کد خبر 1096369
تاریخ انتشار: ۲۸ تیر ۱۳۹۹ - ۱۸:۳۲
ماسک  کرونا

نماینده سازمان بهداشت جهانی گفت: بهترین راه خلاص شدن از وضعیت فعلی استفاده از لوازم حفاظت فردی به خصوص ماسک و دستکش است و مردم باید در زمان حضور در جامعه فاصله خودشان را رعایت کنند.

به گزارش مشرق، کریستفر هملمن، پیش از ظهر امروز در حاشیه بازدید از بیمارستان‌های امین و خورشید و معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان در جمع خبرنگاران اظهار کرد: آزمایشگاه معاونت بهداشت نقش مهمی در تشخیص بیماران بستری و افراد با تماس نزدیک ایفا می‌کند که با تجهیز بیشتر امکان افزایش ظرفیت تست روزانه نیز وجود دارد.

بیشتر بخوانید:

چه کسانی لازم است تست کرونا بدهند؟

نماینده سازمان بهداشت جهانی عنوان کرد: با کمک وزارت بهداشت در صدد تهیه تجهیزات بیشتر برای این آزمایشگاه هستیم چرا که این آزمایشگاه یکی از بهترین و بزرگ‌ترین آزمایشگاه‌های کرونا در ایران است.

وی با بیان این که فعلاً تجهیزات برای خدمت‌رسانی کافی است، گفت: اصفهان در مقایسه با سایر استان‌ها در وضعیت پایدار و مناسبی به سر می‌برد و این در شرایطی بوده که متولیان ظرفیت‌های مازادی برای بیماران کرونایی ایجاد کرده‌اند.

هملمن خاطرنشان کرد: روش‌های درمانی مختلفی در حال استفاده در جهان هستند که در اصفهان نیز تعدادی از این روش‌ها را اجرا می‌کنند اما نکته قابل توجه تعامل خوب متخصصان و صاحب‌ نظران در راستای تبادل تجربیات است.

نماینده سازمان بهداشت جهانی ابراز کرد: تمام توان کشورها به دو حوزه پیشگیری و درمان اختصاص یافته و توجه کمی به مطالعات ایمنی‌شناسی می‌شود اما دانشگاه‌های علوم پزشکی باید به این مهم توجه خاصی داشته باشند.

وی اضافه کرد: همکاری تنگاتنگی با وزارت از ابتدای اپیدمی داشتیم و ملزم به رصد شرایط بیمارستان‌ها هستیم‌ و این بازدیدها نیز به همین دلیل است.

هملمن گفت: وضعیت بیمارستان‌هایی که بازدید کردم از نظر تهیه لوازم حفاظت فردی برای پرسنل بسیار خوب بود و وضعیت نظافت بخش‌های بیمارستانی مناسب است و نشان از مدیریت خوب در دوران کرونا دارد.

نماینده سازمان بهداشت جهانی اضافه کرد: بهترین راه خلاص شدن از وضعیت فعلی استفاده از لوازم حفاظت فردی به خصوص ماسک و دستکش است و مردم باید در زمان حضور در جامعه فاصله خودشان را رعایت کنند.

هملمن یادآور شد: به مردم توصیه می‌کنم در صورت مشاهده علائم بیماری به پزشک مراجعه کنند و بنابر تشخیص پزشک در صورتی که نیازی به بستری نبود مراقب‌های خانگی را اجرا کنند و در جامعه حضور پیدا نکنند.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 3
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۰۰:۴۷ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۹
    5 1
    واقعا هم تنها راه تا حذف این بیماری منحوس همینه . تحمل ماسک و دستکش . تحمل بهتره تا بیماری .
    • IR ۰۳:۳۱ - ۱۳۹۹/۰۴/۳۰
      1 0
      هر ویروسی که به من منفی داده قطعا جاسوس سفارت کروناست!
  • IR ۱۱:۴۶ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۹
    1 0
    منتظر بودم بگه بهترین راه داروی طب اسلامیه!!!

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس