کد خبر 1097879
تاریخ انتشار: ۱ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۰:۳۲
المپیک توکیو با چه چالش‌هایی روبه‌روست؟

در حالی که یکسال به بازی‌های المپیک توکیو زمان باقی است با چالش‌های پیش رو و بحران کرونا معلوم نیست این بازی‌ها سال آینده برگزار می‌شود یا خیر؟

به گزارش مشرق، بحران ویروس کرونا باعث شد تا بازی‌های المپیک توکیو یکسال به تعویق بیفتد اما با وضعیت برخی از کشورها هنوز مشخص نیست این بازی‌ها در سال 2021 برگزار می‌شود یا خیر؟

کمیته برگزاری بازی‌های المپیک توکیو قرار است روز پنجشنبه برنامه یکسال مانده به بازی‌ها را برگزار کند اما هنوز سوالات زیادی در خصوص برگزاری این بازی‌ها وجود دارد؛ اینکه برگزارکنندگان برای اطمینان از امنیت ورزشکاران و تماشاگران چه کارهایی باید انجام دهند؟

بیشتر بخوانید:

المپیک ۲۰۲۰ توکیو در هاله‌ای از ابهام

یک منبع کمیته سازماندهی توکیو گفت: نگه داشتن ورزشکارانی که از نظر ویروس کرونا منفی هستند، هدف اصلی ما خواهد بود.

سیکو هاشیموتو وزیر المپیک ژاپن اخیرا اعلام کرد دولت قرار است محدودیت‌های سفر اعمال شده به خاطر ویروس کرونا را بررسی کنند.

مسافران ورودی باید به احتمال زیاد قبل از عزیمت و هنگام ورود به ژاپن تحت آزمایش‌ قرار بگیرند، اگرچه این نگرانی وجود دارد که برخی از آزمایش‌های مربوط به ویروس کرونا فقط حدود 70 درصد دقیق هستند.

هرچند قرنطینه برای مدت 2 هفته در زمان ورود به دهکده ورزشکاران، ایده‌آل به نظر می‌رسد اما یک مقام کمیته برگزاری بازی‌ها تاکید کرد این غیر واقعی است ورزشکاری که نیاز به تمرین دارد در قرنطینه باشد.

در دهکده ورزشکاران 11 هزار المپیکی و 4400 هزار پارالمپیکی اقامت خواهند داشت. برای جلوگیری از شیوع ویروس ورزشکاران محدودیت‌هایی خواهند داشت.

با وجود پروتکل‌های در نظر گرفته شده برای کرونا، محدودیت‌ها فراتر از دیوار ورزشگاه‌ها خواهد رفت.

این مقام کمیته برگزاری بازی‌های توکیو عنوان کرد: من نمی‌دانم چقدر می‌توانیم این قوانین را اجرایی کنیم.

در این مرحله تمایل کمیته بین‌المللی المپیک برگزاری بازی‌های توکیو با حضور تماشاگران است نه پشت درهای بسته.

کمیته سازمان دهی امیدوار بود که حدود 80 هزار داوطلب استخدام کند اما حالا یک کارمند کمیته سازمان دهی گفت: ما باید تماس‌های بدنی با ورزشکاران را به حداقل برسانیم.

رویدادهای ورزشی در سراسر ژاپن تحت تاثیر ویروس کرونا هستند. فدراسیون شنا ژاپن از شناگران خواسته است حداقل یک متر فاصله را در استخر رعایت کرده و از مکالمه های غیر ضروری خودداری کنند، در حالی که مربیان اجازه ندارند با صدای بلند صحبت کرده یا از سوت استفاده کنند.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس