کد خبر 1096721
تاریخ انتشار: ۲۹ تیر ۱۳۹۹ - ۱۶:۳۷
مسکن

مفهوم این دو نامه چیست؟ اولا اعتراف به این که کشور بیش از چهار سال معطل اختلاف دیدگاه روحانی و آخوندی درباره مسکن بوده. چرا؟

به گزارش مشرق، محمد ایمانی تحلیلگر مسائل سیاسی و فعال رسانه ای در کانال تلگرامی خود نوشت:

در پی سخنان آقای روحانی مبنی بر این که "اعتراف می‌کنم دولت در بخش مسکن عقب ماندگی  داشته"، عباس آخوندی وزیر مستعفی راه و شهرسازی خطاب به روحانی نوشت:

"من درباره سیاست مسکن با شما همراه نبودم و نیستم. و آن‌چه اکنون نیز انجام می‌دهید را جز بازی در زمینِ زمین‌خواران نمی‌دانم... طراحی سیاست مسکن در تمام کشورها با توجه به ابعاد گوناگون و وجود تضاد منافع بی‌شمار در آن بین زمین‌خواران و سوداگران از یک سو و خانه‌اولی‌ها و بدمسکن‌هایی که در بافت‌های اسکان غیرِرسمی و فرسوده‌ی میان‌شهرها زندگی ‌می‌کنند از سوی دیگر، از پیچیده‌ترین سیاست‌گذاری‌های ملی است".

روحانی هم پاسخ داده «خدمات جنابعالی به ویژه در راه، راه‌آهن، خطوط هوایی و بنادر همیشه در یاد و ذهن من و زبان من ذکر می‌شود. در زمینه مسکن، ما همیشه وحدت نظر نداشتیم و در عین حال ناچار بودیم کار ناقص و غیر علمی انجام‌شده (مسکن مهر) را به اتمام برسانیم».

مفهوم این دو نامه چیست؟ اولا اعتراف به این که کشور بیش از چهار سال معطل اختلاف دیدگاه روحانی و آخوندی درباره مسکن بوده. چرا؟ تیجه چند سال دست روی دست گذاشتن و تعارض دیدگاه، صعود پنج شش برابری قیمت مسکن بود.

ثانیا  سوء مدیریت آقای آخوندی در دو حوزه عدم تولید مسکن و عدم اجرای قانون دریافت مالیات از خانه های خالی، موجب کاهش عرضه و انباشت تقاضا و موج سواری سودجویان اقتصادی شد. او شریک خیانت سوداگران و محتکران مسکن است.

ثالثا اگر مسکن مهر، اَخ و بد بوده، آخوندی و روحانی چه جایگزینی داشتند و کدام وعده مسکن را عملی کردند؟ مسکن مهر 8 تا 10 میلیون نفر را صاحب خانه کرد. اما کو اثری از مسکن اجتماعی و خانه اولی، یا نوسازی بافت های فرسوده؟

آیا می شود مسئولیت انحراف سیاستگذاری دولت توسط وزیر چند هزار میلیاردی را گردن مسکن مهر انداخت که بخشی از تورم در حوزه مسکن را مهار کرد؟ یعنی اگر مسکن مهر 10 میلیون نفر را صاحب خانه نکرده بود، وضعیت بهتر بود؟! جل الخالق!

*بازنشر مطالب شبکه‌های اجتماعی به منزله تأیید محتوای آن نیست و صرفا جهت آگاهی مخاطبان از فضای این شبکه‌ها منتشر می‌شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 17
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 5
  • رضا IR ۱۷:۳۷ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۹
    64 0
    خداوند آخوندی و حامی اونو لعنت ابدی کنه که فقط با تکیه بر عقل سخیف خودشون باعث بیچارگی خانواده های زیادی شدن و هنوز هم نمی خوان قبول کنن باعث بیچارگی خانواده های زیادی شدن . اینا همردیف جنایتکاران جنگی هستن چون جنگ هم باعث بی خانمانی مردم میشه . سنگ پا هفت ساله داره گریه می کنه .
  • IR ۱۷:۳۹ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۹
    33 0
    تصادف قطار تبریز مشهد از خدمات موثر آقای آخوندی در حوزه ریلی بود!
    • IR ۰۹:۵۳ - ۱۳۹۹/۰۴/۳۰
      4 0
      و گفت مساله ای نیست عده ای مُردن بیمه دیه میده
  • سعید IR ۱۷:۴۱ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۹
    16 0
    سلام. آخوندی مظهر یک وزیری است که به قشر محروم و مستضعف کشور در موضوع مسکن مهر پشت کرد و یک تنه در مقابل ادامه پروژه مسکن مهر ایستادگی کرد و آنرا تا زمان حضورش در وزارت مسکن عملاً متوقف نمود. واقعیت این است که آخوندی ظلم بزرگ و جبران ناپذیری در حق مردمی مستضعف و درمانده در موضوع مسکن مهر روا داشته است ولی این قشر ضعیف، ناتوان است از پیگیری برای مجارات ایشان و تلاش و پیگیری جهت استیفای حقوق خود از وی، چون اولا ناتوان و ضعیف و بشدت در حال تحمل آسیب و یا در معرض آسیب هستند و ثانیاً آنقدر مصیبت و دردسر دارند که از دردسر جدید از ناحیه یکی از عناصر هزار فامیل و مافیایی در کشور واهمه دارند. یکی از بستگان من در پرند در سال 91 در مسکن مهر ثبت نام و خرید واحد انجام داده و باید واحد خود را در سال 94 تحویل میگرفت پیشرفت پروژه هم تا قبل از صدارت آخوندی با حدود 80 درصد پیشرفت فیزیکی خوب بود و امیدبخش، اما با آمدن این وزیر که طرح مسکن مهر را مزخرف و فاجعه آمیز میدانست، مجری طرف قرارداد دولت(شرکت کیسون) بدلیل قطع پرداخت ها از سوی وزارت مسکن، کلاً عملیات پروژه را متوقف نموده و تا پایان صدارت ایشان، پروژه تقریباً متوقف بود و آقای روحانی هم که مانند خود این وزیر بسیار ثروتمند هیچگاه گوش هایش قادر به شنیدن صدای مردم مستضعف و درمانده نبوده و نیست و درد و رنج آنها را نمی تواند حس کند، حاضر به تعویض او نبود و در این موضوع سال ها مقاومت کرد. اما پس از ایشان وزیر جدید برای رفع مشکل مجری پروژه، با نادیده گرفتن مفاد قرارداد فروش ساختمان های مسکن مهر به مردم، به بانک مسکن دستور داده است به هر واحد مسکن مهر مبلغ بیست میلیون تومان و بالاتر وام اعطا نماید (برای جبران افزایش قیمت های ناشی از توقف چند ساله پروژه در دوران صدارت آخوندی ) تا باقیمانده عملیات ساختمانی پروژه انجام و امکان تحویل واحدها به مردم فراهم گردد و در واقع جبران خطای جبران ناپذیر آخوندی از جیب مردم مستضعف صورت گرفته است.( بشدت از این وزیر نالایق که همه مراجع و ارکان نظام از صدر تا ذیل به براحتی از آن گذشته و سکوت پیشه کرده اند، عصبانی و آزرده هستم و تندی این متن به همین دلیل است. اما آنچه بیان شده عین واقعیت است.
    • IR ۱۹:۰۷ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۹
      16 0
      خداوند این دولت وحامیان لیبرالش را به لعنت ابدی دچار خواهد کرد وعده خدا در مورد ستمکار حق است
  • FR ۱۹:۲۰ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۹
    0 26
    نه داداش، اون پولی که رفت توی مسکن مهر، اگر برای همین تولیدی که الان سنگش رو به سینه می‌زنیم سرمایه گذاری شده بود به جای ۱۰ میلیون مسکن برای ساکنان بی‌کار و گرسنه تعداد خیلی بیشتری مسکن برای آدمهای با وضعیت معیشتی مناسب ایجاد میکرد، واقعا اینقدر سخته فهمیدنش ....
    • US ۰۰:۱۶ - ۱۳۹۹/۰۴/۳۰
      7 0
      ببند دهن گشادتو که فقط بلدی ماست مالی کنید نه توی این چند سال خیلی کار کردید حرف مفت هم می زنی مردک امثال مفت خورهایی مثل شما این مملکت رو جهنم کردید وظیفه دولت طبق قانون اساسی تامین مسکنه ولی قانون رو به نفع خودبی خاصیتتان تعبیر می کنید بی شرفا
  • IR ۱۹:۲۷ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۹
    8 0
    حال که دراین کشور کسی ازاین بی شرف حساب نمیکشد ورییس او که با معامله سیاسی که اخوندی رییس ستاد یکی ازسران فتنه بود به کارگرفت تا نارضایتی قشر ضعیف جامعه رافراهم کند جای یک نواب صفوی خالیست تا این خائنین رابه سزای اعمالشان برساند
  • IR ۱۹:۳۲ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۹
    7 0
    محاکمه مدیران برای ترک فعل وعدم اجرای وظایف ومسئولیت در دوران مسئولیت خواسته مردم است .حداقل نتیجه این کار اینست که جاه طلبان ومقام پرستان دنیا داربرای پست ها ی مهم کشور کمترسرودست می شکند.
  • IR ۲۰:۱۶ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۹
    5 0
    لعنت الله علی قوم اظالمین
  • هامون DE ۲۰:۴۵ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۹
    8 0
    بدترین سیاست روحانی در مورد مسکن بوده و است که وضع را بجایی بسیار بدی رساند. بعد انقلاب هیچ وقت به این شکل افسار کریخته نبوده . آخوندی هنوز طلبکار هم هست .
    • IR ۰۱:۰۴ - ۱۳۹۹/۰۵/۰۱
      0 0
      مگه سیاست روحانی در بقیه حوزه ها مثل برجام، کنترل نقدینگی، حفظ ارزش پول ملی و ... خیلی خوب بوده که فقط دارید تو مسکن مشکل داریم؟
  • IR ۲۱:۱۰ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۹
    10 0
    وقتی پای خودت در این اشفته بازار گیر باشه و وزیر دستورات تو را اجرایی کرده مجبوری ازش تشکر کنی تا زبان باز نکند یک وقتی
  • علی IR ۰۰:۱۸ - ۱۳۹۹/۰۴/۳۰
    4 0
    لعنت بر آخوندی وزیر عیاش و احمق که این بلا رو سر من بدبخت آورد .4سال تمام هیچ غلطی نکرد.
  • IR ۰۲:۲۱ - ۱۳۹۹/۰۴/۳۰
    2 0
    مدعیان اصلاحات دقیقا مثل خوارج قرانو تفسیر میکنن. به علی تهمت کفر. وزن حامله وشوهرشرا بجرم ارادت بعلی.............. .دنیارو بیبین چه خرابه که اخوندی بمنتقدینش زمینخار میگه. واقعا باید باخوارج علی واربرخورد کرد .که 9 نفرشون بیشترباقینمانن
  • آخوندی US ۰۶:۱۵ - ۱۳۹۹/۰۴/۳۰
    2 0
    مرگ بر فتنه گران
  • مجید IR ۰۷:۲۶ - ۱۳۹۹/۰۴/۳۰
    2 0
    نمی تواند از اخوندی تشکر نکند چون هزینه تبلیغات را داده بود

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس