کد خبر 1096718
تاریخ انتشار: ۲۹ تیر ۱۳۹۹ - ۱۶:۰۴
جانسون قرنطینه مجدد انگلیس را رد کرد

نخست‌وزیر انگلیس با تشبیه اعمال قرنطینه سراسری مجدد در این کشور به استفاده از بازدارندگی اتمی، اجرای آن را غیرمحتمل توصیف کرد.

به گزارش مشرق، «بوریس جانسون» نخست‌وزیر انگلیس روز یکشنبه ضمن رد احتمال قرنطینه مجدد سراسری در این کشور، چنین اقدامی را به ایجاد بازدارندگی از طریق بمب اتمی تشبیه کرد.

جانسون در مصاحبه با روزنامه «تلگراف» درباره اعمال قرنطینه در انگلیس پس از وقوع احتمالی موج دوم شیوع ویروس کرونا گفت: «این کار مانند بازدارندگی اتمی است.قطعاً مایل نیستم از آن استفاده کنم و فکر نمی‌کنم دوباره در آن موقعیت قرار بگیریم».

بیشتر بخوانید:

نخست‌وزیر انگلیس گفت، دولت او در ردیابی ویروس کرونا و کنترل آن به‌صورت محلی عملکرد بهتری پیدا کرده است و اکنون می‌داند که این بیماری چه گروه‌هایی را بیش از سایرین تحت تأثیر قرار می‌دهد، چگونه موجب بیماری می‌شود و چگونه سرایت می‌کند.

جانسون با اشاره به این‌که ۱۸ سال از شناسایی بیماری «سارس» می‌گذرد اما واکسنی برای آن ساخته نشده است گفت روی واکسن کرونا نیز حساب نخواهد کرد.

تلگراف در سوالی درباره وضعیت بازگشت انگلیسی‌هایی که به عضویت داعش در آمده‌اند، به یک عروس داعشی اشاره کرد که با حکم اخیر دادگاهی در انگلیس می‌تواند برای دریافت مجدد شهروندی این کشور به لندن سفر کرده و در دادگاه حاضر شود.

جانسون در این باره گفت:‌ «از نظر من عجیب و غلط است که فردی بتواند از حمایت قضایی استفاده کند که نه تنها در خارج از کشور است بلکه به‌خاطر حفاظت از امنیت ملی، شهروندی او نیز لغو شده است».

او همچنین در پاسخ به سوالی درباره لغو قرارداد با شرکت چینی «هوآوی» گفت، قانون‌گذاران محافظه‌کار انگلیس حتی به‌دنبال لغو دیگر قراردادهای منعقد شده با پکن هستند و این کار اشتباهی است زیرا نباید به همه چیز به شکل سیاه و سفید نگریست بلکه این یک موضوع کاملاً پیچیده است.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس