ با انصار فقط منصور بی کلاه مانده باید انصار بعد مارب سریع کار ساحل غربی را تمام نماید

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس