استیلی: پرسپولیس مثل دهه هفتاد شخصیت برنده و پیروز دارد/ پوکر با شایستگی رقم خورد

پیشکسوت تیم پرسپولیس گفت: پرسپولیس کادر فنی باشخصیت و آشنا به علم روز را در رأس خود دید. چه زمانی که برانکو در این تیم بود و چه دورانی که کالدرون هدایت تیم را در دست داشت و چه حالا که یحیی حضور دارد.

سرویس ورزش مشرق – در روزهای گذشته پس از مسجل شدن قهرمانی تیم پرسپولیس در لیگ برتر نوزدهم برخی کارشناسان به چرایی و دلایل کسب این عنوان در فصل جاری به ویژه زودتر از موعد معمول پرداختند.

علیرضا امامی فر بازیکن اسبق تیم پرسپولیس نیز در گفت و گو با مشرق، درباره این موضوع دلایل قهرمانی ششم و چهارمین قهرمانی متوالی این تیم را برشمرد. او این موضوع را در دو بخش مدیریتی و فنی مورد تحلیل قرار داد و به طور دقیق درباره اش حرف زد.

*مدیریت صحیح

یکی از دلایل مهم و عمده موضوع مدیریت بوده است. البته جدا از مشکلاتی که در بحث رفت و آمد مدیران در رأس باشگاه وجود داشت ولی تغییرات همگی در راستای جهت دهی مثبت، که همانا کسب نتایج مورد نظر مجموعه بود انجام می شد. البته این بحث را باید به مدیریت های کلان و غیره از جمله مدیریت در تیم و بخش سرپرستی هم تعمیم داد.

*پیگیری مسایل حقوقی

دومین موضوع مسأله پیگیری مسایل حقوقی بود که وکلای باشگاه با اشراف کامل به مسایل، مشکلات را به شکلی رتق و فتق کردند که لطمه ای به بدنه تیم وارد نشود گرچه در برهه ای، باشگاه از این بابت لطمه دید ولی سرانجام به نوعی حل و فصل شد.

*جذب اسپانسر

یکی دیگر از مسایل، جذب به موقع و درست اسپانسر بود که باعث شد تیم در بحث بودجه دچار مشکلی نباشد. لطمه ای به تیم نخورد و از طرفی تصمیمات درست گرفته شود چون هر زمان بودجه نباشد تصمیم سازی ها هم دچار مشکل می شوند.

*انتخاب درست گل محمدی

از اقدامات مثبت دیگر در این زمین که باعث شد همه چیز دست به دست یکدیگر بدهند انتخاب جایگزین خوب برای برانکو و سپس جایگزین خوب برای کالدرون بود. گل محمدی همان مربی بود که باید می آمد.

*هیأت مدیره موقعیت‎شناس

 دوری تنش های هیأت مدیره از تیم عامل دیگری بود که بعضا می بینیم در برخی تیم های دیگر اعضای هیأت مدیره با ورود به ریز مسایل تیم منجر به ایجاد تنش در بدنه تیم و حتی درگیری با بازیکنان می شوند.

*امکانات کامل

درخواست های کادر فنی در زمینه برگزاری مسابقات و اردوهای تمرینی و مسابقات تدارکاتی به موقع برآورده شد که از مهمترین دلایل کسب موفقیت هر تیم فوتبالی است.

*رعایت پروتکل‎های بهداشتی

یکی دیگر از دلایل رعایت به موقع و درست پروتکل های بهداشتی از سوی همه اعضای تیم و به ویژه باشگاه بود که امکانات لازم را برای تیم فراهم کرد تا کسی به کووید ۱۹ دچار نشود.

*حمایت هیأت مدیره

از دیگر موارد مهم در فاز مدیریتی هم برگزاری مدون جلسات هیأت مدیره و طرح مشکلات و مسایل تیم در بخش مدیریتی بود که ارتباط کادر فنی با مدیران باشگاه را دائمی و مسمتر می کرد تا طرفین با اطلاع دقیق از وضعیت یکدیگر در حرکت باشند.

*حفظ بازیکنان

در بحث فنی ابتدا باید به حفظ بازیکنان اشاره کرد که این بخش علاوه بر کادر فنی همچنان به حوزه مدیریتی برمی گردد. بستن قراردادهای درست و چارچوب دارد و ایجاد رضایتمندی بین بازیکنان موجب شد تا ساختار کلی تیم در این چند سال دچار کمترین تزلزل و برهم ریختگی شود.

*حضور کادر فنی عالم و باشخصیت

اولین موضوع در بحث فنی این است که پرسپولیس کادر فنی باشخصیت و آشنا به علم روز را در رأس خود دید. چه زمانی که برانکو در این تیم بود و چه دورانی که کالدرون هدایت تیم را در دست داشت و چه حالا که یحیی گل محمدی به پرسپولیس آمد این مربیان همواره با شخصیت شان آرامش و اطمینان را به هواداران تزریق می کردند تا پس زمینه ذهنی تماشاگران به این شکل درگیر مسأله ای غیر از پرداختن به حمایت از تیم مشغول نشود. رفتار و منش سرمربی تیم در این زمینه خیلی مؤثر است که هوادار این را در دوران برانکو، کالدرون و گل محمدی به طور دقیق حس کرد و فقط به حمایت از تیمش پرداخت و هرگز در مباحث مربیگری ورود نکرد.

*سرپرست مجرب

هرگز نباید از حضور سرپرستان کاربلدی که در این سالها در تیم پرسپولیس مشغول بودند غافل شد. محمود خوردبین با کارنامه ای که دارد و البته در این بین مدتی هم محسن خلیلی هم بود ولی افشین پیروانی هم انتخاب کاملا درستی بود که هم در تیم ملی سابقه کاپیتانی داشته و هم در پرسپولیس و با زیر و بم کار در تیم پرسپولیس آشناست و این نقطه عطفی بود برای بحث سرپرستی.

*تاکتیک‎های متنوع

از موارد مهم دیگر اتخاذ تاکتیک های مختلف از سوی گل محمدی در هر بازی متناسب با همان دیدار بود. همچنین ارتباط صمیمانه و قانونمند بین کادر فنی و بازیکنان هم از دیگر موارد مهم بود که در دوران هر سه مربی برانکو، کالدرون و گل محمدی وجود داشت.

*انگیزه بازیکنان

مورد دیگر انگیزه بالای خود بازیکنان و تلاش و درک آنها از رسیدن به موفقیت در باشگاه بزرگی مانند پرسپولیس بود.

*بهره گیری صحیح از جوانان

استفاده صحیح از جوانان و آینده داران در کنار باتجربه ها نیز از دیگر موارد بود که در دوران برانکو و گل محمدی به درستی اجرا شد.

*سازگاری سریع

از دلایل مهم دیگر سازگاری سریع بازیکنان با گل محمدی پس از جدایی کالدرون از این تیم بود. اینکه بازیکنان هیچ تفاوتی در فضای مربیگری تیم احساس نکرده و در همان راه قبلی حرکت کردند.

*بردخواهی بیرون از خانه

یک مسأله دیگر که کمک کرد پرسپولیس باز هم قهرمان شود خواست بازیکنان برای کسب پیروزی خارج از خانه بود. اینکه آنها در دیدارهای خارج از خانه هم دنبال امتیاز حداکثری بودند باعث شد تا این تیم پیش از رسیدن به پایان فصل قهرمانی اش را مسجل کند.

*اتحاد بازیکنان

خود بازیکنان پرسپولیس نیز به نوعی همبستگی تیمی رسیده اند و حمایت مداومی را از یکدیگر انجام می دادند و ما این را در پست های حمایتی شان در هنگامی که یکی از اعضای تیم دچار مصدومیت یا مشکلی می شد می دیدیم.

*سیدجلال حسینی

دلیل دیگر این موفقیت را باید سیدجلال حسینی دانست که به عنوان کاپیتان تیم وظیفه سنگینی داشت و توانست رابط درستی بین کادر فنی و بازیکنان باشد. او فشارهای زیادی را هم بابت تنش هایی که از بیرون درباره سن و سالش به او وارد می شد را به درستی مدیریت کرد و توانست با اتکا به اعتمادبنفس بالایش کمترین تزلزل را داشته باشد.

*کادر پزشکی

مورد دیگر حمایت به موقع و جانانه کادر پزشکی تیم بود که با فیزیوتراپی و ماساژ بازیکنان باعث شدند مصدومان در کوتاهترین زمان ممکن به اردوی تیم برگردند.

*کمیته رسانه ای

مورد آخر در کسب این موفقیت را باید کمیته رسانه ای باشگاه پرسپولیس دانست که وظیفه مهمی در برقراری ارتباط صحیح بین تیم و هواداران بازی می کند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 26
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 4
  • قاسم IR ۰۷:۱۸ - ۱۳۹۹/۰۵/۰۷
    22 31
    خیلی نمک به حرامید که نقش بابامسعود را نادیده می گیرید.
    • رضا IR ۰۹:۴۴ - ۱۳۹۹/۰۵/۰۷
      12 9
      این 20 دلیل انحرافی است اصلی ترین دلیل همان است که جنابعالی فرمودید نقش بی چون چرای بابا مسعود و البته حسن آقا
  • IR ۰۷:۳۳ - ۱۳۹۹/۰۵/۰۷
    14 20
    در جام حذفی منتظر کیسه هستیم تا برای همیشه کارشون رو تموم کنیم و از صفحه فوتبال محو.....
    • رضا IR ۱۰:۴۱ - ۱۳۹۹/۰۵/۰۷
      12 8
      البته وقتی تیم لنگ 14 نفره بازی میکنه و برایش گل آفساید را قبول می کنند شما حق دارید کری بخوانید اما اگر فدراسیون فوتبال از تیمتان حمایت نکند از پس تیم قشقایی هم بر نمی آیید
  • لنگی بی افتخار IR ۰۸:۱۵ - ۱۳۹۹/۰۵/۰۷
    13 9
    درواقع گزین های اصلی اینا بودن 1-رشوه های حسین هدایتی 2-اشتباهات عمدی داوران و حمایت کارشناسان از اشتباهاتشون3-فراری دادن بازیکنا و مربیا و حتی مدیرعامل تیم های حریف5-اشتباهات بازیکنای حریف بعد از گره خوردن بازی7-محروم نکردن بازیکنای لنگ و .....
    • IR ۰۹:۴۱ - ۱۳۹۹/۰۵/۰۷
      6 11
      مانند اشتباهات سریالی هرساله فروزان جلوی استقلال
    • پوکر فساد IR ۱۰:۴۷ - ۱۳۹۹/۰۵/۰۷
      7 5
      لنگی دیشب اگر فروزان نبود جم کمتر از ۵ تا نمیخورد
  • امیر IR ۰۸:۴۲ - ۱۳۹۹/۰۵/۰۷
    16 9
    فقط کافی بود بنویسید بابا مسعود
    • مصطفی IR ۱۰:۰۸ - ۱۳۹۹/۰۵/۰۷
      7 9
      آره خودم دیدم تو دربی حساس پارسال یه پشت پای ریز زد فرشید جونو چیپش رف آسمون .یا اون شوتی که از وسط زمین زد تور استقلال رو سوراخ کردو ...
  • IR ۱۰:۴۷ - ۱۳۹۹/۰۵/۰۷
    4 5
    ما بهترینیم
  • IR ۱۰:۴۷ - ۱۳۹۹/۰۵/۰۷
    6 7
    جام حذفی حالیتون می کنیم کیسه های احمق
  • IR ۱۰:۴۸ - ۱۳۹۹/۰۵/۰۷
    8 10
    وقتی گربه دستش به گوشت نمیرسه میگه .. کیسه ها هم همینطور شدن ، حداقل سهمیه بگیرید بعد اراجیف ببندید
  • IR ۱۰:۴۹ - ۱۳۹۹/۰۵/۰۷
    6 6
    حالا خوبه یک گل به یاد موندنی از وسط زمین خوردید
  • IR ۱۰:۵۰ - ۱۳۹۹/۰۵/۰۷
    5 5
    کیسه کشا عادت کردن یکی مثل احمدی نزاد هواشونو داشته باشه
  • IR ۱۰:۵۳ - ۱۳۹۹/۰۵/۰۷
    8 6
    وزیر ورزش که برای شما سنگ تموم گذاشت قرارداد 2 ساله شفر و پسرش پرداخت کرد چندت ا بازیکن پاشون به توپ نخورد پول پرداخت کرد قراداد استراماچون با سودش پرداخت کرد مجیذی با این نتایجش دو ساله بست دیگه براتون چی کار کنه؟
    • IR ۱۹:۰۲ - ۱۳۹۹/۰۵/۰۸
      3 0
      شفر اگر برای قهرمانی پرسپولیس تهدید بود توسط وزیر ورزش و نفوذی هاش در باشگاه همون سال اول مثل استراماچونی اخراج می شد.
  • IR ۱۰:۵۳ - ۱۳۹۹/۰۵/۰۷
    5 7
    درود بر پرسپولیس کبیر سوزش کیسه از 4 جعلی شون بود که با داوری و کمک داوری به دست آورده بودن
  • IR ۱۰:۵۵ - ۱۳۹۹/۰۵/۰۷
    5 8
    خدای جای حق نشسته اون زمان که با کمک کمک داور ، یکی مثل مظلومی تیم پرسپولیس می برد ، الان مشخص شده 4 واقعی با پرسپولیس کبیره
  • IR ۱۰:۵۶ - ۱۳۹۹/۰۵/۰۷
    4 5
    استقلالی ها چون 4 شون زیر سوال رفته دارن می سوزن
  • مهرداد IR ۱۳:۰۷ - ۱۳۹۹/۰۵/۰۷
    3 6
    دیدن این جلز و ولز شماها دست کمی از خوشحالی پوکر پرسپولیس عزیز نداره بسوزین .... البته تا جایی که به سلامتی شما آسیب وارد نشه ...ما شما هارو برای خندیدن در سالهای آینده نیاز داریم.....
  • 66 IR ۱۳:۵۵ - ۱۳۹۹/۰۵/۰۷
    5 6
    مشرق خیلی کثیفی خیلی نجستی چرا فقط حرفهای کیسه ها رو میزاری کثافت لجن نکنه تو هم کیسه کشی ک از پوکر سرورت سوختی
    • IR ۱۴:۱۸ - ۱۳۹۹/۰۵/۰۷
      3 6
      مشرق کیسه کش هست نمیدونستی! بترکه چشم حسود. پماد لازم ها
  • سوسان IR ۱۷:۰۵ - ۱۳۹۹/۰۵/۰۷
    6 1
    بابامسعود والسلام
  • IR ۱۵:۱۳ - ۱۳۹۹/۰۵/۰۸
    4 0
    اولین ٬ آخرین و تنها دلیل تضعیف استقلال و تقویت پرسپولیس توسط وزیر ورزش و پادوهاش در وزارت ورزش و باشگاههای استقلال و پرسپولیس است. بقیه دلایل کشک هستند.
  • IR ۱۵:۱۷ - ۱۳۹۹/۰۵/۰۸
    3 1
    یکی از سیاست های کثیف وزیر ورزش برای استقلال تعیین مدیران ضعیف و خنثی برای باشگاه استقلال بوده و هست.برای مثال افشارزاده که مدیر توانمندی بود وقتی دیدند خوب کار می کند عزلش کردند و افتخاری ویرانگر را آوردند و بعد از اون هم به جای اینکه سراغ مدیران قویتری بروند رفتند سراغ فتحی ضعیف تر حالا هم که این مدیر گمنام تر که من حتی اسمش را هم نمی دانم.اینها نه تنها استقلالی نیستند بلکه نفوذی وزیر ورزش برای تضعیف هر چه بیشتر و نابودی باشگاه استقلال هستند.
  • حسین IR ۱۵:۲۹ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۴
    0 0
    ورزش برای تعالی روح و جسم هست . التماس تفکر

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس