شستا حکم توقیف اموال فدراسیون فوتبال را گرفت

حکایت کمیته فنی فدراسیون فوتبال حکایت همان «کشکی» است که سال‌ها پیش علی پروین مثال زده بود.

به گزارش مشرق، از کوزه همان برون تراود که در اوست حکایت کمیته فنی فدراسیون فوتبال حکایت همان «کشکی» است که سال‌ها پیش علی پروین مثال زده بود. با این تفاوت که پروین کمیته فنی باشگاه‌ها را گفت، اما حالا این کمیته فنی نه فقط برای یک تیم که برای کل فوتبال تصمیم‌گیری می‌کند.طبیعی است که نمی‌توان از کمیته فنی که اعضای آن سال‌هاست درجا زده‌اند و تقریباً چیزی از علم روز فوتبال دنیا نمی‌دانند توقع داشت به‌روز فکر کنند و انتخاب به‌روزی داشته باشند.

طبیعی است که انتخاب چنین کمیته‌ای مثلاً برای تیم جوانان می‌شود یک مربی بیکار که حدود پنج سالی است که خانه‌نشین است و بیشتر مصاحبه می‌کند تا اینکه بخواهد دانش خود را ارتقا دهد و خودش را به‌روزرسانی کند.طبیعی است که ادامه کار چنین کمیته‌ای با نام فنی و این اعضا حتماً انتخاب‌های وحشتناک‌تری برای تیم ملی و برای رده‌های دیگر فوتبال ملی خواهد بود. البته از این فدراسیون چیز دیگری هم نمی‌توان انتظار داشت. تشکیل چنین کمیته‌ای با چنین انتخاب‌هایی فقط از این فدراسیون برمی‌آید، والا اگر با یک فدراسیون سالم طرف بودیم به طور حتم داستان بسیار متفاوت‌تر بود.کافیست نگاهی به اعضای کمیته فنی فدراسیون فوتبال بیندازید تا متوجه عمق فاجعه‌ای که فوتبال ایران را تهدید می‌کند، شوید. بدون هیچ تردیدی کمیته فنی فدراسیون را باید آن‌هایی تشکیل دهند که آشنا به علم روز فوتبال، آشنا به آخرین تحولات و قوانین فوتبال و آشنا به چم و خم مناسبات فوتبال جهان هستند.

بیشتر بخوانید:

در رده‌های پایه آب از سرچشمه گل‌آلود است

آنچه در نگاه اول به اعضای کمیته فنی فدراسیون فوتبال ایران به دست می‌آید این است که هیچ کدام از این اعضا در هیچ یک از پارامترهایی که گفته شد، نه تخصصی دارند و نه تجربه‌ای و صرفاً به خاطر اینکه چند سالی در فوتبال حضور داشته‌اند و اتفاقاً هیچ ثمری هم برای فوتبال کشور نداشته‌اند حالا جزو اعضای کمیته فنی فدراسیون هستند، کسانی که قرار است برای آینده تیم‌های ملی فوتبال تصمیم‌گیری کنند.خب اولین تصمیم‌گیری صورت گرفت؛ انتخاب یک مربی بیکار برای تیم ملی جوانان. اگر چیزی جز این بود باید تعجب می‌کردیم. به قول معروف «از کوزه همان برون تراورد که در اوست»، چنین کمیته‌ای با چنین تفکر نخ‌نما شده و فسیلی باید هم رأی به مربی بیکار بدهد. در نهایت هم اتفاق خاصی رخ نمی‌دهد، چراکه کار از ریشه خراب است. همه چیز به گردن سرمربی می‌افتد و کسی نمی‌گوید که این انتخاب بد از کجا آب می‌خورد.امروز می‌توان به راحتی یقه سرمربی انتخاب شده را گرفت و اینقدر تحت فشارش قرار داد که مجبور به استعفا شود، اما آیا کار درست خواهد شد. آیا انتخاب بعدی کمتیه فنی درست خواهد بود.

به‌طور حتم پاسخ منفی است، چرا؟ چون نمی‌توان از این کمیته توقع دیگری داشت. نمی‌توان از کسانی که از صدقه‌سری حضور در یکی از فاسدترین فدراسیون‌های ورزشی کشور کوچک‌ترین تلاشی برای یادگیری و افزایش علم فوتبال‌شان نمی‌کنند توقع داشت که انتخاب به‌روز و درستی داشته باشند.در نهایت اینکه کار فوتبال ایران از ریشه خراب است؛ از کمیته فنی، از خود فدراسیون، انتخاب غلط ثمره انتخاب بد و غلط است. وقتی کمیته فنی درست انتخاب نمی‌شود، نمی‌توان توقع داشت که سرمربی درست انتخاب شود و حاصل کار هم که کاملاً مشخص است؛ شکست پشت شکست که در سال‌های گذشته عاید فوتبال ایران شده و به‌طور حتم با چنین مدیریت، نگاه فنی و انتخاب‌های اشتباه باید منتظر شکست‌های بدتر هم بود که اگر جز این باشد باید در بدیهیات فوتبال هم شک کرد

منبع: جوان آنلاین

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس