توییتر/ نمایه

دو کارمند پیشین توئیتر فاش کردند بیش از هزارکارمند توئیتر و پیمانکاران آن تا ابتدای امسال به ابزارهای داخلی که می تواند تنظیمات حساب کاربری کاربران و کنترل دستی برای دیگران راتغییر دهد،دسترسی داشتند.

به گزارش مشرق به نقل از رویترز، دو کارمند پیشین توئیتر فاش کردند بیش از هزار کارمند توئیتر و پیمانکاران آن تا ابتدای امسال به ابزارهای داخلی که می تواند تنظیمات حساب کاربری کابران و کنترل دستی برای دیگران را تغییر دهد، دسترسی داشتند.

این اظهارات، دفاع این شرکت در برابر هکی که هفته گذشته رخ داد را دشوار می سازد.

شرکت توئیتر و اف بی آی در حال بررسی نفوذی هستند به هکران اجازه داد تا بارها از حساب های تایید شده نظیر حساب کاربری جو بایدن، نامزد دموکرات ریاست جمهوری آمریکا، بیل گیتس یا الون موسک، مدیر ارشد اجرایی شرکت تسلا یا مایک بلومبرگ، شهردار پیشین نیویورک، توئیت بزنند.

توئیتر اعلام کرد عاملان «مجوز تعداد کمی از کارمندان را دستکاری کرده و از اعتبار آن استفاده کرده اند» تا به ابزار ورود کنند و به ۴۵ حساب کاربری دسترسی پیدا کنند. این شرکت بعدا اعلام کرد هکرها توانسته اند پیام های مستقیم به و از ۳۶ حساب کاربری را بخوانند اما کاربران را شناسایی نکردند.

به گفته کارمندان پیشین آشنا با امنیت توئیتر، تعداد زیادی از افراد، بیش از هزار نفر تا ابتدای سال ۲۰۲۰ از جمله برخی پیمانکاران نظیر «کاگنیزانت» می توانند چنین کاری کرده باشند.

توئیتر از اظهارنظر در مورد این ارقام خودداری کرد و نمی گوید که این تعداد قبل از هک کاهش یافته یا از زمان آن.

به گفته این شرکت، توئیتر به دنبال یک رئیس جدید برای بخش امنیت خود به منظور تامین امنیت بهتر برای سیستم هایش و اموزش کارکنان در مقابل ترفندهای خارجی بوده است.

کاگنیزانت نیز از اظهارنظر در این باره خودداری کرد.

ادوارد اموروس، افسر ارشد امنیتی پیشین در AT&T گفت: «به نظر می رسد دسترسی های زیادی وجود داشته است.» مسئولیت ها باید بین کارمندان تقسیم می شد.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 2
  • IR ۰۶:۵۴ - ۱۳۹۹/۰۵/۰۵
    0 0
    اینستاگرامم همینه

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس