image-20200719135629-2.png

چگونه می‌توانم بهترین دستگاه حضور و غیاب را برای سازمانم انتخاب کنم؟

آیا شما همان مدیری هستید که به تازگی تصمیم گرفته‌اید برای سازمانتان دستگاه حضور و غیاب تهیه کنید؟

و حتما الان هم به دنبال لیست بهترین دستگاه‌های حضور و غیابی می‌گردید که علاوه بر این که بتواند تمامی نیازهای سازمان شما را برطرف کند؛ قیمت ارزانی هم داشته باشد!

خب باید خدمتتان عرض کنم که مقاله‌ی درستی را انتخاب کرده‌اید!

ما این مقاله را دقیقا به همین منظور نوشته‌ایم!

ما این مقاله را نوشته‌ایم تا به مدیران یک سری سرنخ معرفی کنیم که چگونه بهترین دستگاه حضور و غیاب مناسب برای سازمانشان را پیدا کنند و چه فاکتورهایی را مد نظر داشته باشند تا سرشان کلاه نرود!

پس اگر می‌خواهید بدانید چگونه بهترین دستگاه حضور و غیاب را برای سازمانتان پیدا کنید؛ حتما ادامه‌ی این مقاله را بخوانید!

دستگاه حضور و غیاب چیست؟

دستگاه حضور و غیاب جهان گستر پارس، یک سیستم الکترونیکی مبتنی بر تکنولوژی است که از راه‌های مختلف وضعیت حضور یا عدم حضور افراد را در سازمان‌ها و مکان‌های مختلف تعییین می‌کند.

عملکرد برخی از این سیستم‌های حضور و غیاب با استفاده از کارت یا کد است و به راحتی فریب می‌خورد.

اما عملکرد بسیاری از آن‌ها بر مبنای ویژگی‌های بیومتریک هر شخص است و به این راحتی‌ها نمی‌توان آن‌ها را گول زد و سرشان کلاه گذاشت!

دستگاه‌های حضور و غیاب اثرانگشتی و تشخیص چهره از جمله‌ی همین دستگاه‌های پیشرفته‌ای هستند که نمی‌توان به این راحتی‌ها فریبشان داد و سرشان کلاه گذاشت.

البته در ادامه به شما خواهیم گفت که در صورت داشتن چه شرایطی شما مجبور به خرید دستگاه‌های کارتی هستید و اگر دستگاه‌های بیومتریک را خریداری کنید، بدجوری کلاه سرتان می‌رود و باید پول زیادی را پرداخت کنید!

 با انواع مختلف دستگاه حضور و غیاب آشنا شوید!

سیستم حضور غیاب سال‌هاست که در شرکت‌ها و سازمان‌های مختلف مورد استفاده قرار می‌گیرند.

اصلا خود مقوله‌ی حضور و غیاب کارمندان، مقوله‌ای تاریخی است و از زمان‌های دور، روسا در سازمان‌های مختلف، عادت به حضور و غیاب کردن کارمندانشان داشته‌اند.

اما خب این دستگاه‌ها از اول که به این میزان پیشرفته نبوده‌اند، بلکه از دستگاه‌های پانچی و کارتی شروع کرده‌اند تا امروزه می‌توانیم حتی از روی الگوی عنبیه هم افراد را شناسایی کنیم!

در کل دستگاه‌های حضور و غیاب امروزه به 4 دسته‌ی اصلی تقسیم می‌شوند:

‌دستگاه حضور و غیاب کارتی

دستگاه حضور و غیاب اثرانگشتی

دستگاه حضور و غیاب تشخیص چهره

دستگاه حضور و غیاب تشخیص عنبیه

هر شرکت یا سازمانی بنا به تعداد کارکنان و نیازهای سازمان خود، یکی از این دستگاه‌های حضور و غیاب را برای شرکتش انتخاب می‌کند.

البته بعضی از دستگاه‌های حضور و غیاب هم هستند که عملکرد دو دستگاه حضور و غیاب را یک‌جا انجام می‌دهند؛ یعنی مثلا هم می‌شود از آن‌ها به عنوان دستگاه حضور و غیاب کارتی استفاده کرد و هم اثر انگشتی!

خب طبیعتا محدوده قیمت این دستگاه‌های دو یا سه کاره از دستگاه‌های عادی کمی بالاتر است و مدیر ابتدا باید فکرهایش را بکند و ببیند که آیا به هر دو قابلیت دستگاه نیاز پیدا خواهد کرد یا خیر!

و این گونه تصمیم بگیرد که دستگاه را خریداری کند یا نکند!

دستگاه حضور و غیاب کارتی

خب حالا می‌رسیم به بخش اصلی مقاله، که مرحله‌ی معرفی این دستگاه‌ها است!

دستگاه حضور و غیاب کارتی، یکی از سابقه‌دارترین و محبوب‌ترین دستگاه‌های حضور و غیاب در زمان گذشته بوده است.

البته امروزه با روی کار آمدن دستگاه‌های پیشرفته‌تر، کمی از میزان محبوبیت خود را از دست داده است؛ زیرا دور زدن آن زیاد کار سختی نیست و حتی ساده‌لوح‌ترین کارمند شرکت هم قادر است این دستگاه را گول بزند و کلاه بر سر مدیر شرکت بگذارد!

نکاتی که باید درباره‌ی دستگاه حضور و غیاب کارتی بدانید:

قیمت آن نسبت به سایر دستگاه‌های پیشرفته، پایین‌تر است و معمولا خرید آن برای کارفرما، ارزان‌تر تمام می‌شود.

این دستگاه مناسب برای سازمان‌هایی است که تعداد کارکنان زیادی دارند و سرعت انجام فرآیند حضور و غیاب برای آن‌ها بسیار مهم است.

پس اگر شما مدیر یک سازمان پرجمعیت و شلوغ هستید؛ پیشنهاد ما حتما این است که از دستگاه‌های حضور و غیاب کارتی استفاده کنید!

زیرا سرعت پردازش و انجام فرآیند حضور و غیاب توسط دستگاه‌های تشخیص چهره و اثرانگشتی و حتی عنبیه، بسیار کمتر از دستگاه کارتی است و ممکن است مدت زمان زیادی از زمان کاری کارمندان شما را بگیرد.

همان‌طور که پیش از این هم گفتیم، فریب دادن دستگاه حضور و غیاب کارتی، برای کارمندان هیچ کاری ندارد و یک کارمند می‌تواند به آسانی غیبت کرده و کارت خود را به دوستش بسپارد تا به جای او حضورش را ثبت کند.

به دلیل شرایط ایجاد شده و شیوع بیماری کرونا، استفاده از دستگاه حضور غیاب کارتی بسیار ایمن‌تر از دستگاه‌های حضور و غیاب اثر انگشتی است؛ زیرا کارت هر کارمند دست خود اوست و احتمال آلوده کردن سایر کارمندان وجود ندارد.

علاوه بر این، برای ثبت حضور کارمند، اصلا نیازی به تماس مستقیم کارت با دستگاه نیست.

بلکه این دستگاه‌ها، دستگاه‌های کارتی بدون تماس مستقیم هستند که کارمندان حتی از فاصله‌ی دور یا از روی کیف هم می‌توانند حضور خود را ثبت کنند.

برای کسب اطلاعات بیشتر درباره‌ی انواع مختلف دستگاه‌های کارتی می‌توانید به سایت جهان گستر پارس مراجعه کنید!

پس اگر سازمان بزرگی را اداره می‌کنید و تعداد کارمندان زیادی هم دارید، پیشنهاد ما به شما برای انتخاب بهترین دستگاه حضور و غیاب، دستگاه حضور و غیاب کارتی است.

نگران نقاط ضعف کوچک این دستگاه هم نباشید!

 با کمی توجه و پیدا کردن یک راه‌حل منطقی، می‌توانید این نقاط ضعف کوچک را هم برطرف کنید!

این راه‌حل منطقی هم که درباره‌ی آن صحبت می‌کنیم اصلا کار پیچیده‌ای نیست!

فقط کافیست با نصب یک دوربین، چهره‌ی افراد در هنگام زدن کارت ثبت شود تا کسی از کارمندان فکر تقلب به سرش نزند!

زیرا در صورت چک شدن دوربین‌ها توسط مدیر مجموعه، کارمند متخلف و کارمندی که به او در این کار کمک کرده؛ هر دو به دردسر بزرگی می‌افتند!

پس تردید نکنید و همین امروز این دستگاه را بخرید!

دستگاه حضور و غیاب اثر انگشتی

دستگاه‌ حضور و غیاب اثر انگشتی، یکی از اولین مدل‌های پیشرفته‌ی دستگاه حضور و غیاب بود که وارد بازار شد و توانست در مدت زمان کوتاهی، طرفداران زیادی را برای خودش پیدا کند.

البته یک سری نکات هست که باید درباره‌ی دستگاه حضور و غیاب اثر انگشتی بدانید:

در حال حاضر و با شیوع بیماری کرونا، احتمال انتقال بیماری از طریق حسگر اثر انگشت بسیار بالاست.
به همین دلیل پیشنهاد ما این است که یا دستگاه‌های دو منظوره‌ای را خریداری کنید که علاوه بر قابلیت اثر انگشت، قابلیت‌های دیگری هم مانند کارتی یا تشخیص چهره دارند؛ و یا اینکه تمامی موارد ایمنی را در صورت خرید دستگاه اثرانگشتی رعایت کنید که بیماری در سازمانتان پخش نشود!

دور زدن دستگاه حضور و غیاب اثر انگشتی اصلا کار راحتی نیست!

زیرا همان طور که از اسم آن هم پیداست، با اثر انگشت افراد کار می‌کند و جعل کردن اثر انگشت افراد مختلف اصلا کار راحتی نیست.

البته کارمندان وظیفه‌شناسی هم بوده‌اند که توانسته‌اند با شگردهای خاص خودشان، دستگاه حضور و غیاب اثر انگشتی را دور بزنند!

اما خیالتان راحت باشد که دور زدن آن کار راحتی نیست و با خریدن این دستگاه، می‌توانید امنیت حضور و غیاب سازمانتان را تضمین کنید!

دستگاه حضور و غیاب تشخیص چهره

دستگاه ساعت زنی چشمی یکی از انواع پیشرفته‌ی دستگاه‌های حضور و غیاب است و قیمت نسبتا بالاتری هم نسبت به دستگاه‌های کارتی و اثر انگشتی دارد.

البته امنیت آن هم نسبت به این دستگاه‌ها بسیار بالاتر است!

نکاتی که باید درباره‌ی دستگاه حضور و غیاب تشخیص چهره بدانید:

یکی از مناسب‌ترین گزینه‌های حضور و غیاب برای سازمان‌ها در این دوران اپیدمی و فراگیر شدن کرونا، استفاده از همین دستگاه‌های حضور و غیاب تشخیص چهره است.

از تکنولوژی تشخیص چهره، معمولا برای حضور و غیاب در سازمان‌هایی استفاده می‌شود که امنیت افراد و سازمان در معرض ریسک بالایی قرار داشته باشند.

مشکل دیگر این دستگاه، قیمت بالای دستگاه است.

در نتیجه اگر مدیر یک شرکت متوسط یا کوچک هستید که مسائل امنیتی زیاد هم برایتان اهمیت ندارد، لزومی ندارد که برای خرید دستگاه تشخیص چهره این همه هزینه کنید!

بلکه کافیست با خریدن دستگاه حضور و غیاب اثرانگشتی کمی در هزینه‌های خود صرفه جویی کنید و نیازهایتان را نیز با خریدن این دستگاه برطرف کنید!

جمع‌بندی

در این مقاله تلاش کردیم تا با معرفی و بیان نقاط ضعف و قوت هر یک از دستگاه‌های حضور و غیاب، به شما کمک کنیم تا بتوانید بهترین دستگاه حضور و غیاب را برای سازماتان انتخاب کنید!

در حقیقت همان‌طور که ابتدای مقاله هم گفتیم، دغدغه‌ی اصلی ما در این مقاله پاسخ به این سوال شماست که: "چگونه بهترین دستگاه حضور و غیاب را برای سازمانم انتخاب کنم؟"

امیدواریم که با خواندن این مقاله به پاسخ پرسش‌های خود رسیده باشید و بتوانید بهترین دستگاه حضور و غیاب را انتخاب کنید.

اگر باز هم نتوانستید با خواندن این مقاله به پاسخ خود برسید می‌توانید همین الان با این شماره تماس بگیرید تا از مشاوره‌ی رایگان کارشناسان ما برای خرید دستگاه حضور و غیاب بهره‌مند شوید!

از این که تا انتهای مقاله همراه ما بودید، بسیار سپاس‌گزاریم!

**این محتوا تبلیغاتی است**

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • محمد جواد IR ۲۲:۳۰ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۲
    0 0
    ما از دستگاه حضور و غیاب نانوتایم استفاده می کنیم، شباهت زیادی به دستگاه های شما داره آیا شما هم پشتیبانی این محصول را دارید؟

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس