کد خبر 1097405
تاریخ انتشار: ۳۱ تیر ۱۳۹۹ - ۱۰:۰۰
پرده‌برداری از راز قهرمانی‌های متوالی پرسپولیس؛ یک-هیچ

تیم فوتبال پرسپولیس را باید قهرمان لیگ برای چهارمین فصل متوالی دانست و شاید یکی از رموز اصلی این جام‌ها بردهای اقتصادی و اکثرا یک بر صفر سرخپوشان بوده است.

به گزارش مشرق، اگر اتفاق خاصی رخ ندهد یا پنجشنبه و یا جمعه شاهد قطعی شدن قهرمانی پرسپولیس در لیگ نوزدهم روی کاغذ خواهیم بود. سرخپوشان تهرانی در ۱۴ بازی اخیر به ۱۳ برد رسیده‌اند و در ۶ بازی متوالی هم برد را به دست آورده‌اند. آنها تا پوکر مدنظرشان تقریبا فاصله‌ای ندارند.

بیشتر بخوانید:

پرسپولیس قهرمان شد چون رقیب نداشت

پرسپولیس با برانکو مسیری را در لیگ پانزدهم شروع کرد که در لیگ شانزدهم به نتیجه منجر شد. آنها در لیگ هفدهم و هجدهم نیز با سرمربی کروات خود به این مسیر ادامه دادند و جام را به هیچ‌یک از رقبای خود تعارف نزدند. در لیگ نوزدهم برانکویی در کار نبود اما کالدرون و یحیی توانستند تیمِ آماده ایوانکوویچ را که به بردن عادت کرده بود به خوبی هدایت کنند تا در جاده چهارمین قهرمانی متوالی قرار بگیرد. حفظ استخوان‌بندی تیم، ضعف رقبا، همدلی بازیکنان، انتخاب‌های خوب برای پست سرمربیگری، کادر فنی مجرب و ... مهمترین دلایل موفقیت‌های چند سال اخیر این تیم پایتخت‌نشین بوده است اما آنها یک عادت و رویه جالب را هم در این چهار سال رعایت کردند. بردن با حداقل اختلاف و به اقتصادی‌ترین شکل ممکن. پرسپولیس مقتدرانه قهرمان می‌شود اما بردهایش در حد یک تیم مقتدر نیست. آنها در خیلی از اوقات فقط به کسب سه امتیاز فکر می‌کنند. گاهی این اتفاق به جبر رخ داده و گاهی نیز از روی علاقه. پرسپولیس حالا عاشق برد با نتیجه یک بر صفر و با حداقل اختلاف است.

لیگ شانزدهم: ۴۰ درصد بردها با نتیجه یک بر صفر/ ۵۰ درصد با حداقل اختلاف

در لیگ شانزدهم هشت برد پرسپولیس با نتیجه یک بر صفر بود(۴۰ درصد بردها). آنها ۲ دیدار را هم با نتیجه ۲ بر یک به سود خود تمام کردند تا ۵۰ درصد از بردهایشان با فاصله یک گل به ثبت رسیده باشد. چهار برد سه برد صفر، چهار برد ۲-۰ و ۲ پیروزی با نتایج چهار بر صفر و سه بر یک برای پرسپولیس در این فصل به ثبت رسید.

لیگ هفدهم: ۳۱ درصد بردها با نتیجه یک بر صفر/ ۳۶ درصد با حداقل اختلاف

در لیگ هفدهم هشت برد با حداقل اختلاف به دست آمد که ۶ پیروزی با نتیجه یک بر صفر و یک برد با حساب ۲ بر یک حاصل شد. در این فصل بردهای ۲ بر صفر و سه بر صفر نیز پرطرفدار بود و هرکدام پنج بار برای تیم برانکو به دست آمد. ۲ بر یک، سه بر یک و چهار بر صفر دیگر نتایجی بود که یک بار در بردهای پرسپولیس به ثبت رسید. در این فصل ۳۶ درصد بردها با یک گل اختلاف بود و ۳۱ درصد با نتیجه یک بر صفر حاصل شد.

لیگ هجدهم: ۴۳ درصد بردها با نتیجه یک بر صفر/ ۶۲ درصد با حداقل اختلاف

در لیگ هجدهم هم مانند ۲ فصل قبلی و فصل بعدی نتیجه یک بر صفر محبوب‌ترین نتیجه بود. سرخپوشان تهرانی هفت بار با همین حساب از سد رقبا گذشتند. ۲ بازی با نتیجه ۲ بر یک تمام شد و یک بار هم پیروزی پرگل سه بر ۲ به ارمغان آمد. به عبارتی از ۱۶ پیروزی به دست آمده ۶۲ درصد بردها با فاصله یک گل به ثبت رسید و در این بین ۴۳ درصد پیروزی‌ها با نتیجه یک بر صفر بود. تیم مرد کروات سه برد ۲-۰، ۲ برد با حساب سه بر یک و یک پیروزی با نتیجه سه بر صفر به دست آورد.

لیگ نوزدهم(تا پایان هفته بیست و پنجم): ۵۵ درصد بردها با نتیجه یک بر صفر/ ۶۶ درصد با حداقل اختلاف

در نوزدهمین دوره لیگ برتر که هنوز پنج هفته آن باقیمانده است؛ سرخپوشان تهرانی بدون حضور برانکو نه تنها بردهای اقتصادی‌شان را ترک نکردند بلکه در این بین افراط بیشتری به خرج دادند و حالا از ۱۹ برد به دست آمده در ۲۵ بازی، ۱۲ پیروزی با حداقل اختلاف به دست آمده که ۱۰ تای آن با نتیجه یک بر صفر بوده و ۲ تای دیگر با نتیجه ۲ بر یک. برد انضباطی مقابل سپاهان را در نظر نمی‌گیریم. بدون آن در ۱۸ برد پرسپولیس ۶۶ درصد پیروزی‌ها با کمترین اختلف بوده و ۵۵ درصد پیروزی‌ها با نتیجه یک بر صفر به ثبت رسیده است. در سوی مقابل بهترین برد چهار فصل اخیر هم در برابر شاهین به دست آمد که سرخپوشان تهرانی با نتیجه پر بر صفر حریف قعرنشین خود را شکست دادند. در کنار این نتایج بردهای سه بر صفر و ۲ بر صفر(۲) نیز به دست آمد و باید دید تا پایان فصل این اعداد چقدر تغییر خواهند کرد.

مجموع: ۴۱ درصد بردها با نتیجه یک بر صفر/ ۵۲ درصد با حداقل اختلاف

همانطور که مشاهده کردید پرسپولیس با اتکا به بردهای حداقلی و اکثرا با نتیجه یک بر صفر توانسته به فوتبال ایران حکمرانی کند. در مجموع ۷۴ پیروزی به دست آمده در این مدت ۳۹ برد با فاصله یک گل بوده که ۵۲ درصد پیروزی‌ها را شامل می‌شود؛ بیش از نیمی از پیروزی‌های پرسپولیس با حداقل اختلاف بوده است. همچنین از این بین ۳۱ برد با نتیجه یک بر صفر بوده که ۴۱ درصد پیروزی‌ها را در برمی‌گیرد. در پایان باید گفت روش بردن نیست که در تاریخ باقی می‌ماند؛ در آینده از نتیجه صحبت می‌کنند. اینکه شما بردید با نبردید. اینکه قهرمان شدید یا نشدید. فعلا پرسپولیس حکمران فوتبال ایران است. حکمرانی که در نتایجش مقتدارنه نیست اما جام‌های متوالی‌اش می‌گویند مقتدرترین تیم تاریخ لیگ برتر است. تیمی که برد یک-هیچ را دوست دارد و دیگر هیچ.

منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 4
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • علیرضا IR ۱۰:۱۷ - ۱۳۹۹/۰۴/۳۱
    6 3
    فدراسيون در این زمینه موفق عمل کرده و تیم خودش را قهرمان کرده این که تو بوق کرنا کردن نداره اگر حمایت فدراسیون و داورها نبود الان باید تو زیر گروه دسته دو بازی میکرد نه لیگ برتر مفت خورها به بهشت نمیرود اگر راست میگویید تو آسیا مقام بیاورند اون وقت معلوم میشود که همه اینها واقعی هستند ولی حیف از پولهاي ميلياردي من با امکانات پرسپولیس فقط با صد هزار تومان ميتوانستم قهرمان سوم
    • محمد ۱۱:۳۶ - ۱۳۹۹/۰۴/۳۱
      1 0
      زارت
    • افشین IR ۱۱:۵۵ - ۱۳۹۹/۰۴/۳۱
      0 0
      آسیا !!! داور ها رو چه بکنن afc را چه بکنن h,k[h ;i ,cdv kdsj
    • 66 IR ۱۶:۲۳ - ۱۳۹۹/۰۴/۳۱
      0 0
      جوووون چ حالی میده پوکر و دیدن سوزش دوستان استقلالی کیف میکنیم لطفا همیشه تو همین فازها باشین تا ما بازهم قهرمان شیم

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس