کد خبر 1099887
تاریخ انتشار: ۶ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۶:۲۹
طلا

اسفند ۹۴ یک نظافتچی به دلیل حمل ۲ کیسه طلا حاوی ۴۱ کیلوگرم طلا بازداشت می‌شود که در نهایت حکم متهمین این پرونده صادر شد.

به گزارش مشرق به نقل از ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز، علی علیزاده، مدیرکل امور قضائی و نظارت بر اموال مکشوفه ستاد مرکزی مبارزه با قاچاق کالا و ارز درباره جزئیات پرونده قاچاق ۴۱ کیلوگرم طلا به ارزش بیش از ۵۲ میلیارد ریال، گفت: در اسفندماه ۱۳۹۴ عوامل ناظر در فرودگاه امام خمینی (ره) به یکی از کارگران خدماتی حامل ۲ کیسه زباله بزرگ در حال خروج از گمرک مشکوک می‌شوند. در بازرسی از کیسه‌های زباله دو عدد چمدان حاوی ۴۱.۴۷۲.۷۹۰ گرم طلا به ارزش ۵۲.۶۷۵.۰۹۸.۰۵۸ ریال به همراه یک عدد گذرنامه بنام متهم ردیف اول کشف می‌شود. بلافاصله عوامل ناجا، چمدان‌ها را توقیف و کارگر نظافتچی را بازداشت و مورد بازجویی قرار می‌دهند. در این بازجویی و با پیگیری مشخصات گذرنامه مشخص شد شب گذشته متهم ردیف دوم با فرد دستگیر شده ملاقات و پیشنهاد خود را اینگونه اعلام می‌کند که از دو نفر مسافر دبی به مقصد ایران دو چمدان حاوی لباس مجلسی را تحویل گرفته و در گوشه‌ای مخفی و در صبح روز بعد در خارج از سالن فرودگاه به مسافرین تحویل نماید.

بیشتر بخوانید:

ویلاهای چند ده میلیارد دلاری متهمان پتروشیمی در خارج از کشور

وی با بیان اینکه با دستگیری و بازجویی از متهم ردیف دوم، نخست موارد فوق به صراحت مورد انکار قرار گرفت افزود: در جریان این پرونده متهم ردیف اول با زیرکی و برای رهایی از عمل ارتکابی، از عوامل خدماتی فرودگاه به اتهام سرقت شکایت کرده و اذعان به قصد ترانزیت ۴۰ کیلوگرم طلا از امارات به کشور پاکستان می‌کند. وی اظهار می‌کند که پس از مراجعت از سرویس بهداشتی به فقدان چمدان‌ها پی می‌برد که در هنگام خروج آنها توسط عوامل فرودگاه پیدا می‌شود؛ ولی این ادعا با تحقیقات بازپرس دادسرای فرودگاه رد می‌شود.

علیزاده ادامه داد: سپس پرونده در شعبه ۱۵ دادگاه انقلاب اسلامی تهران با موضوع قاچاق طلا مطرح شد و سرانجام در سال ۱۳۹۶ پس از طی مراحل رسیدگی متهم ردیف اول علاوه بر ضبط کالا به پرداخت یک برابر ارزش ریالی کالا در حق دولت و متهم ردیف دوم به اتهام معاونت در جرم به پرداخت ۳۶۰ میلیون ریال و تحمل ۲ سال حبس تعزیری محکوم شدند.

وی تحقیقات و رسیدگی پیچیده این پرونده را مورد توجه قرار داد و گفت: بر اساس تحقیقات و بالاخص رصد تماس‌های تلفنی فی مابین متهم ردیف اول و نظافت‌چی فرودگاه و همچنین عدم صحت ادعای متهم ردیف اول مبنی بر قصد ترانزیت طلا با این حجم و ارزش بدون تنظیم اظهارنامه و تحویل کالا به گمرک، رأی پرونده صادر شده است.

علیزاده اظهار داشت: حسب درخواست مرجع تجدید نظر، دفتر هماهنگی امور قضائی و نظارت بر اموال مکشوفه ستاد مرکزی مبارزه با قاچاق کالا و ارز ضمن حضور در فرودگاه بین‌المللی حضرت امام خمینی (ره) با انجام تحقیقات میدانی گزارش کاملی را از ابعاد مختلف پرونده و شیوه قاچاق تهیه و همراه با اظهارنظر حقوقی به آن مرجع ارسال نمود که سرانجام رأی فوق در شعبه ۳۶ دادگاه تجدید نظر استان تهران تأیید و مراتب اجرای آن در حال انجام است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • احمدی IR ۱۷:۳۴ - ۱۳۹۹/۰۵/۰۶
    4 0
    ورود طلا چه ارادی دارد تازه به نفع کشور است
    • IR ۰۱:۵۱ - ۱۴۰۲/۰۴/۲۰
      0 0
      قاچاق حرامه

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس