کد خبر 1095770
تاریخ انتشار: ۲۷ تیر ۱۳۹۹ - ۰۹:۴۴
بانک‌های بزرگ آمریکا: اوضاع بدتری در راه است

سه بانک بزرگ آمریکا با پیش‎بینی تبعات بدتر اقتصادی ناشی از شیوع کرونا اعلام کردند که برای جبران کاهش سرمایه خود در صورت ‌عدم بازگشت وام‌های کرونایی ۲۸ میلیارد دلار کنار گذاشته اند.

به گزارش مشرق به نقل از بیزینس تایمز، سه بانک بزرگ آمریکا روز سه شنبه با پیش بینی تبعات بدتر اقتصادی ناشی از شیوع کرونا اعلام کردند که 28 میلیارد دلار برای جبران کاهش سرمایه خود درصورت‌عدم بازگشت وام‌های کرونایی کنار گذاشته اند.

وام گیرندگان آمریکایی تریلیون‌ها دلار از دولت و بخش خصوصی این کشور وام کم بهره دریافت کرده‌اند اما برخی از این کمک‌های مالی از بین خواهد رفت و بانک‌ها می‌گویند احتمال افزایش ضرر و زیان وجود دارد.

جیمی دیمون، مدیرعامل بانک جی پی مورگان گفت: درآمد مصرف کنندگان بالا رفته و پس‌انداز و همچنین قیمت خانه افزایش پیدا کرده است. وی در ادامه تأکید که رکود اقتصادی هنوز فرا نرسیده است.

بیشتر بخوانید:

شیوع کرونا در زندان‌های آمریکا

فیلم/ رابطه مشکوک دولت آمریکا با شیوع کرونا

مرگ مرد آمریکایی بعد از نزاع بر سر ماسک نزدن

بانک‌های جی پی مورگان و سیتی گروپ روز سه شنبه اعلام کردند که سود سه ماهه دوم آن‌ها به شدت کاهش یافته است. بانک ولز فارگو نیز از ثبت اولین ضرر خود از سال 2008 خبر داد.

بر اساس این گزارش، بانکهایی که در کسب و کارهای بزرگ وال استریت سرمایه‌گذاری کرده اند، توانستند مشکلات وام‌های اعطایی خود را با سودهای کلانی که در بازارهای سرمایه بدست آوردند جبران کنند.

برنامه بی‌سابقه دولت آمریکا در زمینه کمک‌های اقتصادی، ارتباط بین بازارهای مالی و اقتصاد را قطع کرده است، به گونه‌ای که شرایط مالی شرکت‌ها خوب به نظر می‌رسد، اما در صورت انقضای کمک موقت دولت، این روند می‌تواند به سرعت وارونه شود.

براساس داده‌های دولت آمریکا، نرخ بیکاری در ماه ژوئن به 11.1 درصد رسید در حالی که تولید ناخالص داخلی این کشور در سه ماهه اول 5 درصد کاهش یافته است.

بیش از 13 میلیون نفر در سطح جهان به بیماری کووید-19 مبتلا شده‌اند و از زمان آغاز شیوع این بیماری در اوایل دسامبر، حدود 573 هزار نفر جان خود را از دست داده اند.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس