کد خبر 1099311
تاریخ انتشار: ۵ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۰:۳۰
ساعی: مرام‌نامه‌ای امضا نکردیم /سوریان با بچه‌بازی کمیسیون را به اینجا کشاند

عضو هیأت اجرایی کمیته ملی المپیک گفت: برخی می‌خواهند از بیرون مهره‌چینی کرده و کمیسیون ورزشکاران را هدایت کنند.

به گزارش مشرق، انتخابات رئیس و نایب‌رئیس کمیسیون ورزشکاران کمیته ملی المپیک روز سه‌شنبه 7 مرداد برگزار می‌شود تا شاید این موضوع دوباره باعث رونق این کمیسیون شود.

بیشتر بخوانید:

حمله پرافتخارترین المپین ایران به ویلموتس

هادی ساعی در خصوص تعویق المپیک، انتخابات کمیسیون ورزشکاران، حاشیه‌های این کمیسیون و برنامه‌ها برای حمایت از نامزد ایران در انتخابات کمیسیون ورزشکاران کمیته بین‌المللی المپیک (IOC) صحبت‌هایی انجام داد که در زیر می‌خوانید.

المپیک یک سال به تعویق افتاد. شما خودتان در المپیک مبارزه کرده‌اید. این شرایط را برای ورزشکاران چطور می‌بینید؟

تاخیر در برگزاری المپیک برای ورزشکار حرفه‌ای که برنامه‌ریزی کرده بسیار سخت است حتی این موضوع برای ورزشکارانی که سهمیه گرفته‌اند هم فرسایشی شده و آنها را از نظر روحی روانی از بین می‌برد. شرایط تمرینی خوب نیست و تمرینات انفرادی هم از نظر روحی بچه‌ها را اذیت می‌کند.تنهایی تمرین کردن سخت است و چند مشکل دارد: از نظر روحی خسته‌کننده  است، با توجه به عدم حضور مربی ورزشکار احساس خلاء می‌کند و در نهایت اینکه حریف تمرینی نیست چون حضور این حریف هم کمک می‌کند هم انگیزه می‌دهد.

به نظر می‌رسد در این شرایط روانشناس ورزشی می‌تواند کمک زیادی به ورزشکاران ما داشته باشد.

بله رشته‌های مختلف روانشناس دارند چون تکواندو را می‌دانم در این خصوص صحبت می‌کنم. روانشناس ورزشی با بچه‌ها ارتباط دارد اما این ارتباط از راه دور و آنلاین است. ما هم با بچه‌ها در ارتباط هستیم. 

سه‌شنبه انتخابات رئیس و نائب رئیس کمیسیون ورزشکاران برگزار می‌شود. علاقه‌ای برای نامزدی ریاست دارید؟

بحث علاقه نیست. من نیازی ندیدم کاندیدا شوم به این دلیل که بچه‌های دیگر این کار را انجام می‌دادند.

حمید سوریان مصاحبه‌ای داشته و گفته اعضا مرام نامه‌ای امضا کرده و گفته‌اند این تقسیم بندی وظایف صورت گرفته که یک نفر رئیس باشد، یک نفر عضو هیأت اجرایی و...

هیچ مرام‌ نامه‌ای امضا نکردیم هر کسی مرام نامه دارد بیاورد. برخی می‌خواهند از بیرون کمیسیون را هدایت و مهره چینی کنند.حمید سوریان دو جلسه بیشتر نیامد. جای تاسف است کسی که رئیس کمیسیون بوده نمی‌داند چطور حرف بزند. او بنای کمیسیون را بد گذاشت و با بچه بازی کمیسیون را به اینجا کشاند. او همان اوایل انصرافش را اعلام کرده بود. نمی‌دانم حالا چرا این کمیسیون مهم شده است. 

صحبت‌های من در باره انحلال کمیسیون و نامه کمیته ملی المپیک به IOC مطرح بود جواب این نامه چه شد؟

IOC با انحلال مخالفت کرد حتی گفت اگر همه اعضا انصراف دهد و یک نفر بماند چون برای 4 سال انتخاب شده باید تا پایان دوره بماند. 

در ابتدا جلسات کمیسیون خیلی خوب پیش می‌رفت اما کم کم به حاشیه کشیده شد. 

وقتی جلسات برگزار می‌شد همه چیز خوب بود و ما هم یکسری کارها را انجام دادیم اما شرایط به گونه‌ای پیش رفت که درخواست کمیته تعطیلی کمیسیون بود. ما هم به احترام رئیس کمیته جلسات را تعطیل کردیم تا اینکه قرار شد اساسنامه اصلاح شود. همه چیز حل شده و قرار است روز سه‌شنبه انتخابات برگزار شود.

دو عضو جدید هم توسط رئیس کمیته به کمیسیون اضافه شدند، نظرتان در این باره چیست؟

ما از این موضوع استقبال می‌کنیم. در اساسنامه جدید این موضوع گنجانده شده است. پیشنهاد من این بود از این دو عضو یک نفر خانم باشد تا تعداد آنها در کمیسیون بیشتر شود. بهداد سلیمی و حمیده عباسعلی جزو قهرمانان خوب ما هستند.

 ریاست کمیسیون را هم به 2 سال افزایش دادند.

در آیین‌نامه دوره ریاست یکساله بود اما حکم آرش میراسماعیلی 2 ساله خورده شد.

آیا کمیسیون برنامه‌ای برای حمایت از سعید معروف برای حضور در کمیسیون ورزشکاران IOC دارد؟

ما برای انتخاب نماینده ایران جلسه گذاشتیم تا ببینیم چه کسانی شرایط دارند. از بین این ورزشکاران با انتخاب نفرات واجد شرایط مصاحبه را برگزار کردیم، برخی گفتند علاقه‌ای نداریم و انصراف دادند، شرایط آنها که باقی ماندند را بررسی کردیم و در نهایت سعید معروف معرفی شد. الان بحث ما باید کار روی معروف باشد که در انتخابات رای بیاورد.

دلیل انتخاب معروف چه بود؟

او هم می‌تواند انگلیسی صحبت کند و هم اینکه در رشته مهمی ورزش می‌کند. من خودم دو بار کاندیدا شدم اما تکواندو در المپیک 92 شرکت کننده دارد در حالی که در والیبال تعداد نفرات بیشتر است. به همین دلیل شانس معروف می‌توان زیاد باشد از طرفی هم خیلی از والیبالیست‌های جهان او را می‌شناسند. بچه‌ها هم می‌توانند تبلیغ کنند. ما باید کاری کنیم تا معروف انتخاب شود.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس