کد خبر 1098616
تاریخ انتشار: ۳ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۷:۲۶
انگلیس

بی بی سی در گزارشی از اجباری شدن استفاده از ماسک در فروشگاه‌ها در انگلیس خبر داد.

به گزارش مشرق، شبکه تلویزیونی بی بی سی؛  از اجباری شدن استفاده از ماسک در فروشگاه‌ها در انگلیس خبر داد.

بر اساس این گزارش، استفاده از ماسک در پی ارائه دستورالعمل‌های جدید مرتبط با ویروس کرونا از سوی دولت انگلیس اجباری شده است. این اقدام انگلیس را در کنار اسکاتلند، فرانسه، اسپانیا و ایتالیا قرار می‌دهد. پلیس انگلیس اکنون می‌تواند برای افرادی که این دستورالعمل را در مکان‌های عمومی همانند بانک‌ها و سوپرمارکت‌ها اجرا نمی‌کنند جریمه صد پوندی در نظر بگیرد، اما برخی از فروشگاه‌ها اعلام کرده اند این قوانین را اجرا نخواهند کرد.

 بیشتر بخوانید:

علائم جدید و شنیده‌نشده از کرونا

در حال حاضر استفاده از ماسک در ولز الزامی است. در همین حال وزراء قرار است تعداد واکسیناسیون شهروندان در مقابل آنفلوآنزا را دو برابر کنند و به ۳۰ میلیون برسانند. همه افراد بالای ۵۰ سال، آن‌هایی که با این افراد زندگی می‌کنند و کودکانی که سال اول راهنمایی هستند باید واکسینه شوند. اسکاتلند و ولز هنوز برنامه‌های خود را اعلام نکرده اند. در همین حال بوریس جانسون نخست وزیر انگلیس از اقداماتی برای مقابله با چاقی از جمله ممنوعیت تبلیغ برخی از مواد غذایی خبر داد. این اقدامات به این امید انجام می‌شود که یک جمعیت سالم‌تر بهتر می‌تواند با شیوع این ویروس در آینده مقابله کند. این روند شامل ممنوعیت تبلیغ فست فودها می‌شود.

خبرنگار بی بی سی گزارش داد شیوع این همه گیری سبب تغییر قابل توجه سبک زندگی ما و وضع یک سری قوانین جدید شده است. از این پس استفاده از ماسک در فروشگاه ها، سوپرمارکت‌ها و مراکز خرید در انگلیس اجباری است. پلیس می‌تواند برای افرادی که این قانون را اجرایی نمی‌کنند تا صد پوند جریمه در نظر بگیرد، اما شما در زمان خوردن غذا می‌تواند ماسک خود را بردارید. رستوران ها، سینماها، آرایشگاه‌ها و باشگاه‌ها از این امر مستثنی هستند.

یکی از شهروندان انگلیسی در سخنانی گفت: "فکر می‌کنم بسیار مهم است که فضاهای بیشتری وجود داشته باشد و بتوانیم فاصله‌ها را رعایت کنیم تا بتوانیم از خودمان و دیگران محافظت کنیم. " یک شهروند دیگر هم گفت: "فکر می‌کنم این اقدام ایده خوبی است، زیرا می‌توانیم سبب حفاظت از خودمان و دیگر افراد شویم. "

یک شهروند دیگر هم گفت: "این یک اقدام خنده دار است. چرا این اتفاق باید در زمان کنونی رخ دهد؟ این اقدام دلایل سیاسی دارد. " کودکان زیر ۱۲ سال و همچنین افرادی که بیماری‌های پیش زمینه‌ای یا معلولیت دارند از این دستورالعمل مستثنی هستند. اما نگرانی‌هایی در این باره وجود دارد که چه کسانی قرار است این قوانین را اجرا کنند. برخی از مالکان مغازه‌ها در این باره ابراز نگرانی می‌کنند اگر مشتریان آن‌ها از استفاده از ماسک خودداری کنند باید چه کاری انجام دهند. پلیس اعلام کرد از جریمه به عنوان آخرین راهکار استفاده می‌کند.

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس