کرونا نمایه

با انجام آزمایش موفقیت آمیز واکسن ویروس کرونا در آمریکا و اروپا، امیدواری‌ها برای دستیابی به این واکسن افزایش یافته است.

به گزارش مشرق، همزمان با آزمایش موفقیت آمیز واکسن ویروس کرونا در آزمایشگاه، امیدواری‌ها برای دستیابی زودتر از موعد مقرر به این واکسن افزایش یافت.

بر این اساس، هم اینک محققان در آمریکا و انگلیس چند آزمایش مربوط به واکسن ویروس کرونا را با موفقیت انجام داده‌اند. در این آزمایش ها، پاسخ ایمنی مناسبی در داوطلبان مشاهده شده و هیچ عوارض دارویی قابل توجهی نیز گزارش نشده است.

چندین آزمایش مربوط به واکسن ویروس کرونا هم اینک در مرحله آزمایش انسانی قرار دارد. همچنین ۱۴۰ تحقیق دیگر مراحل ابتدایی را برای کشف واکسن طی می‌کند.

بیشتر بخوانید:

زمان ساخت واکسن ویروس کرونا در ایران

رقابت برای دستیابی به واکسن ویروس کرونا به شدت افزایش یافته است. جدیدترین تحقیقات دو غول داروسازی آمریکا (پیزار و مودرنا) نیز حاکی از ایجاد پاسخ ایمنی مناسب در داوطلبان بوده است. همچنین محققان دانشگاه آکسفورد به پیشرفت قابل ملاحظه‌ای در دستیابی به واکسن کرونا دست یافته اند و موفق به انجام موفقیت آمیز مرحله نخست آن شدند.

درحال حاضر محققان در اقصاء نقاط جهان و در محیط آزمایشگاهی در حال تحقیق بر روی ۲۳ واکسن کرونا هستند. تنها راه اطمینان یابی برای تایید واکسن کرونا این است که داوطلبان کافی این واکسن را دریافت کنند و در زندگی روزمره به ویروس کرونا مبتلا نشوند. همچنین نداشتن عوارض دارویی در بدن انسان، یکی دیگر از مواردی است که در این آزمایش‌ها بررسی می‌شود.

۳۰ هزار داوطلب در ۱۴۰ کشور جهان آمادگی خود را برای شرکت در آزمایش‌های مربوط به واکسن کرونا اعلام کرده اند. در صورتی که محققان بتوانند با موفقیت آزمایش‌های بالینی واکسن ویروس کرونا را انجام دهند، انتظار می‌رود اوایل سال ۲۰۲۱ نمونه اولیه این واکسن وارد بازار شود.

تاکنون بیش از ۱۴ میلیون و یکصد هزار تن در جهان به ویروس کرونا مبتلا شده اند. از این میان، ۶۰۰ هزار نفر جان خود را از دست داده اند. دانشمندان پیش‌بینی می‌کنند پاییز و زمستان موج شیوع ویروس کرونا در جهان شدت بگیرد. همچنین در صورت گسترش بیماری کووید ۱۹ در کشورهای فقیر، به دلیل کمبود تجهیزات پزشکی احتمال افزایش تلفات در آن‌ها زیاد است. به تازگی شمار مبتلایان به کرونا در کشور هند از مرز یک میلیون نفر عبور کرده است که آماری خطرناک برای این کشور آسیایی است.

منبع: باشگاه خبرنگاران

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 5
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • IR ۲۳:۳۰ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۸
    21 0
    ان شاءالله به امید خدا
  • IR ۰۳:۳۱ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۹
    8 4
    بلاد کفر با دعای ما موفق به کشف واکسن شد بالاخره
    • IR ۱۲:۲۱ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۹
      1 0
      کفر قیافته بیمار عوضی
  • ایرانی IR ۱۱:۲۱ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۹
    2 0
    الهی خدا به مردم کره زمین رحم کنه الهی الهی
  • IR ۱۲:۲۰ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۹
    1 3
    واکسن ساخته بشه شما اجازه استفاده نمیدید

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس