صهیونیست‌ها به دنبال استفاده حداکثری از زمان باقی مانده ترامپ

سفر رئیس ستاد مشترک ارتش آمریکا به سرزمین اشغالی موجب شده است تا کارشناسان به چرایی انجام این سفر در شرایط فعلی منطقه متمرکز شوند.

به گزارش مشرق، «مارک میلی» رئیس ستاد مشترک ارتش آمریکا در شرایطی که کارشناسان اوضاع منطقه را بسیار حساس و شکننده توصیف کرده‌اند، روز شنبه وارد سرزمین اشغالی شد و با مقامات رژیم اسرائیل دیدار کرد.

وبگاه خبری هاوار، در گزارشی به این سفر و تحلیل چرایی انجام آن در شرایط حاضر پرداخت و نوشت که به گفته رسانه‌های اسرائیلی «مارک میلی» در این سفر در دیدار با مقامات این رژیم به بررسی آخرین تحولات امنیتی در منطقه پرداخته است.

بنابراین گزارش، سفر این مقام عالی رتبه نظامی آمریکایی به سرزمین اشغالی را نمی‌توان جدای از بحران اخیر به وجود آمده میان اسرائیل با ایران و حزب‌الله و از سوی دیگر انتخابات ریاست ‌جمهوری پیش روی آمریکا دانست.

بیشتر بخوانید:

سفر هیلی به اسرائیل در شرایطی صورت گرفته است که برخی منابع مدعی دست داشتن رژیم صهیونیستی در برخی حوادث مشکوک در ایران هستند و از سوی دیگر حمله پنج‌شنبه هفته گذشته اسرائیل به اطراف دمشق موجب شهادت یکی از فرماندهان حزب‌الله شده است؛ رخدادی که موجب شد تا رژیم اسرائیل از بیم پاسخ حزب‌الله میزان آمادگی خود را در مرزهای شمالی افزایش دهد و با واسطه‌گری سازمان ملل از حزب‌الله بخواهد تا واکنشی نشان ندهد.

به نوشته وبگاه هاوار، بحران‌ها در منطقه متراکم شده و همزمان اسرائیل پیش‌بینی می‌کند که احتمال پاسخ حزب‌الله وجود دارد. از این رو مقامات اسرائیلی به سفر رئیس ستاد مشترک ارتش آمریکا به سرزمین اشغالی نیاز داشتند.

انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا و نگرانی صهیونیست‌ها

به گفته تحلیلگران سیاسی، امکان پیروزی دونالد ترامپ در انتخابات نوامبر پیش رو به تدریج در حال کاهش است که به عوامل مختلفی از جمله نوع رفتار دولت آمریکا در مواجه با شیوع کرونا و اعتراضات ضد نژادپرستی در این کشور و به همان نسبت به نوع سیاست خارجی دولت ترامپ باز می‌گردد.

اسرائیل «دونالد ترامپ» را حامی اصلی خود می‌داند و شکست او را یک خسارت بزرگ برای خود می‌پندارد. ترامپ در طول چهار سال گذشته حمایت‌های بی سابقه‌ای از اسرائیل بعمل آورده است، از اعلام پایتختی قدس اشغالی تا رونمایی از طرح «معامله قرن» و همکاری فشرده با تل آویو برای مقابله با ایران، اقداماتی است که صهیونیست‌ها انتظار آن را از دیگر گزینه‌های ریاست‌جمهوری آمریکا نداشتند.

وبگاه هاوار در ادامه مدعی شد که بنابراین اسرائیل تلاش دارد از مدت باقی مانده از ریاست‌جمهوری ترامپ به نفع خود بهره ببرد و چه بسا بخواهد در این مدت کم، اقدام ملموسی علیه ایران و همپیمانانش از جمله حزب‌الله انجام دهد.

این وبسایت به نقل از کارشناسان خود نوشت که اسرائیل تلاش دارد جبهه مقابله با ایران و حزب‌الله را شعله‌ور کند، اما در مقابل نیز ایران و حزب‌الله این نیت صهیونیست‌ها را به خوبی درک کرده و تلاش می‌کنند اقدامی که اسرائیل خواهان آن است را انجام ندهند.

در این راستا، رسانه‌های اسرائیلی نوشته‌اند که پرونده ایران بر گفت‌وگوهای میان «مارک میلی» و همتای وی «آویو کوخاوی» و دیگر مقامات صهیونیستی سایه افکنده بود.

«بنی گانتس» وزر جنگ اسرائیل در خلال استقبال از «مارک میلی» گفته بود: «ما در شرایطی مملوء از تهدیدات هستیم و همزمان فرصت‌هایی برای افزایش روابط و ائتلاف علیه تندروها در منطقه را داریم و این مهم است که فشارها علیه ایران و همپیمانانش ادامه یابد.»

«آویو کوخاوی» نیز به رسانه‌ها گفت که ارتش اسرائیل و آمریکا منافع مشترکی در مقابله با ایران در منطقه دارند.

«مهران ثابت» کارشناس امور رژیم صهیونیستی در این باره به وبسایت هاوار گفت که آمریکا و این رژیم نیت جدی برای شعله‌ور کردن منطقه در مقابل ایران و حزب‌الله  دارند و سفر «مارک میلی» در این شرایط بسیار حساس است و نباید به سادگی از کنار آن گذشت.

به عقیده وی این دیدارها در نهایت منجر به تصمیم‌گیری‌های دشواری می‌شود؛ به طوریکه پس از دیدار سابق «مارک میلی» به سرزمین اشغالی در ماه نوامبر، سردار قاسم سلیمانی به شهادت رسید.

«جان بولتون» مشاور سابق امنیت ملی آمریکا، پنجشنبه هفته گذشته گفت که اسرائیل باید طی ماههای پیش رو برای حفظ منافع خود، عملیات‌هایی علیه ایران انجام دهد و صهیونیست‌ها باید از زمان باقی مانده از ریاست‌جمهوری ترامپ به نفع خود بهره ببرند.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس