کارت سوخت نمایه

برخی از خودروهای شخصی به علت استفاده نکردن از سهمیه بنزین ماهانه ۶۰ لیتری خود از ابتدای سهمیه بندی بنزین تاکنون، سهمیه مرداد را دریافت نخواهند کرد.

به گزارش مشرق، با شروع مردادماه برخی خودروهای شخصی سهمیه جدید ۶۰ لیتری بنزین را دریافت نخواهند کرد و این موضوع به سقف ذخیره بنزین در کارت های هوشمند سوخت بازمی گردد.

از ساعت صفر روز جمعه، ۲۴ آبان‌ماه سال ۱۳۹۸ سهمیه‌بندی بنزین برای همه وسایل نقلیه بنزین‌سوز آغاز شد. سقف ذخیره سهمیه بنزین کارت‌های هوشمند سوخت شخصی برای مالکان خودروهای شخصی و موتورسیکلت‌ها ابتدا ۶ ماه بود که به‌دنبال گسترش ویروس کرونا در کشور و شرایط ویژه اعلام‌شده برای مقابله با گسترش آن، شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی پایان فروردین ماه در اطلاعیه‌ای این سقف را به ۹ ماه تغییر داد، بنابراین سهمیه سوخت خودروهای شخصی و موتورسیکلت‌ها در صورت عدم استفاده حداکثر تا ۹ ماه در کارت‌های سوخت قابل ذخیره خواهد بود.

بیشتر بخوانید:

یارانه بنزین کپرنشین‌ها در جیب مرفهین کلان‌شهرها

در صورتی که این مصوبه جدید، تصویب و ابلاغ نمی‌شد، برای خودروهای شخصی که ۳۶۰ لیتر سهمیه بنزین در کارت سوخت آنها ذخیره شده بود، سهمیه بنزین اردیبهشت ماه واریز نمی‌شد. اکنون که این مصوبه، سقف ذخیره سازی بنزین در کارت‌های سوخت خودروهای شخصی را تا ۹ ماه افزایش داده، به معنای آن است که در صورتی که کسی از سهمیه بنزین خود از ابتدای سهمیه بندی (۲۴ آبان ماه ۹۸) استفاده نکرده باشد، نهایتا تا سقف ۵۴۰ لیتر (برابر با ۹ سهمیه ۶۰ لیتری) ظرفیت ذخیره سازی دارد.

از اینرو برای کسانی که از سهمیه بنزین ۶۰ لیتری ماهانه خود تاکنون استفاده نکرده‌اند، تنها تا تیرماه سهمیه جدید سوخت در کارت‌های آنها قابلیت شارژ داشته و این افراد سهمیه بنزین مردادماه را دریافت نخواهند کرد.

نکته جالب توجه اینجاست که پیگیری های تسنیم نشان می دهد تعداد چندین هزار خودروی شخصی در کشور وجود دارد که تاکنون از سهمیه ۶۰ لیتری ماهانه خود استفاده نکرده اند و تا امروز با واریز نهمین سهمیه بنزین، ۵۴۰ لیتر سهمیه بنزین ذخیره شده در کارت‌های سوخت خود دارند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 5
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • عبدالله مومن IR ۱۹:۱۴ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۶
    0 0
    دزدی دولت تدبیر از همه چیز ملت حتی از سهمیه بنزبن
  • احمد IR ۲۰:۳۱ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۶
    0 0
    ما موندیم از دست این دولت بی لیاقت چه کنیم؟ مدام تبلیغ میکنند تو خونه بمونید و ما گوش کردیم!! وقتی تو خونه موندیم طبیعیه که سهمیه بنزین مصرف نشه حالا میگویند چون مصرف نکردید، پس سهمیه تعلق نمیگیره!! جل الخالق. مشرق چموش بازی درنیارید و انتشار دهید.
  • IR ۲۱:۳۸ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۶
    0 0
    اگه نخواستی بنزین بزنید برید چنتا 20 لیتر بخرید پر کنید بزاری ی جای خنک وسایه دیر تر استفاده کنید ندین اینا بخورن هر جور شده خودتون بر دارین الکی بسوزونینشون
  • بهروز IR ۲۲:۳۷ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۶
    0 0
    مگه میخواید صدقه بدید یا ازارث ومیراث باباتون سهمیه بنزین میدید اینقدر منت سرمان میگذارید
  • IR ۲۳:۰۶ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۶
    0 0
    جانشون در میاد سهمیه بنزین وانت رو مثل آدم بدن بی شرف ها... هر روز ی بازی ...

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس