کد خبر 1099730
تاریخ انتشار: ۶ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۰:۲۴

شرکت سئو، شرکتی است که خدمات سئو را با استفاده از اصول سئو به مشتریان ارائه می دهد. البته لازم به ذکر است که قیمت سئو بسته به خدماتی که شرکت ارائه می دهد، متفاوت است. سئو که به صورت اختصاری SEO نوشته می شود مخفف عبارت Search Engine Optimization است. این عبارت در زبان فارسی به معنی بهینه سازی سایت برای موتورهای جست و جو ترجمه می شود.

بهینه سازی موجب می شود که سایت شما در نتایج جست و جوی گوگل بهتر دیده شود. به عبارت دیگر وقتی شما سایت خود را برای موتورهای جست و جو بهینه می کنید، اینکار باعث می شود تا آن ها سایت شما را بهتر درک کنند. بنابراین هربار که کاربران عباراتی که سایت شما به آن می پردازد، را جست و جو کنند، احتمال اینکه سایت شما به عنوان برترین سایت موجود به آنان نمایش داده شود، افزایش می باید.

به طور فاکتورهای سئو را به دو دسته داخلی و خارجی تقسیم بندی می کنند. سئو داخلی به آن دسته از تکنیک هایی گفته می شود که کمک می کنند خزنده های مربوط به موتور جست و جو در هنگام تحلیل صفحه سایت درک بهتری پیدا کنند. از جمله مهمترین تکنیک هایی که در سئو داخلی استفاده می شود بهینه کردن تگ های H1، H2، تنظیم کردن مقدار برای ویژگی alt برای تگ img، بهینه کردن محتویات تگ Description و غیره است. سئو خارجی (off-page) به آن دسته از تکنیک هایی گفته می شود که خارج از صفحات سایت اجرا می شوند. از جمله این تکنیک ها می توان به تبلیغات، لینک دهی، تحلیل رقبا و غیره اشاره کرد.

سئو چه تاثیری بر روی کسب و کار شما می گذارد؟

طراحی و پیاده سازی یک سایت اینترنتی با معماری استاندارد، سیستمی را برای انتقال کاربران از موتورهای جست و جو به داخل سایت فراهم می کند. اینکار باعث می شود رتبه دهی موتورهای جست و جو به صفحات داخل یک سایت بهتر باشد. بنابراین ارزش نهایی سایت بر اساس یک کلمه کلیدی بیشتر می شود. داشتن این ویژگی در یک سایت موجب کسب رضایت کاربران شده و آنها را برای بازگشت دوباره به سایت ترغیب می کند. این نکته بسیار مهم است که تمام موتورهای جست و جو سیاستی که در پیش دارند، رضایت کاربران است. بنابراین ترجیح آن ها این است که یک کاربر را به سمت سایت هایی هدایت کنند که از هر لحاظ استاندارد و ایمن است و بیشترین ارتباط را با عبارت جست و جو شده کاربر دارد.

اگر به آمار و ارقام به دست آمده در این حوزه نگاهی بیاندازید، متوجه اهمیت سئو می شوید. آمارها نشان می دهند در سال 2014، میزان ترافیکی که موتورهای جست و جو بر روی یک سایت ایجاد می کنند 64% است. این در حالی است که شبکه های اجتماعی تنها می توانند 2% ترافیک و تبلیغات کلیکی نیز 6% ترافیک بر روی یک سایت ایجاد می کنند. میزان ورودی مستقیم 12% و استفاده از سایر روش ها تقریبا 15% بوده است. در سال 2015 یک تحقیق برای تعیین سهم موتور جست و جوی گوگل انجام شد. این تحقیق نشان می دهد که 90% از کل ترافیک ورودی یک سایت از موتور جست و جوی گوگل به دست می آید.

قیمت سئو از چه عواملی تاثیر می پذیرد؟

به طور کلی قیمت سئو از اقداماتی که بر روی سایت برای بهینه سازی صورت می گیرد، تاثیر می پذیرد. شرکت ها سئو بر اساس تمام خدماتی که در حوزه سئو داخلی و خارجی ارائه می دهند، قیمت های متفاوتی دارند. از جمله این خدمات می توان به هزینه تمدید دامنه، گواهی‌نامهSSL ، بهبود هاست، ، تبلیغ در گوگل وغیره اشاره کرد. یک تیم متخصص بر اساس نوع پروژه، نحوه فعالیت و کلمات کلیدی مورد نظر مشتری به بررسی قیمت سئو می پردازد.

برای این منظور معمولا چک لیست زیر برای محاسبه قیمت پروژه سئو توسط شرکت ها تهیه می شود:

· کلمات کلیدی دلخواه مشتری

· بررسی کلمات کلیدی که بیشترین میزان جست و جو در آن ها وجود دارد

· بررسی ایرادات مربوط به سئو داخلی سایت مشتری

· بررسی وضعیت سئو خارجی

· تحلیل رقبای مشتری

· جایگاه فعلی سایت مشتری در نتایج جست و جو

لازم به ذکر است که تاثیر سئو بر روی سایت در طولانی مدت مشخص می شود و اغلب شرکت ها هزینه های سئو ‌را به صورت ماهانه چیزی در حدود 1 تا 3 میلیون تخمین می ‌زنند. که این مبلغ بر اساس چک لیست فوق می تواند بیشتر نیز باشد.

دقت داشته باشید که اگر مجموعه مورد نظر شما که قصد دریافت خدمات سئو را از آن دارید، بدون بررسی به شما قیمت اعلام کردند جای شک به صحت عملکرد آن مجموعه وجود دارد. در این حالت می توان گفت قیمت اعلام شده، توسط یک تیم متخصص بررسی نشده و نمی توان به آن شرکت اعتماد کرد.

اصول سئو

اگر فیلم های وسترن را تماشا کرده باشید، می دانید که اصلاح های کلاه ‌های سفید و کلاه ‌های سیاه در این دسته از فیلم ها استفاده می شوند. جالب است بدانید در حوزه سئو نیز از این اصطلاح ها برای آدم های خوب و بد استفاده می شود. البته نظرات در مورد اینکه این اصطلاحات از کجا به وجود آمده اند، متفاوت است. در ادامه این اصطلاح ها را تعریف می کنیم.

سئو کلاه سیاه

سئوی کلاه سیاه به تکنیک ها و عملیاتی گفته می شود که غیر اخلاقی بوده و برای فریب موتورهای جست و جو از آن استفاده می شود. با این حال متاسفانه رتبه یک سایت با استفاده از این روش ها ارتقا پیدا می کند. این روش ها که موتورهای جست و جو را تحت تاثیر قرار می دهند، هیچ گونه توجهی به کاربران ندارند. اگرچه بهینه سازی سایت با روش های کلاه سیاه می‌تواند برای مدت کوتاهی ‌سایت شما را به صفحه اول نتایج جستجو انتقال دهد، اما موتورهای جستجو ممکن است این مورد را کشف کرده و سایت شما را جریمه کنند.

سئوی کلاه سفید

سئوی کلاه سفید به تکنیک ها و عملیاتی گفته می شود که کاملا اخلاقی است و از قوانین اعلام شده موتورهای جست و جو پیروی می کند. بخش های اساسی سئوی کلاه سفید در ادامه برای شما فهرست شده است:

  • بهینه‌سازی کلی سایت
  • محتوای مرتبط و با کیفیت
  • بک لینک (backlink)

در واقع می توان گفت سئوی کلاه سفید یک استراتژیِ بلند مدت به جهت رشد تجربه کاربری از سایت است.

سئوی کلاه خاکستری

سئوی کلاه خاکستری به تکنیک ها و عملیاتی گفته می شود که معمولا در مقایسه با روش های سئوی کلاه سیاه، ریسک کمتری دارند. البته لازم به ذکر است که روش های کلاه خاکستری از سمت موتور جست و جوی گوگل مورد تایید نیستند و ممکن است که روز بعد جریمه شده یا رتبه خود را از دست دهید.

شرکت سئو چه خدماتی به شما ارائه می دهد؟

شرکت های سئو خدمات متنوعی را به مشتریان خود ارائه می کنند. از جمله این خدمات می توان به بهبود رتبه سایت، بررسی و آنالیز رقبا، بررسی مشکلات سئو در سایت فعلی، طراحی سایت فروش آنلاین بر اساس استانداردهای سئو و نیز مشاوره اشاره کرد. در ادامه برخی از خدمات یک شرکت سئو حرفه ای برای شما توضیح داده می شوند.

· یک شرکت سئو در زمینه بهینه سازی سایت برای موتورهای جستجو به شما خدماتی را ارائه می کند. این کار به بیشتر دیده شدن شما توسط کاربران کمک کند. در واقع سئو یا بهینه سازی سایت فرایندی است که در طی آن در سایت و محتوای آن تغییرات چشمگیری ایجاد می شود، تا اینکار موجب جذابیت هرچه بیشتر موتورهای جست و جو شود.

· هر چه وب سایت شما برای موتورهای جستجو مخصوصا گوگل بهتر بهینه شده باشد، احتمال کسب رتبه بالاتر صفحات سایت در نتایج جستجو افزایش می یابد.

· کمک گرفتن از تجربه شرکت سئو و استفاده از خدمات آن ها در کسب رتبه بهتر در نتایج جستجو، بهترین اقدامی است که می توانید انجام دهید. متخصصان سئو بهتر از هرکسی می دانند که چه کارهایی باید در سایت شما انجام شود تا ترافیک حاصل از موتورهای جستجو به خصوص گوگل افزایش یابد.

· شرکت های سئو حرفه ای به شما به دید یک مشتری گذری نگاه نمی کنند. بنابراین با سایت شما همانند سایت خود رفتار می کنند. به عبارت دیگر متخصصان سئو در این شرکت ها، تصمیماتی برای شما اخذ می کنند که بیشترین نرخ بازگشت سرمایه را برای شما به ارمغان بیاورند.

نتیجه گیری

در این مقاله به بررسی سئو و اصول آن پرداختیم. همچنین میزان تاثیری که موتورهای جست و جو در افزایش ترافیک سایت ها دارند، را با آمار و ارقام بررسی کردیم. اگر قصد بهینه سازی سایت خود را دارید، از ابتدا از شرکت های سئو که به صورت حرفه ای در این زمینه فعالیت دارند، کمک بخواهید. خدماتی که این شرکت ها ارائه می کنند، نظیر تحلیل رقبا، تولید محتوای دیجیتال، بهینه سازی صفحات و تبلیغات می تواند به کسب رتبه بهتر سایت شما در نتایج جست و جو کمک کند. شرکت ایران سایت یک شرکت پیشرو در زمینه طراحی و بهینه سازی سایت با بیش از 20 سال سابقه درخشان در تهران فعالیت دارد. این شرکت با بهره گیری از نیروهای متخصص پروژه های زیادی را با کلمات کلیدی مختلف بهینه سازی کرده است. به جرات می توان گفت ایران سایت شرکتی است که در زمینه سئو و طراحی سایت حرف اول را در ایران می زند. برای دریافت اطلاعات بیشتر و مشاوره با کارشناسان می توانید با این شرکت تماس حاصل نمایید.

**این محتوا تبلیغاتی است**

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس