کد خبر 1095950
تاریخ انتشار: ۲۷ تیر ۱۳۹۹ - ۱۹:۴۰
رزمایش روسیه

طبق اعلام وزارت دفاع روسیه، در پی دستور فرمانده کل نیروهای مسلح این کشور، رزمایش غیرمنتظره نیروهای نظامی جنوب و غرب روسیه آغاز شده است.

به گزارش مشرق، طبق بیانیه وزارت دفاع روسیه، رزمایش غیرمنتظره نیروهای نظامی جنوب و غرب روسیه و همچنین برخی از واحدهای نظامی مرکزی و نیروی هوابرد این کشور و تفنگداران دریایی ناوگان شمال و ناوگان اقیانوس آرام روسیه، با تصمیم و دستور فرمانده کل نیروهای مسلح روسیه، آغاز شد.

براساس این گزارش، رزمایش فوق با هدف ارزیابی توانایی نیروهای مسلح روسیه در جهت تامین امنیت نظامی در مناطق جنوب و غرب این کشور که تهدیدات تروریستی در آن حفظ شده است و همچنین بمنظور تامین مقدمات رزمایش ستادی و فرماندهی راهبردی قفقاز ۲۰۲۰ در حال برگزاری است.

گفته می‌شود این رزمایش، بدستور پوتین، رییس جمهور روسیه برای مشاهده میزان آمادگی نیروهای مسلح کشورش در مناطق جنوبی و غرب روسیه بدون اطلاع رسانی قبلی و ناگهانی، آغاز شده است.

سرگئی شایگو، پیرامون این موضوع و با اشاره به اینکه، در جریان این آزمایش، اجرای ۵۶ رزمایش پیش بینی شده است، اظهار کرد: این رزمایش‌ها در ۳۵ میدان نظامی زمینی و ۱۷ محدوده نظامی دریایی در دریای سیاه و دریای خزر برگزار خواهد شد.

وزیر دفاع روسیه در ادامه به جزئیاتی از این برنامه آزمایشی اشاره کرد و گفت: در این برنامه برای آزمایش آمادگی رزمی نیروهای روسیه در مجموع ۱۴۹ هزار و ۷۵۵ پرسنل نظامی، ۲۶ هزار و ۸۲۰ قبضه تسلیحات سنگین و جنگ افزارها و ادوات نظامی، ۴۱۴ هواپیما و بالگرد نظامی و ۱۰۶ فروند ناو و کشتی پشتیبانی شرکت خواهند کرد.

وی با بیان این موضوع که؛ نتایج این رزمایش ها، در قالب ارزیابی مورد بررسی قرار خواهد گرفت، گفت: این ارزیابی‌ها در تعیین واحدهای نظامی که در رزمایش بزرگ قفقاز ۲۰۲۰ شرکت می‌کنند، مورد توجه قرار خواهد گرفت.

با اشاره به اهداف معین شده برای اجرای این رزمایش، گفت: به رئیس ستاد کل نیروهای مسلح روسیه دستور داده شده است تا بازرسی و کنترل اقدامات واحدهای شرکت کننده در رزمایش‌ها را برنامه ریزی کند.

وزیر دفاع روسیه در پایان تاکید کرد: گروه کاری برای ارزیابی عملکرد سازمان‌های نظامی در این عرصه تشکیل خواهد شد.

منبع: میزان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 3
  • در انتظار بررسی: 1
  • غیر قابل انتشار: 1
  • US ۲۰:۱۲ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۷
    3 0
    اگر پوتین بودکلید کی پرت کرده بود بیرون
  • IR ۲۱:۲۳ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۷
    6 2
    رزمایش برای امادگی ارتش روسیه در صورت لزوم ورود به جنگ قره باغ و نشان دادن قدرت و القا ترس به کشور های بی ربط خارجی پوتین کارش خوب بلده
  • IR ۱۵:۰۹ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۸
    3 2
    تورچیه وحشی باید بداند دوران نسل کشی ارمنیها تموم شده

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس