مراجع

گروه استان‌ها ـ مراجع معظم تقلید با اشاره به مشکلات جامعه تاکید کردند: وضعیت اقتصاد و معیشت مردم نگران‌کننده است، شرایط فعلی جامعه و ناله‌های قشر مستضعف و متوسط جامعه از فشار گرانی و ‌بی‌ثباتی قیمت‌ها قلب هر انسان دلسوز نسبت به مملکت را می‌آزارد.

به گزارش مشرق، مراجع معظم تقلید همواره در همه صحنه و موضوعات در کنار آحاد جامعه هستند و به معنای واقعی دغدغه مند مشکلات مردم هستند.

گرانی و مشکلات معیشتی فشار زیادی به اقشار مختلف جامعه به خصوص قشر متوسط و ضعیف جامعه آورده است و مراجع و علما نیز بر لزوم توجه مسئولان به رفع مشکلات جامعه تاکید کردند.

آیت الله مکارم شیرازی: گرانی افسار گسیخته را مهار کنید/مسئولین حتی اظهار شرمندگی هم نمی کنند

‌آیت‌الله مکارم‌شیرازی مرجع تقلید شیعیان با صدور بیانیه‌ای در ارتباط با گرانی‌های اخیر اعلام کرد: در این ایام، بسیاری از مردم نسبت به گرانی روزافزون کالاها که برخی چند برابر شده است، به شدت اعتراض دارند. دیگر اجاره مسکن، خرید جهیزیه و مایحتاج زندگی جز با وام‌های سنگین ممکن نیست. از سوی دیگر، برخی بیان می‌کنند که چرا مراجع تقلید در برابر این وضع سکوت کرده‌اند؟! ما نه تنها سکوت نکرده‌ایم، بلکه بارها در این باره سخن گفته ایم و باز هم می‌گوییم.

مسألۀ مهم، خونسردی مسئولین است که با وعدۀ حل مشکلات و مسئولیتی که دارند، اکنون حتی اظهار شرمندگی هم نمی‌کنند و غالباً با پرداختن به مسائلی همچون برخی دستاوردها یا افتتاح پروژه‌ها، کشف داروهای جدید، تأمین آب و برق برای برخی مناطق و ...که در جای خود قابل تقدیر است، عملاً خود را از زیربار مسئولیت سنگین گرانی سرسام آور، کنار می‌کشند.

مشکل مهم دیگر این است که این گرانی‌های لجام‌گسیخته متوقف نمی‌شود و همچنان افزایش‌ها ادامه دارد و مجلسیان محترم نیز جز انتقاد، چندان که لازم است، راهکارهای عملی ارائه نداده، و حتی بعضاً به امور حاشیه‌ای می‌پردازند.

در این میان، برخی سودجویان نیز از این وضع سوء‌استفاده کرده و سیلی به روی هموطنان ضعیف خود می‌زنند.

به یقین، این مشکل تنها با اعتراض و انتقاد حل نمی‌شود بلکه باید قوای سه‌گانه عوامل گرانی را پیدا کرده، با توجه به محدودیت‌های موجود همچون تحریم‌های ظالمانه، با ارائۀ راهکارهای مناسب، جلوی این وضع نابه‌سامان را بگیرند و تا آنجا که امکان دارد در حل این مسأله اجتماعی که خدای نکرده ممکن است منشأ سوء استفاده دشمنان و ضد انقلاب گردد، بیاندیشند و به جای سخن، بر عمل بیافزایند؛ ان شاء الله

آیت‌الله علوی‌گرگانی: ناله‌های مردم از گرانی‌ها قلب‌ها را می‌آزارد /‌ هر چه سریع‌تر فکر عاجلی کنید

 آیت‌الله علوی‌گرگانی مرجع تقلید شیعیان نامه‌ای خطاب به حسن روحانی رئیس جمهور در مورد گرانی‌های اخیر و بی‌ثباتی قیمت‌ها نوشته ‌که متن آن به این شرح است: شرایط فعلی جامعه و ناله‌های قشر مستضعف و متوسط جامعه از فشار گرانی و ‌بی‌ثباتی قیمت‌ها قلب هر انسان دلسوز نسبت به مملکت را می‌آزارد.

افزایش بی‌حساب و کتاب قیمت ارز و سکه و افزایش اجاره‌بها در کنار کوتاهی برخی مدیران در سال‌های گذشته برای حل مشکلات مردم و دلبستگی بیش از حد به خارج از کشور، مردم را دلسرد کرده است.

گر چه مدیران دولتی و مسئولین امر با توجه به فشارهای تحریم تلاش‌هایی را مبذول داشته‌اند، لکن این تلاش‌ها برای مردم ملموس نبوده و مردم از ضعف نظارت و افزایش بی‌رویه  قیمت دلار و کاهش ارزش پول ملی سخت آزده‌خاطر گشته‌اند که باید هر چه سریع‌تر فکر عاجلی برای آن بشود.

تلاش برای افتتاح طرح‌های نیمه‌تمام و تأمین کالاهای اساسی گرچه لازم و ضروری است اما بسنده کردن به این مسائل و آمارهای مدیران و بی‌توجهی به کف بازار و خواسته‌های به حق مردم موجب پشیمانی خواهد بود، لذا لازم است هر چه سریع‌تر فکری کرده و با تقویت نظارت بر بازار و کاهش  قیمت دلار به قیمت‌های سابق و ثبات بخشی به اقتصاد کشور جبران کاستی ها شود.

آیت‌الله نوری همدانی: وضعیت اقتصاد و معیشت مردم نگران‌کننده است

آیت‌الله نوری همدانی مرجع تقلید شیعیان با اشاره به مشکلات جامعه اظهار داشت: وضعیت اقتصاد و معیشت مردم به‌ویژه طلاب نگران‌کننده است، ما در حد توان کمک می‌کنیم ولی باید مشکل به‌صورت اساسی حل شود.

مرجع تقلید شیعیان بیان کرد: پیشرفت حوزه در سال‌های بعد انقلاب به‌ویژه سال‌های اخیر بسیار خوب است و با همه این پیشرفت‌ها با نقطه مطلوب فاصله داریم و باید تلاش‌ها را مضاعف کنیم و همه باید به مدیریت حوزه کمک کنند.

وی  برقراری عدالت را مورد توجه قرار داد و افزود: مسئولان باید نسبت به این موضوع اهتمام داشته باشند، همه مردم خواهان برقراری عدالت هستند و برابری و عدالت نظام را بیمه می‌کند.

استاد سطوح عالی حوزه علمیه خاطرنشان کرد: مردم از نظر معیشت و اقتصاد دچار مشکل هستند و مسئولان باید با نظارت جلوی این گرانی را بگیرند و امروز ضعف نظارت بر بازار یکی از عوامل گرانی است.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 86
  • در انتظار بررسی: 6
  • غیر قابل انتشار: 49
  • IR ۱۲:۵۴ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۷
    34 17
    اگر برخی از مردم دارا دراثر این گرانیها کمتر بخورند وبپوشند و...به باقی مردم که ضعیفتر هستند کمک کنند بهتر است
  • IR ۱۲:۵۴ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۷
    36 7
    گفتن برجام و بتن همه چیزو حل میکنه
  • IR ۱۲:۵۹ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۷
    4 8
    سلام ببخشید اما منظور حمایت از مردم و رهبری است مشرق
  • IR ۱۲:۵۹ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۷
    44 22
    نتیجه مذاکره و اعتماد به غرب خائن و عهد شکن وضع الانه
  • IR ۱۳:۰۱ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۷
    31 13
    اینها بیشترین مذاکره و اعتماد رو به غرب داشتن و در عوض غربیها هم با خیانت و فشار به مردم ایران از خجالتشون در اومدن...
  • IR ۱۳:۰۳ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۷
    23 7
    وضعیت قبل از برجامم آرزوست
  • محمد IR ۱۳:۰۴ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۷
    16 32
    با سلام من شاهرگمو برای همین مراجع میدم ولی میشه این پیاممو به گوش مراجع عزیز برسونید که عامل بدبختی مردم سبک زندگی غربی و سبک اقتصاد و فرهنگ غربی هست چرا شما این همه سال یک سبک زندگی اسلامی ارائه نکردید برای مردم اقتصاد اسلامی فرهنگ اسلامی بانکداری اسلامی معرفی نکردید آخه نمیشه که فقط نقد کرد منم بلدم نقد کنم
    • GB ۱۵:۳۰ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۷
      21 5
      سبک زندگی اسلامی و اقتصاد اسلامی که بر مبنای خودکفایی و قناعت و دوری از ربا است در قاموس اقتصادانان فرنگ رفته همه حرفهایی بی معنا و غیر علمی و افسانه مرکانتلیستی تلقی می شود. پس بچشید و بکشید. راهی جز بستن همه دانشکده های اقتصاد وجود ندارد.
    • مظلوم ایرانی IR ۱۶:۰۴ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۷
      14 6
      آیا توجهی به نظرات مراجع صورت میگیرد !؟ مراجع هی از اقتصاد و بانکداری ربوی گلایه میکنن ولی آیا بانک مرکزی توجه کرده یا در پاسخ آیت الله جوادی آملی به ایشون با بی احترامی گفتن که دخالت نکنن ! یا در افزایش قیمت بنزین اعتراض کردن آیا توجهی به نظرشون صورت گرفت !؟
  • IR ۱۳:۰۶ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۷
    20 6
    جای نگرانی نیست! تعهدات 11 گانه اروپا برای حفظ برجام طی هزار سال آینده مشکلات رو حل میکنه.
  • IR ۱۳:۰۹ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۷
    19 9
    چقدر تلخه اعتماد به غرب خائن، برجام کارکردش رو از دست داده ولی بتنی که داخل راکتور اراک ریختیم هنوز کار میکنه.. برجام آیینه عبرت اعتماد به غرب بدعهد
  • IR ۱۳:۱۹ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۷
    16 5
    تراکنش های صدها میلیارد دلاری! روزانه! اینستکس اروپای مستقل از آمریکا! به زودی دست آوردهای برجام و امتیازدهی به غرب رو به همه نمایان میکنه#
  • IR ۱۳:۲۶ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۷
    22 7
    باز خوبیش اینه آمریکا عملا از برجام خارج شد و اروپا به نقش آفرینی مترسک وارد رو آورد و الا با برجام 2 موشک ها و با برجام 3 کلاش ها رو برای رونق اقتصادی تحول می دادیم
  • شاکی IR ۱۳:۳۷ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۷
    18 2
    ای کاش کمی زودتر
  • ناشناس IR ۱۳:۴۶ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۷
    13 15
    تنها راه نجات کشور استیضاح رئیس جمهور است
    • TR ۱۷:۰۳ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۷
      9 13
      خیر. از نظر نظام تنها راه صبر است تا انتخابات آمریکا! بایدن عزیز اگر بیاید مردم ایران تا صبح در خیابانها می رقصند!
  • IR ۱۳:۵۳ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۷
    14 3
    چه عجب
  • IR ۱۳:۵۷ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۷
    17 11
    اصلاح طلبا 30 سال هست که زانوشون داره گلوی ملت ایران رو فشار می ده. یک بار برای همیشه باید تکلیفشون رو با ایران مشخص کنن. و نظام هم این مدارا رو کنار بذاره.
  • US ۱۴:۰۲ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۷
    14 1
    کنار مردم هستید. چون خودتان می روید خرید و متوجه قیمت ها هستید
  • حسن GB ۱۴:۰۵ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۷
    12 6
    خوب شد یادتون افتاد
  • IR ۱۴:۱۷ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۷
    2 26
    این است نتیجه تحریم های ظالمانه ونا جوانمردانه استکبار که متاسفانه پایه های اقتصادایران رابه لرزه درآورده است. ازاین دولت با تجربه تروکارکشته ترهیچ وقت ایران نداشته ونخواهدداشت . همه کارشناسان به بن بست رسیده اند. تنهاراه برون رفت یا وابستگی به غرب است یا شرق وامروزبهترین راه را یافته اند وابستگی به شرق . اگرکدخدایا همان آمریکا بگذارد ودلارهای مفت عربستان چین را نخرد.
    • GB ۱۵:۳۲ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۷
      10 15
      می شود توضیح دهید چطوری است که کره شمالی با وجود هفتاد سال تحریم مطلق از تورم و بیکاری و اعتیاد خبر ندارد؟ اتفاقا ایران بدجور وابسته است که اگر ترامپ سرما بخورد بازار ارز ایران به جایش سرفه می کند. ما در اقتصاد کاملا وابسته ایم.
  • IR ۱۴:۱۷ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۷
    15 4
    حتما برخی کارها عمدی است برای ناراضی کردن مردم
    • IR ۱۵:۱۰ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۷
      2 15
      اصلا عمدی نیست فقط تحریم های ظالمانه اقتصادایران رافلج کرده است
    • TR ۱۶:۲۴ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۷
      23 2
      تحریمهای ظالمانه مکمل مدیریت خائنانه است. والا ما یادمان نرفته چطور دولت دهم با ایحاد مرکز مبادلات ارزش و دور زدن گسترده تحریها افسار دلاری که تا نزدیکی 4000 تومان رفته بود را کشید و روزی که روحانی آمد دلار کمتر از 3000 تومان بود. کره شمالی چرا تورم ندارد؟ مگر تحریم نیست؟
  • IR ۱۴:۱۹ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۷
    17 14
    ازدست رییس جمهور هیچ کاری ساخته نیست . تحریم های ظالمانه به مغزاستخوان اقتصادبیمارایران آسیب رسانده است. فقط دم چین را بگیرید که ما را نجات دهد.
    • GB ۱۵:۳۳ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۷
      15 10
      چطور از احمدی نژاد کارهایی مثل ایجاد مرکز مبادلات ارزی که دلار را تا 2950 تومان برگرداند و دور زدن تحریمها و فروش 1.5 میلیون بشکه نفت صد دلاری در روز ممکن بود؟
    • علی IR ۱۲:۰۷ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۸
      1 7
      چین کدوم خری هس ما همه چیز داریم چین باید دست ب دامن ما باشد حرف نزن
  • IR ۱۴:۳۱ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۷
    4 21
    احسنت مراجع تقلید بیدارشودن شکرخدا فکرکنم به این هاهم فشاراقتصادی مردم امیدوارمیشندبابیدارشودن مراجع
  • محمود جعفری IR ۱۴:۴۴ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۷
    10 0
    من از طرفداران مراجع تقلید هستم آقایان لطف کنیداین صحبت ها رادرتلوزیون هم برای عموم ملت بگوئید نه فقط در حاشیه حرف بزنید.پیگیرمطالبات مردم هم باشید.ممنون
  • 2020 IR ۱۴:۵۱ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۷
    6 6
    آقایان مراجع (به جز حضرت آیت الله نوری همدانی) سکوت شما در 88 و 92 و 96 و تنها گذاشتن ولی فقیه هم در این اوضاع موثر بوده.
    • مظلوم ایرانی IR ۱۵:۵۶ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۷
      2 5
      حرف مفت نزنید لطفا ! مراجع تقلید آیا باید خود را درگیر سیاسی بازی کنند و از کاندیدایی علنی حمایت یا مخالفت کنن مراجع چهره های فراجناحی اند ! درضمن مثل حال شما مصداق مثل الغريق يتشبث بكل حشيش هست که حاضرن همه رو مقصر بدونن و لی خودشون رو بی تقصیر !
    • مظلوم ایرانی IR ۱۶:۰۱ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۷
      4 5
      شما بهتره اول ادب یادبگیری بعد حرف بزنی کجا تنها گذاشتن ! قرار بود چیکار کنن مگه !؟ در افزایش قیمت بنزین اعتراض کردن آیا توجهی به نظرشون صورت گرفت !؟
    • IR ۱۶:۲۷ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۷
      4 1
      کاملا درسته.بصیرت،بصیرت،بصیرت........
  • FR ۱۴:۵۱ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۷
    3 0
    من از مشرق خواهش ميکنم پيگيري کنند از هر طريقي وضعيت اقتصادي مردم داغونه اگه اين مسئولين همين صورت به گند زدنشون ادامه بدن سيلي راه مي افته که کشور رو نابود ميکنه اون موقع هست که امريکا و انگليس مثل لاشخور ها ميان و اين مردم و کشور رو برده خودشون ميکنند! لطفا باعث و باني اين گراني ها رو که ميتونه به موج جديد نارامي ها تبديل بشه رو مجازات کنيد نزاريد کار به اونجا بکشه
  • فنوی IR ۱۴:۵۹ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۷
    5 0
    این دولتمردان چون مدیریت ندارند، از بهم ریختگی اوضاع بیشتر سود برده و راحتتر فرافکنی می کنند.
  • محمد امین IR ۱۵:۰۵ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۷
    2 1
    خود همین مردم به جریان لیبرال نفوذی وطن فروش رای دادن اونهم دو بار البته اونها بیشتر آزادی و ولنگاری میخواستن حالا فهمیدن چه کلاه گشادی سرشون رفت . تازه الان تمام دنیا مشکل اقتصادی داره از امریکا و فرانسه و یونان بگیر برو بالا . نظام سرمایه داری همینه همیشه یک عده پولدارتر میشن مشکل سیستمی هست پس اینقدر شعار ندید که باید کاری کرد و وضعیت داغونه چون بدتر از اینها میشه تنها راهشم اینه که به قوانین اسلامی برگردیم و نظام اقتصادی مبتنی بر عدالت رو جایگزین کنیم فقط برید یعنی دعا کنیم امام زمان ظهور کنن ولا غیر
  • US ۱۵:۱۶ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۷
    30 5
    خود این عزیران هیچ نقشی از وضعیت اقتصادی مردم ندارند؟
    • مظلوم ایرانی IR ۱۵:۵۹ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۷
      15 13
      شما اول فارسی یاد بگیر بعد حرف بزن ! این عزیزان نه مسئول اند نه در حکومت کاره ای اند در افزایش قیمت بنزین با وجود مخالفت این عزیزان توجه ای به نظرشان نشد .
  • IR ۱۵:۳۱ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۷
    6 3
    آمدی جانم به قربانت حالا چرا
    • IR ۱۶:۵۵ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۷
      1 0
      پس کی؟
  • IR ۱۶:۰۲ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۷
    4 4
    مظلوم رهبری،...
  • IR ۱۶:۳۳ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۷
    0 1
    چقدر خودجوش!
  • علیرضا IR ۱۶:۵۰ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۷
    0 1
    همین؟؟؟!!!
    • IR ۱۸:۵۰ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۷
      1 1
      دیگه؟؟؟
  • IR ۱۷:۰۰ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۷
    0 1
    چقدردورفتواداديدباباي مردم درامده
  • IR ۱۷:۰۰ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۷
    3 6
    مملکت از دست رفت..
  • IR ۱۷:۰۱ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۷
    3 0
    تحریم تنباکو ... یادش بخیر
  • IR ۱۷:۰۲ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۷
    4 0
    یادش بخیر زمانی مراجعی داشتیم که تحریم تنباکو میکردند
    • غلی IR ۱۷:۱۹ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۸
      0 0
      مراجع تقلید هیچ مسؤولیت سیاسی ندارن اونهایی که باید کار خودشون ررو درست انجام بدن این کار رو نکردن یعنی مدیر مسؤول رئیس جمهور و رهبر
  • IR ۱۷:۰۲ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۷
    2 1
    وقتی مراجع پا روی اعتقاداتشون میذارن به خاطر مصلحت
  • IR ۱۷:۰۳ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۷
    0 1
    متاسفم
  • IR ۱۷:۰۸ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۷
    4 2
    فتواهای میرزای شیرازی و سیدجمال لازم داریم
    • TR ۱۷:۳۶ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۷
      5 10
      مردم آن زمان لازم داریم که از مرجعیت اطاعت کنند. وقتی مراجع گفتند سود بانکی حرام است آیا مردم دست از سپرده گذاری در بانکها برداشتند؟
    • IR ۲۱:۱۶ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۷
      3 13
      سید جمال میگفت البانک مالبانک و ما ادریک ماالبانک یعنی بانکداری اسلامی مثل عرق فروشی اسلامی لست. یعنی بانکداری ما کجا و قرض الحسنه اسلام ناب محمدی کجا
  • حسین IR ۱۷:۱۹ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۷
    13 4
    برخی از دوستان از مراجع در حد یک مسئول اجرایی توقع دارن، هرکسی باید وظیفه خودشو انجام بده، مراجع هم وظیفه خودشون رو درست انجام میدن
  • IR ۱۷:۵۶ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۷
    9 0
    این انتقادهای توخالی دردی رو از معیشت مردم دوا نمیکنه، باید با قاطعیت وارد و برخورد کرد که مردم ارزانی سابق رو لمس کنن و ببینن... بنده دیروز یه آچار خریذم، 3000 تومنی رو بم دادن 30000 تومن، تا از فروشندم میپرسی میگه خب دست ما نیست دلار شده 25 تومن.. خداییش اگه این بال رفتنای روزانه و بی سر و پای قیمتها به دلار بستگی داره خب پول ملیمون رو به دلار تغییر بدیم بهتره
  • حسام IR ۱۸:۰۹ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۷
    4 0
    سلام مراجع خیلی به مسئولین تذکر میدن. حالا رسانه ای نمیشه بحثش جداست. مگه وام یارانه رو یادتون رفته که ۱۲درصد سود داشت خب همین مراجع بودن چوب تو استین روحانی کردن که نباید ۱۲درصد باشه. مراجع نباید جناحی باشن ولی باید انقلابی و مردمی باشن. و کسانی که چرت و پرت در مورد مراجع میگویند میتونن برن قم ببینن انها چگونه زندگی میکنن.
  • IR ۱۸:۱۴ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۷
    10 5
    مراجع بزرگوار اگه دلشون برای مردم میسوزه تحصن کنند .
  • وطن دوست TR ۱۸:۵۱ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۷
    2 2
    شب خوش خدا قاسم سلیمانی عزیز را رحمت کند قبل شهادت فرمودند من از بعضی مراجع که رهبری را تنها گذاشتند دلم سوخت به تنهایی اقا...
    • IR ۲۱:۱۲ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۷
      4 0
      دلمان بسوزد به تنهایی حقیقی آقا امام زمان (عج)
    • IR ۲۱:۱۲ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۷
      2 0
      دلمان بسوزد به تنهایی و مظلومیت حقیقی آقا امام زمان (عج)
  • IR ۱۹:۳۲ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۷
    2 1
    چه انتقادهای سنگینی..
  • مجنون الولایت IR ۱۹:۳۷ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۷
    21 3
    من ولایتی ام ، حتی اگر روزی نان هم پیدا نشه در این مملکت بازهم من با پای برهنه قربتا الی الله میرم برای پابوس حضرت خامنه ای حفظه الله ، ما جان برکفان تو ایم ای سید علی ، دشمنت تو چه در داخل باشه چه در خارج نابودش میکنیم ، دشمنانت در خارج فریاد های گزاف میزنند اما در داخل خفه شدند از شدت ترس و عظمت ولایت تو ، ای سرو بلند والای ولایت تا ابد جانم فدایت
  • IR ۱۹:۳۹ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۷
    4 4
    ببین چه خبره صدای مراجع دراومده ... /
  • رضا IR ۲۰:۱۰ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۷
    9 0
    این اقدام مراجع عزیز و محترم به جای خود قابل تقدیر است. لازم است کلیه کسانی که حامی حسن روحانی بوده و تبعات عملکرد دولت لیبرال، طی بیانیه ای رسمی به خاطر توصیه و حمایت از این دولت و وضع موجود عذرخواهی نمودهو جبران کنند.
  • IR ۲۰:۳۵ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۷
    453 0
    ازکشاورز هنداونه رومیخرند کیلوی۴۰۰تومان به مصرف کننده میفروشند ۳۵۰۰تومان حالا اینجا کی مقصره امریکا دولت مردم کی مقصره؟؟؟ماوقتی خودمان به خودمان رحم نمیکنیم پس توقع نباید داشت دشمن رحم کند!!! درمملک خیرخداریخته وکم بودی نیست اما شیاطینی هستند به اسم انسان یک شبه قصددارند ره صدساله رو باچپاول وثروت اندوزی ومکیدن خون مردم ثروت جمع کنند هیچ چیزبرایشان مهم نیست کسی هم کارشان ندارد....
    • IR ۰۱:۳۲ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۸
      7 0
      مرگ بر مافیا و دلالان
    • IR ۱۰:۴۱ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۸
      1 1
      این آمریکاییها هستن که از کشاورز 400 میخرن و در تره بار تهران 3300 میفروشن
    • IR ۱۲:۲۶ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۸
      0 0
      این نوکران آمریکا هستند که که از کشاورز 400 میخرن و در تره بار تهران 3300 میفروشن. آن دولت نوکر آمریکا است که نظارت را رها کرده.
  • IR ۲۰:۳۵ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۷
    5 1
    ضد انقلاب هم مرتبا گرانی را در کشور تبلیغ میکنند.
  • CA ۲۱:۱۷ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۷
    4 5
    آمدید جانم ولی حالا چرا؟
  • محسن IR ۲۱:۲۹ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۷
    4 1
    مطمعن باشید سال دیگه همه چی درست میشه چون انتخاباته
  • IR ۲۳:۰۱ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۷
    2 0
    ممنون از موضع گیری مراجع عظام تقلید ولی ای کاش در فتنه 88 که بسیار مهمتر بود هم سکوت نمی کردید. در این فتنه بجز آیت الله نوری همدانی همه تقریبا سکوت کرده بودند.
  • IR ۰۰:۲۴ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۸
    1 0
    با سلام و درود خدمت همه مراجع معظم اما چقدر دیر انتقاد فرمودید دلار رسید به 24 هزار تومان واقعا مردم می توانند زنده بمانند که زندگی کنند مستاجران چه کنند؟ چرا کسی جلو این دلالان از خدا بیخبر را نمی گیرد پس دادگاه های انقلاب به چه دردی می خورد وقتی همه چیز به هم ریخت می توان کاری کرد
  • حق گو IT ۰۰:۳۵ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۸
    2 0
    فقط حزب الله می تونه کشورو درست کنه
  • IR ۰۱:۱۹ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۸
    2 0
    خدایا چی بگم اقتصاد ما از سوریه جنگ زده هم بدتره
  • محمود IR ۰۱:۳۹ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۸
    4 0
    چه عجب.ولی فکر نمیکنین یکمقدار دیرنگران شدین
  • کمال IR ۰۴:۵۵ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۸
    0 3
    شما آسوده بخوابید که دولت بیداراست . ! یعنی این حرف های شما ها تاثیر مثبت در اوضاع مردم دارد !!؟ شما علما در روز قیامت نزد پروردگار خویش مسئولید .
    • IR ۰۹:۴۴ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۸
      0 0
      مثلا چه کار کنند؟ حکم قتل و تکفیر صادر کنند؟
  • ا IR ۰۶:۴۸ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۸
    0 0
    نطراتشان کاملا مورود تایید است خدا قومالظالمین را لعنت کند
  • IR ۰۶:۵۵ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۸
    0 0
    با سلام مراجع عظام خودم چند تا شنیدم و خواندم که در مورد گرانی و...خیلی به مسئولین تذکر دادند ولی متاسفانه بعضی مسئولین گوش ندادند یا بهشون گفتند دخالت نکنید خود آیه الله جوادی آملی خیلی بهشون حرف زدند ولی فقط کمی گوش دادند وبه بعضی کارهای عمرانی دیگر پرداختند و مسئولین
  • ایرانی IR ۰۸:۵۱ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۸
    1 0
    با عرض ادب و احترام چه عجب تو ایران عالمی صداش دراومداز گرونی پس این همه سال کجابودندچرادر زمان های قبل فتوا میدادندسالهاست وضع مردم از نظر معیشت افتضاحه خواب بودن الان بیدارشدند؛چراربای بانکی و فساد و رشوه های کلان رو نمی بینندپس کجاهستنداین عالمان
  • IR ۱۰:۴۵ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۸
    4 0
    یه روزی یه عده می گفتن ما دلواپسیم، کلمه ی دلواپس را کردن فحش و مسخره می کردن، حالا فهمیدید دلواپس چی بودن؟!
  • علیرضا IR ۱۱:۵۲ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۸
    0 0
    بنام خدا بازهم مراجع مثل همیشه به مشگلات مردم توجه دارندواعتراض میکنند مسئولین به دادم دم برسید!
  • مهدیقلی دشتی MX ۱۷:۰۸ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۸
    0 0
    سلام خسته نباشید گرچه مراجع محترم خیلی دیراین حرکت راانجام دادند ولی بازجای تشکردارد لازم است این اعتراضات راادامه داده وپیگیر باشند ان شاالله

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس