کد خبر 1097100
تاریخ انتشار: ۳۰ تیر ۱۳۹۹ - ۱۴:۰۹
مرفاوی: بازگشت من و فکری به استقلال؟ هر اتفاقی در فوتبال ممکن است

مربی نساجی مازندران تأکید دارد همیشه استقلالی می‌ماند، ولی هم‌اکنون به صورت رسمی و اخلاقی به نساجی متعهد است.

به گزارش مشرق، قهرمانی و نایب‌قهرمانی در آسیا، قهرمانی در لیگ برتر و لیگ آزادگان، فتح جام باشگاه‌های تهران، قهرمانی در جام‌حذفی و...

همه مواردی که برشمردیم، تعدادی از افتخاراتی است که صمد مرفاوی به عنوان بازیکن یا مربی همراه استقلال کسب کرده است. یکی از چهره‌های پرافتخار آبی‌پوشان پایتخت که این روزها به عنوان مربی کنار نساجی مازندران قرار گرفته و اتفاقاً نماینده مازندران طی هفته‌های اخیر نتایج خوبی هم کسب کرده است. حالا مرفاوی پنج‌شنبه باید به حکم قاعده فوتبال، مقابل استقلال قرار بگیرد. همان تیمی که بخش اعظمی از خاطرات ورزشی‌اش در آن رقم خورده است. البته آقاصمد در گفتگو با خبرورزشی تأکید دارد همیشه استقلالی می‌ماند ولی هم‌اکنون به صورت رسمی و اخلاقی به نساجی متعهد است.

کمبود تماشاگر

برای پیروزی مقابل نفت مسجدسلیمان تلاش خیلی زیادی انجام دادیم، اما فراموش نکنید این تیم از جمله تیم‌هایی است که تعداد گل‌های خورده‌اش کم است و بسیار اصولی دفاع می‌کند. نکته مهم دیگر اینکه نساجی از جمله تیم‌های تماشاگرمحور لیگ برتر محسوب می‌شود و همین مسئله باعث شده این روزها غیبت هواداران‌مان را بیش از پیش احساس کنیم. واقعاً برگزاری مسابقات بدون تماشاگر برای تیم‌هایی مثل نساجی یک امتیاز منفی است، اما در حال حاضر چاره دیگری نداریم.

انگیزه نساجی

قبل از هر چیز بگویم واقعاً باعث افتخار و خوشبختی است که مجموعه استقلال توانسته این همه مربی تربیت کند. در جدال استقلال - نساجی تعداد زیادی از بازیکنان قدیمی استقلال را می‌بینیم که در قالب کادر فنی دو تیم مقابل همدیگر قرار می‌گیرند. برای خود من به عنوان یک استقلالی واقعاً دشوار است مقابل تیمی قرار بگیرم که بخش قابل ملاحظه‌ای از دوران بازیگری و مربیگری‌ام را آنجا سپری کرده‌ام، اما به هر حال فوتبال حرفه‌ای است و من در حال حاضر با نساجی قرارداد دارم. جدا از قرارداد کاغذی، الان از نظر اخلاقی نیز به این تیم متعهد هستم.

بیشتر بخوانید:

سرنوشت کخ و حجازی پیش روی مجیدی

روح منصورخان

شما و همه اهالی فوتبال من را می‌شناسید و می‌دانید که اهل ریاکاری نیستم و بی‌جهت از کسی تعریف نمی‌کنم ولی باور کنید در جمع مربیان نساجی حتی یک روز نیست که صحبت از خوبی‌های منصور پورحیدری در میان نباشد. اصلاً نمی‌شود دور همدیگر جمع شویم و از بزرگی این مرد صحبت نکنیم. شما خودتان نگاه کنید، تمام مربیان نساجی و استقلال که پنج‌شنبه‌شب مقابل همدیگر قرار می‌گیرند، شاگردان پورحیدری بوده‌اند و این مسئله واقعاً مایه افتخار است. همین چند روز قبل در منطقه «سالاردره» اردو زده بودیم. یعنی دقیقاً همانجایی که ۲۹ سال قبل با منصورخان اردو زدیم و پس از آن راهی بنگلادش شدیم و قهرمانی در جام باشگاه‌های آسیا را جشن گرفتیم. متأسفانه الان پورحیدری پیش ما نیست ولی شک ندارم روح بزرگ ایشان همچنان کنار شاگردانش است.

عصبانیت مجیدی

باید قبول کنیم بخشی از عصبانیت فرهاد مجیدی کنار زمین طبیعی است. به هر حال سرمربی نمی‌تواند نسبت به اتفاقاتی که داخل زمین رخ می‌دهد، بی‌تفاوت باقی بماند. البته فرهاد در دوران بازیگری‌اش هم گاهی اوقات خیلی بد عصبانی می‌شد. حتی یادم می‌آید بعضی مواقع خودم آرامش می‌کردم. برای مجیدی همیشه آرزوی موفقیت می‌کنم ولی به او توصیه می‌کنم تحت هر شرایطی بر اعصاب خودش مسلط باشد و آرامشش را حفظ کند.

بازگشت به استقلال؟

برگشتن به استقلال؟ واقعاً در مورد اینکه یک روز من و محمود فکری به استقلال برگردیم و دوباره روی نیمکت این تیم قرار بگیریم، فقط می‌توانم بگویم در فوتبال هر اتفاقی ممکن است. همین ماجراهای ۱۰ روز قبل را مورد توجه قرار بدهید تا حساب کار دست‌تان بیاید. در فوتبالی که یک مربی طی یک هفته، دو بار تیم عوض می‌کند و امشب استعفا می‌دهد و صبح فردا جای دیگری سرمربی می‌شود، واقعاً وقوع هر اتفاقی ممکن است.

منبع: خبر ورزشی

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • علی IR ۰۸:۱۱ - ۱۳۹۹/۰۴/۳۱
    0 0
    اله کرم و...........

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس