کد خبر 1097235
تاریخ انتشار: ۳۰ تیر ۱۳۹۹ - ۱۹:۴۱
نخست وزیر عراق مصطفی الکاظمی

نخست وزیر عراق روز دوشنبه گفت که عده ای می‌خواهند طائفه گری را مجددا در عراق زنده کنند اما با آن مقابله می شود.

به گزارش مشرق، نخست وزیر عراق روز دوشنبه درباره تلاش عده‌ای برای احیای فرقه‌گرایی در عراق هشدار داد.

بیشتر بخوانید:

نیم‌نگاهی به حضور ظریف در بغداد و اربیل و سفر الکاظمی

«مصطفی الکاظمی» طی نشستی با فرماندهان امنیتی در شهرستان الطارمیه در شمال استان بغداد که دو روز پیش یک فرمانده نظامی در آنجا ترور شد، گفت:«تلاش‌هایی که دلاور مردان ما در تعقیب هسته‌های خفته تروریستی به کار می‌گیرند بزرگ است و ما هرگز اجازه بروز فتنه در الطارمیه و هیچ منطقه‌ای در عراق را نمی‌دهیم»

بر اساس گزارش رسانه‌های عراقی، نخست وزیر عراق در این نشست فرزندان الطارمیه را فرزندان خودش خواند و گفت که نیروهای امنیتی عراق برای حفاظت از آنها تلاش خواهند کرد.

الکاظمی گفت: «نیروهای ما که بهترین پیروزی‌ها و قهرمانی‌ها را در مبارزه با تروریسم کسب کرده‌اند، افتخار همه مردم ما هستند و آنها امنیت شهروندان ما را در همه شهرها حفظ می‌کنند».

اخیرا در حمله تروریستی در شهر الطارمیه بغداد سرتیپ «علی غیدان» فرمانده تیپ ۵۹ ارتش هدف قرار گرفته و جان خود را از دست داد.

کارشناسان امنیتی در عراق هم حملات داعش در الطارمیه را کاملا حساب‌شده  می‌خوانند و معتقدند که داعشی‌ها در مرحله آینده به «ترورهای هدفمند» روی خواهند آورد، به گونه‌ای که چهره‌های امنیتی و فرماندهان نظامی را با هدف ایجاد رعب و وحشت هدف قرار خواهند داد.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس