خلیلی: برانکو معمار این پرسپولیس‌ است/ نباید نقش کالدرون را فراموش کرد

پرسپولیس در حالی برای چهارمین سال متوالی عنوان قهرمانی لیگ برتر را بدست آورد که شاکله اصلی این تیم در این سال‌ها تقریباً ثابت بود.

سرویس ورزش مشرق – پرسپولیس برای چهارمین فصل پیاپی قهرمان لیگ برتر شد تا با ثبت یک رکورد بی نظیر رکورددار کسب قهرمانی در بالاترین سطح فوتبال ایران هم بشود. شاید در نگاه اول اصلی ترین عامل این اتفاق بزرگ برای همه روشن باشد آن هم چیزی نیست جز حفظ شاکله اصلی تیم و داشتن کمترین تغییرات در ترکیب اصلی؛ چیزی که تیم رقیب یعنی استقلال در این چند سال از آن بی بهره بوده و در انتهای هر فصل با یک رنسانس تیمی روبرو بوده و نتیجه آن را در ناهماهنگی بازیکنان و از دست دادن امتیازات مهم در نیم فصل اول مشاهد کرده است.

اگرچه سرخپوشان پایتخت در این ۴ فصل تغییرات مدیریتی و حواشی و بدهی های زیادی داشته اند، اما داشتن یک کادرفنی ثابت در سه قهرمانی اول و حفظ نفرات اصلی مانع به چشم آمدن این تغییرات مدیریتی لااقل در سطح فنی شدند. کادری که یکی مثل کریم باقری را در خود جای داد و با رفتن برانکو هم در تیم ماند و کمک بزرگی برای مربیان بعدی شد.

البته نباید این توفیق اجباری را هم از نظر دور داشت که بسته شدن دو پنجره نقل و انتقالاتی باعث شد این تیم در برهه ای مجبور به حفظ شاکله اش شود و حتی به فینال آسیا هم راه یابد. اگر چه چند بازیکن خوب و تاثیرگذار مثل مهدی طارمی و رامین رضائیان و سروش رفیعی و حسین ماهینی و محسن مسلمان از این تیم رفتند اما برانکو با جایگزین کردن نفرات موثر این خلأها را پوشاند و این تیم هرگز تحت تأثیر اتفاقات بیرونی و درونی بدنه اصلی خط دفاعی و دروازه بانی اش را از دست نداد تا با تکیه بر همین نفرات موفقیت کم نظیری را در لیگ برتر فوتبال ایران به نام خود بزند. علیرضا بیرانوند، سیدجلال حسینی، محمد انصاری، بوژیدار رادوشوویچ، کمال کامیابی نیا، محسن ربیع خواه و علی علیپور نفراتی بودند که اغلب در سازمان دفاعی تیم پرسپولیس حضور داشتند و هرگز در این ۴ سال از این تیم بیرون نرفتند.

بیشتر بخوانید:
 

یحیی و دوستان به کنار؛ اما نقش این مرد را در قهرمانی پرسپولیس از یاد نبرید!

البته پرسپولیس با برانکو در اولین فصل حضور این مربی از قعر جدول تا یک قدمی قهرمانی هم رسید و به خاطر تفاضل گل از این افتخار بازماند. اما همانگونه که گفته شد اعتماد به این مربی جواب داد و ۳ قهرمانی پیاپی را نصیب سرخپوشان کرد. در فصل نوزدهم نیز پرسپولیس تحت تاثیر رفتن برانکو و آمدن یک مربی خارجی با تفکراتی متفاوت چند بازی مهم ۶ امتیازی را به مدعیان قهرمانی باخت اما بازهم اعتماد مدیران جواب داد و این تیم با کالدرون قهرمان نیم فصل شد. اختلاف سرمربی آرژانتینی با مدیریت وقت و رفتن این مربی هم نتوانست مانع خواسته بزرگ سرخپوشان شود و آمدن یحیی گل محمدی و گرفتن ۲۸ امتیاز از ۳۰ امتیاز ممکن زودترین قهرمانی تاریخ لیگ برتر را نصیب پرسپولیس کرد.

خیلی ها بر این باورند اگر پرسپولیس همین روند را طی کند و نفرات اصلی و تاثیرگذار تیم را نگه دارد و با تغییرات کمتری پای به لیگ بیستم بگذارد باز هم مدعی قهرمانی خواهد بود. البته این امر مستلزم هنر مدیریت این تیم است؛ مدیریتی که هنوز انتخاب نشده و با سرپرستی امورات سرخپوشان می گذرد.

اتفاقی که در فصول شانزدهم، هفدهم، هجدهم و نوزدهم برای پرسپولیس رخ داد بیننده حرفه ای فوتبال را به یاد بایرن مونیخ و یوونتوس می اندازد که با حفظ نفرات اصلی خود چندین قهرمانی پیاپی را کسب کردند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 30
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 6
  • IR ۰۶:۳۴ - ۱۳۹۹/۰۵/۰۵
    25 12
    مدیران انتصابی وزارت ورزش به استقلال خیانت کردند. فتحی ، افشارزاده و افتخاری در هر جای دیگری از دنیا بودند بابت این خیانتها محاکمه میشدند.
    • ایرانی IR ۱۴:۱۸ - ۱۳۹۹/۰۵/۰۵
      5 4
      حمایت دولت و وزیر ورزش مهمترین عامل بود
  • قاسم IR ۰۶:۵۷ - ۱۳۹۹/۰۵/۰۵
    16 17
    به نظر شما چه کسی شاکله اصلی پرسپولیس را حفظ میکنه ولی اجازه نمیده شاکله اصلی استقلال حفظ بشه؟ مگر هر دو تیم زیر نظر وزارت ورزش نیستند؟؟؟
    • IR ۱۱:۰۱ - ۱۳۹۹/۰۵/۰۵
      12 10
      چون استقلال بازیکنان خارجی هر سال دو برابر پرسپولیس می خره شما فقط کافی هست تعداد خارجی های چهار سال اخیر استقلال رو از نظر قیمت دلاری و هم از نظر تعداد مقایسه کنید
  • IR ۰۷:۴۰ - ۱۳۹۹/۰۵/۰۵
    17 13
    استقلال شخصیت قهرمانی ندارد. اینو خود هوادارانش هم می دونند ولی دوست دارند کتنان کنند
  • IR ۰۷:۴۲ - ۱۳۹۹/۰۵/۰۵
    18 14
    جالبه در زمان رییس جمهور سابق استقلالی که سر پرسپولیس توسط امثال سیاسی و استیلی و درخشان و غیره بریده شد، اون موقع استقلال هیچ غلطی نکرد
  • reza IR ۰۷:۴۸ - ۱۳۹۹/۰۵/۰۵
    19 12
    بابا مسعود
    • IR ۰۹:۵۱ - ۱۳۹۹/۰۵/۰۵
      9 11
      رییس جمهور اسبق استقلالی
  • حجت IR ۰۷:۵۲ - ۱۳۹۹/۰۵/۰۵
    10 11
    خداوکیلی این حرفاتون فقط اجحاف در حق وزیر عزیز و همکاراشون هست!
  • امیر IR ۰۸:۱۸ - ۱۳۹۹/۰۵/۰۵
    18 11
    مسعود سلطانی فر
    • امیر IR ۰۸:۵۸ - ۱۳۹۹/۰۵/۰۵
      7 9
      محبوبیت
    • IR ۱۰:۴۲ - ۱۳۹۹/۰۵/۰۵
      15 12
      بزرگترین دروغ تاریخ ورزش ایران ادعای پرسپولیسی بودن وزیر ورزش بود
  • َA--R IR ۰۸:۳۳ - ۱۳۹۹/۰۵/۰۵
    16 12
    مهمترین چیزی که پرسپولیس داره شرفه. و استقلال بیشرفیه.
    • حجت IR ۱۲:۳۲ - ۱۳۹۹/۰۵/۰۵
      9 5
      بیشرف خودتی و امثال خودت!
  • مهدی IR ۰۸:۵۱ - ۱۳۹۹/۰۵/۰۵
    15 3
    ببخشید سلطان مسعود و به قول یحیی پیشکسوتهای فوت شده
  • مسلم IR ۰۹:۰۱ - ۱۳۹۹/۰۵/۰۵
    17 12
    اگر استراماچونی فراری نمی دادند این استقلال بود که قهرمان میشد.
    • IR ۰۹:۵۱ - ۱۳۹۹/۰۵/۰۵
      11 10
      دربی رفت رو کی باخت؟
  • IR ۰۹:۳۵ - ۱۳۹۹/۰۵/۰۵
    13 10
    وزیر نا کارآمد ورزش که فقط تا لیدری برای تیم سوم پایتخت نرفت وپرچم وسربند وشیپور لنگی دستش نگرفت ایشون باتصمیمات وانتخاب ودخالتهای مستقیم استقلال را بیچاره کرد وپوکر بی ارزش لنگ را رقم زد نمونه اش استرا که با انتخاب مدیران درپیتی و فراری دادنش پوکر فساد را رقم زد چرا که خطر له شدن اسنپ کاپی ها را به عینه احساس کرد. حالا به لنگی جماعت هرچی بگو
    • IR ۱۹:۱۰ - ۱۳۹۹/۰۵/۰۵
      2 5
      تو که از ته دلت نمیگی ! داری سوسه میکنی ! ولی مطمئن باش تا در این توهمات ساریها غوطه ورید پنجمین جام قهرمانی هم به دستهای توانای پرسپوابس مکتبی رسیده است، باید احترام بگذارید تا محترم باشید ، ما پرسپولبسیها هم قهرمانی را در نبرد رویاروی با استقلال بیشتر دوست داشتیم . قدرت رقیب ، به قدرت ما هم خواهد افزود. پس استقلال قدرتمند آرزوی ما هم هست.
  • احسان1 IR ۰۹:۵۸ - ۱۳۹۹/۰۵/۰۵
    15 10
    به نام خدا! بابامسعودشون ومافیای لنگییییییی!
  • واقع بین IR ۱۰:۲۳ - ۱۳۹۹/۰۵/۰۵
    14 8
    مثلث قهرمانی پرسپولیس پول باد آورده وزیر قرمز پوش کرونا
  • ناشناس IR ۱۲:۰۷ - ۱۳۹۹/۰۵/۰۵
    3 3
    بله استقلال حمایت وزیر ورزش و داوران را نداشت
  • IR ۱۲:۱۷ - ۱۳۹۹/۰۵/۰۵
    4 1
    وزیر ورزش رئیس مجمع هر دو باشگاه هستش چطور میشه تو پرسپولیس برانکو را 4 سال نگه میدارن و سه بار قهرمان لیگ برتر -یکبار نایب قهرمان -یکبار قهرمان جام حذفی و یکبار هم نایب قهرمان اسیا میشوند ولی سرمربی موفق استقلال رو بخاطر نپرداختن حقوقش فراری میدهند اونم کمتر از یک نیم فصل؟؟؟ حمایت همه جانبه وزیر ورزش و پسرش باعث قهرمانی های پرسپولیس شد-الان چند ساله بشار رسن میخاد بره نمیزارن و نگهش میدارن-ولی جبارف و تیام و پاتوسی رو با تمام علاقه ای که به استقلال داشتن فراری دادن اونم با مبلغ کم قرارداد--سرمربی پرسپولیس رو کنار گزاشتن بجاش گل محمدی رو اوردن که سابقه دو دوره قهرمانی حذفی با ذوب اهن داشت تازه از تیم مدعی شهر خودرو هم اوردن و مبلغ قرارداد و رضایتنامه شو هم ندادن -ولی برای استقلال فرهاد مجیدی رو اوردن که تو دوره شفر و استرا دستیار سوم بود اگه اینا اسمش حمایت نیست چی میتونه باشه؟؟؟ حالا هر بازی که استقلال نمیبره لنگیا میگن اینم تقصیر وزیره توقع دارید وزیر گل بزنه در حالیکه ما اصلا مربیگری مجیدی رو قبول نداریم چون مربی نیست و فقط یه چیزی از مربیگری دیده -اگه استرا مونده بود معلوم میشد که میتونه قهرمان باشه
  • IR ۱۲:۴۶ - ۱۳۹۹/۰۵/۰۵
    3 2
    مسعود جون عامل اصلی و اساسی
  • علی IR ۱۴:۱۹ - ۱۳۹۹/۰۵/۰۵
    5 2
    وزیر ورزش را داشته باش کافی است این قهرمانی ها بدرد عمه یتان میخورد و فقط برای خودتان ارزش دارد
  • IR ۱۴:۵۷ - ۱۳۹۹/۰۵/۰۵
    1 6
    پرسپولیس رو چنان بالا کشیده که دست رو هر کی بذاری سوپرمنه! یحیی از 30 امتیاز 28 امتیاز گرفته! برانکو همه جام ها رو گرفته! کالدرون خدای مربیگری بود! کریم باقری اسطوره مربی هاست. وقتی مهاجم پرسپولیس هد میزنه دروازه بون با توپ میره تو گل یا همه رو دریبل میزنه همه نگاش میکنن! میگن مدیریت خوب بوده ستاره ها رو نگه داشته با قراردادهای آنچنانی با پرداخت های صد در صدی و آپشن های نجومی که گندش دراومد ولی مدیریت تیم های دیگه بی عرضه بودن! میگن بازیکنای پرسپولیس با غیرت و جنگنده بودن بقیه تیم ها بی غیرت و بهانه جو! میگن شاکله اصلی حفظ شده! شاکله اصلی با اون همه پیشنهاد اروپایی همین جور یهویی خودشون حفظ میشن و استقلال کلا هر سال یه تیم دیگه میشه! وقتی شما تو هر بازی برنده باشی حالا به هر شیوه و سناریویی، همه بازیکنات سوپر منن و بی اشتباه، همه مربیاتم آخر مربیگری! حتی اگرم سه تا مربی عوض کرده باشی، همه مدیراتم آخر مدیریت!!! حتی اگه 4 تا مدیر عوض کرده باشی! میگن چرا دقایق آخر بالاخره یه گل برای شما میرویه میگه بردن تو خون ماست! میگن ما اتحاد و همدلی داریم احتمالا بقیه تو این 5 سال با هم دشمن بودن! دیگه مثل بالیوود شده حداقل یکم ملموس تر تابلو بازی در بیارید از کره ماه هم ببینی تابلوئه!!! کلا همه رکوردها رو بدون هیچ زحمتی برای خودشون میکنن هر سال با اختلاف بیشتر توهم سوپر من بودن بر میدارتشون! سوپر من مسعوده! یکم انصاف هم خوبه!!!
  • IR ۱۵:۳۴ - ۱۳۹۹/۰۵/۰۵
    4 0
    علی برکت الله
  • امین IR ۱۶:۰۰ - ۱۳۹۹/۰۵/۰۵
    6 4
    سوزش این کیسه های ته جدولی لذت پوکر قهرمانی را بیشتر میکنه.با عدد 6 کم عذاب میکشیدن حالا عدد 4 آتیششون زده.
  • سعید IR ۱۶:۰۰ - ۱۳۹۹/۰۵/۰۵
    1 5
    دوستان محترم دلایل افت استقلال. مربی که سابقه نداره ودرحد استقلال اصلا نیست.نیمکت و مشاوران بسیار ضعیف.تعداد زیادمصدوم.حضوربسیار زیاد پیش کسوتان .امید برای یک قهرمان که بیاد همه کارها رودرست کنه(ا ستراماچونی).بجای واقع بینی ورفع اشکال ،مسائل رو به وزیرو وکیل نسبت دادن
  • تهرانی IR ۰۰:۳۶ - ۱۳۹۹/۰۵/۰۷
    0 2
    با سلام، پوکر قهرمانی را به تیم "پرس‌پلیس" یا نام جدید آن "پرس‌وزیر" به تمام طرفدارانش خصوصا آقای سلطانی فر، تبریک می گوئیم؟!؟!؟

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس