کد خبر 1099387
تاریخ انتشار: ۵ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۳:۱۳

یکی از بیماری هایی که به وسیله قارچ شیتاکه و عصاره آن قابل درمان است ویروس پاپیلومای انسانی یا زگیل تناسلی(HPV) است. این بیماری که یک عفونت به شدت مسری و مشترک است از طریق تماس جنسی گسترش پیدا می کند و با تاثیر بر روی غشاهای مرطوب بدن از قبیل دهانه رحم، دهان و گلو باعث ایجاد سرطان گردن رحم و گلو می شود.

مسری بودن این ویروس باعث می شود تا اکثر زنان در طول زندگی خود آن را تجربه کنند به طوری که سالانه حدود 14 میلیون آمریکایی به این ویروس مبتلا می شوند و میزان ابتلای آن در زنان پس از فعالیت جنسی نسبت به مردان شیوع بالاتری دارد. ایجاد زگیل بر روی ناحیه تناسلی و حتی سایر قسمت های بدن از جمله علائم این بیماری محسوب می شود البته این ویروس انواع مختلفی دارد و تا کنون 100 نوع از آن کشف شده است. در این بین فقط نوع 16 و 18 آن باعث ایجاد سرطان رحم می شود.

قارچ شیتاکه چیست؟

قارچ شیتاکه نوعی قارچ خوراکی و بومی متعلق به کشور ژاپن است که دارای خواص دارویی بی نظیر و فراوانی در زمینه درمان بسیاری از بیماری ها، علی الخصوص بیماری هایی که نسبت به داروهای شیمیایی دارای مقاومت بالایی هستند می باشد. برای خرید قارچ شیتاکه در ایران حتماً به مراکز معتبر مانند ایران گانودرما مراجعه نمایید.

قارچ شیتاکه حاوی ماده شیمیایی AHCC که مخلوطی از پلی ساکارید، آمینواسید و مواد معدنی است می باشد. این ماده سطح ایمنی بدن را بالا برده و با افزایش تعداد سلول های دفاعی بدن، از بروز انواع عفونت و تومور جلوگیری می کند به همین دلیل قرن هاست که برای درمان بسیاری از بیماری ها در شرق آسیا مورد استفاده قرار می گیرد. امروزه استفاده از عصاره قارچ شیتاکه می تواند باعث پیشگیری و درمان انواع سرطان های حاصل از ویروس HPV شود.

آزمایش های بالینی تاثیر قارچ شیتاکه بر زگیل تناسلی و سایر بیماری ها

آزمایش های بالینی برای درمان زگیل تناسلی توسط قارچ شیتاکه اولین بار توسط یک پژوهشگر آمریکایی و در دانشگاه علوم پزشکی تگزاس انجام شد. این آزمایش ابتدا بر روی تعدادی موش آلوده به این ویروس صورت گرفت و طی مدت زمان کوتاه تقریبا 90 روزه باعث درمان بسیاری از موش های بیمار شد. در ادامه این آزمایش بر روی 10 بیمار زن مبتلا به HPV انجام شد و طی آن به صورت روزانه میزان 3 گرم از عصاره قارچ شیتاکه به مدت شش ماه به این بیماران داده شد و در انتها نتایج دلگرم کننده ای از آن حاصل شد به طوری که 8 نفر از 10 بیمار مورد آزمایش به صورت کامل توسط عصاره این قارچ درمان شدند. مطالعه مقاله قارچ شیتاکه و زگیل تناسلی اطلاعات جامع تری در این زمینه به شما میدهد.

بنابراین مشخص شد که برای تاثیر موفقیت آمیز این قارچ بر روی زگیل تناسلی، مصرف آن به مدت سه الی شش ماه بسیار تاثیرگذار است و باعث بهبودی کامل این بیماری می شود در واقع ماده موثر و موجود در قارچ شیتاکه که باعث درمان زگیل تناسلی می شود همان AHCC می باشد که به ندرت در سایر مواد غذایی یافت می شود. با توجه به اینکه مصرف این قارچ برای درمان زگیل تناسلی زنان مورد آزمایش قرار گرفته و تاثیرات شگرفی را از خود نشان داده است بنابراین مصرف آن می تواند برای درمان این بیماری در آقایان نیز موثر واقع شود.

قارچ شیتاکه به دلیل دارا بودن انواع ویتامین ها نظیر ویتامین D،B3،B5،B6إb12 و مواد معدنی منیزیم، سلنیوم، مس و فیبر علاوه بر درمان زگیل تناسلی، برای درمان سایر بیماری ها و مشکلاتی از قبیل لاغری، کم خونی، یبوست، کاهش کلسترول، کاهش فشار خون، پیشگیری از سرطان، کمک به سلامت قلب و پوست موثر است.

درمان زگیل تناسلی با قارچ گانودرما

قارچ گانودرما به دلیل وجود مقادیر زیاد پلی ساکارید، آنتی اکسیدان و سایر ترکیبات سودمند می تواند به صورت طبیعی باعث تقویت سیستم ایمنی بدن شده و مانع از بروز انواع بیماری ها نظیر سرطان و زگیل تناسلی شود. طی انجام آزمایش های مختلف در زمینه گانودرما و زگیل تناسلی در کشورهایی مانند فرانسه، مکزیک و چین بر روی تاثیر قارچ گانودرما بر زگیل تناسلی این نتیجه به دست آمد که این قارچ توانایی کنترل و متوقف کردن رشد سلول های سرطانی ناشی از ویروس HPV را دارد.

 به عنوان مثال با توجه به مطالعاتی که در انجمن اطلاعات پزشکی فرانسه بر روی تعدادی بیمار مبتلا به انواع ویروس HPV انجام شد مشخص شد که درصد زیادی از این بیماران به درمان با این قارچ پاسخ مثبت نشان داده اند البته درمان سرطان رحم ناشی از ویروس HPV-16 در برابر این قارچ مقاوم تر از سایر ویروس های HPV بوده است.

آزمایش های دیگری که در مکزیک و چین بر روی سلول های سرطانی دهانه رحم و سلول های آلوده به ویروس پاپیلومای انسانی انجام شد محققان را به این نتیجه رساند که قارچ گانودرما آلودگی ناشی از HPV و رشد سلول های سرطانی را متوقف می کند.  

در کنار درمان زگیل تناسلی با استفاده از قارچ گانودرما، می توان به خواص دیگر این قارچ و درمان بیماری هایی از قبیل دیابت، برص، پارکینسون، کبد چرب، فشارخون بالا و... اشاره کرد. در کل استفاده از قارچ های دارویی به دلیل وجود ماده AHCC موجود در آن ها برای درمان بسیاری از بیماری های صعب العلاج نظیر انواع سرطان ها موثر است و می تواند تاثیر چشمگیری در روند بهبود بیماری داشته باشند.

**این محتوا تبلیغاتی است**

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس