کد خبر 1099081
تاریخ انتشار: ۴ مرداد ۱۳۹۹ - ۲۰:۱۷

به گزارش مشرق، کانال تلگرامی مرکز اسناد انقلاب اسلامی نوشت: عملیات «مرصاد» از شگفتی‌های سال پایانی جنگ بود. سازمان مجاهدین خلق (منافقین) پس از قبول قطعنامه 598 از سوی جمهوری اسلامی ایران، به پشتوانه رژیم بعثی صدام اقدام به اجرای عملیاتی موسوم به «فروغ جاویدان» کرد تا به‌زعم خود تهران را طی 24 ساعت تسخیر کنند. اما در تنگه چهارزبر با مقاومتی بی‌سابقه مواجه شده و در کمین رزمندگان اسلام گیر افتادند.

سردار شهید حاج حسین همدانی که به دلیل آشنایی با منطقه و استقرار لشکر انصارالحسین همدان در آن محدوده، در صحنه جنگ وارد عمل شد، در بخشی از خاطرات خود که در گنجینه تاریخ شفاهی مرکز اسناد انقلاب اسلامی ثبت و ضبط شده است با اشاره به عملیات مرصاد می‌گوید:

در داخل کوله‌پشتی زنان و مردان منافقین، شناسنامه‌هایشان بود. وقتی که از اسیران سوال کردیم که برای جنگیدن شناسنامه به همراه آورده‌اید؟ گفتند به ما گفته شده که سر راه شما نیروی  زیادی نیست. مردم به استقبال شما می‌آیند و این آخرین سفر شماست که به وطن بازمی‌گردید، لذا ما نیز شناسنامه و همه وسائل خود را به همراه آورده‌ایم!

*بازنشر مطالب شبکه‌های اجتماعی به منزله تأیید محتوای آن نیست و صرفا جهت آگاهی مخاطبان از فضای این شبکه‌ها منتشر می‌شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 4
  • در انتظار بررسی: 1
  • غیر قابل انتشار: 3
  • آریا IR ۰۳:۵۱ - ۱۳۹۹/۰۵/۰۵
    20 0
    فروغ جاویدان = غروب ذات خبیث و منافق شون به قعر جهنم
  • IR ۱۵:۴۴ - ۱۳۹۹/۰۵/۰۵
    0 0
    به نظر من عملیات کربلای چهار بود که با شکست صدام باعث شد کمر رژیم بعث شکسته شود
  • محمدمعصومی IR ۱۶:۴۴ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۱
    0 0
    در دفاع مقدس از نبرد اولین تا نبرد آخرین شگفت انگیز دیدن لشگری بود که صادقانه و بی ریا بودند و با معرفت و دانا بودند در نبرد لشگر انسانیت بودند و نیت آنان هرگز جنگ نبود لشگری که هرگز جنگ طلب نبودند لشگر عدالت خواهی بودند نبرد این لشگر شگفت انگیز همین بود جوانمردانی که نامرد جنگ نبودند زیرا مرد خدا بودند و هرکس نامرد بود از لشگر حق جدا بود زنده باد سپاه انسانیت
    • جانباز ایران جانباز حق IR ۰۶:۴۱ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۲
      0 0
      سایت خبری مشرق حق دارد حرفی را منتشر کند یا منتشر نکند زیرا مدیریت سایت خبری در انتشار پیام در اختیار مسولین آن است که حق دارد این را درست مدیریت کنند و عدالت را در انتشار کلام رعایت کنند با تشکر از کار و کارکرد سایت مشرق

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس