بانک مرکزی نمایه

مشکلات اجرایی طرح اعطـای تسهیلات به کسب و کـارهای آسیـب دیده شیوع از کرونا و استفاده از ابزار تامین مالی اوراق گام برای حمایت از تولید بررسی شد.

به گزارش مشرق به نقل از روابط عمومی بانک مرکزی، در راستای بررسی عملکرد بانک‌ها در اعطـای تسهیلات به کسب و کـارهای آسیـب دیده از ویروس کرونا و همچنین تسهیل و تسریع در استفاده از گواهی اعتبار مولد (گام) به عنوان دو طرح از طرح‌های بانک مرکزی در سال ۱۳۹۹ و در جهت تحقق شعار سال ابلاغی از سوی مقام معظم رهبری (جهش تولید) و حمایت از تولید و اشتغال، جلسه ‏ای با حضور قائم مقام بانک مرکزی و اعضای هیات مدیره بانک‌های عامل در روز شنبه مورخ ۱۳۹۹.۴.۲۸ برگزار شد.

در ابتدای جلسه ضمن بررسی مشکلات اجرایی و رفع ابهامات در خصوص طرح اعطـای تسهیلات به کسب و کـارهای آسیـب دیده از ویروس کرونا، مقرر شد بانکهای عامل نسبت به تسهیل و تسریع در پرداخت تسهیلات یاد شده اقدام کنند.

بیشتر بخوانید:

شبکه بانکی در محدوده «تخلف آزاد»

کمیجانی در این نشست با تاکید بر لزوم تسریع در پرداخت تسهیلات به واحدهای کسب و کار توسط بانکهای عامل افزود: روند رسیدگی به درخواست واحدهای کسب و کار معرفی شده به شعب بانک‌ها و پرداخت تسهیلات در هفته گذشته از سرعت خوبی برخوردار بوده و انتظار می‌رود تعداد زیادی از متقاضیان تسهیلات ظرف هفته جاری تعیین تکلیف شوند.

همچنین در این جلسه در خصوص استفاده از ابزار تامین مالی اوراق گام برای حمایت از تولید مقرر شد اختیارات شعب بانک‌های عامل مجری طرح گام، افزایش یابد تا در استفاده از این ابزار تسریع شود.

در همین خصوص بانکها بایستی با شناسایی زنجیره های تولید (با همکاری وزارتخانه های ذی ربط از جمله صنعت، معدن و تجارت و تعاون، کار و رفاه اجتماعی) نسبت به انتشار اوراق گام اقدام کنند.

علاوه بر این، چنانچه درخواستی برای انتشار اوراق گام از سوی بانک‌هایی که در حال حاضر عامل انتشار اوراق یاد شده نیستند، وجود دارد مراتب به بانک مرکزی منعکس شود تا مورد بررسی و اقدام مقتضی قرار گیرد.‏

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس