اعدام

وابستگان و هواداران سیستم منسوخ و عقب‌مانده سلطنت، در حالی روی موج هشتگ «اعدام نکنید»، سواری می‌کنند که گویی، آن‌ها هواداران خاندان «نلسون ماندلا» یا «مهاتما گاندی» هستند.

سرویس سیاست مشرق- ماجرای کارزار عملیات روانی سنگین و بی‌سابقه ضدانقلاب خارج از کشور، لشکر سایبری وابسته به سعودی و اسراییل، معاندان داخلی و سلبریتی‌های ساده‌اندیش و حتی برخی چهره‌های «انقلابی» علیه حکم اعدام سه تن از اشرار مسلح، به داغ‌ترین ماجرای دو سه روز اخیر تبدیل شده است.

متاسفانه، در این میان ضعف آشکار بخش روابط عمومی و اطلاع‌رسانی قوه‌قضاییه نیز ناخواسته نفت بر آتش این کارزار خطرناک (که هدف غایی آن منفعل و بی‌عمل کردن تشکیلات امنیتی و قوه قضاییه در برابر اخلال‌گران امنیت است) ریخته است.

اما یک پای اصلی این کارزار، جریان سلطنت‌طلب و وابستگان به رضا پهلوی، به ویژه جریان «فرشگرد» است که پیوندهایی هم با عناصر ضدایرانی کاخ سفید برقرار کرده است و توئیت فارسی ترامپ در این زمینه را شاید بتوان محصول همین پیوندها دانست.

اما وابستگان و هواداران سیستم منسوخ و عقب‌مانده سلطنت، در حالی روی موج هشتگ «اعدام نکنید»، سواری می کنند که گویی، آن‌ها هواداران خاندان «نلسون ماندلا» یا «مهاتما گاندی» هستند.

هنوز در مقیاس تاریخ، دیر سالی از جنایات و ستم‌گری‌ها رژیم سفاک پهلوی نگذشته است که بتوان با سفیدسازی عنصر پوچ و انگل‌صفتی چون رضا پهلوی، روی آن جنایات ماله کشید و اکنون هشتگ «اعدام نکنید» برای اوباش و اراذل مسلح و ضدامنیتی پراند. بگذریم از این که ادبیات و نحوه تعامل گروهک فرشگرد(که به حق باید آنان را تروریست توئیتری نامید) با هر شخص یا گروهی که اندکی با آنان زاویه داشته باشد، چیز در ابعاد رفتار داعش است.

اما برای این که نسل‌های جدید و جوانان اندکی با ماهیت واقعی حامیان هشتگ «اعدام نکنید»، آشنا شوند، تنها یک واقعه تاریخی را که به دست تشکیلات امنیتی رژیم شاه صورت گرفته ذکر می کنیم.

در روز ۳۰ فروردین ۱۳۵۴ بیژن جزنی، بنیانگذار حرکت چریکی مارکسیستی که بعدا نام «چریک‌های فدایی خلق» گرفت، به همراه ۸ نفر دیگر از فعالان سیاسی چپ‌گرا در تپه‌های اطراف زندان اوین تیرباران شدند. روزنامه‌ها فردای آن روز خبر کشته شدن جزنی و یارانش را با تیتر «۹ زندانی در حین فرار از زندان کشته شدند» پوشش دادند اما حقیقت ماجرا تا زمان وقوع انقلاب در بهمن ۱۳۵۷ مسکوت ماند.

زمانی که به دنبال دستگیری و محاکمهٔ اعضای ساواک حقیقت ماجرا را معلوم کرد. این ماجرا، با آمریت شخص محمدرضا پهلوی و با کارگردانی پرویز ثابتی(رییس اداره امنیت داخلی ساواک) و توسط بازجویان معروف ساواک و کمیته مشترک ضدخرابکاری صورت گرفت.

یکی از مهم ترین روایت ها که بر دستور مستقیم شاه و نظارت شخص ثابتی در این جنایت صحه می گذارد، شرح «بهمن نادری پور»(معروف به تهرانی)، از شکنجه‌گران معروف ساواک، در دادگاه انقلاب در سال ۵۸ است. تهرانی در دادگاه در شرح ان واقعه گفت:

"زندانیان را از زندان تحویل گرفتند. ما هم در قهوه‌خانه نزدیک زندان اوین به انتظار ایستادیم. پس از تحویل آمدند و از طریق جاده‌ای که از داخل قریه اوین می‌گذشت به بالای ارتفاعات بازداشتگاه اوین رفتیم. در آنجا زندانیان را - درحالی که دست‌ها و چشم‌هایشان بسته بود - از مینی‌بوس پیاده کردند و همه را در یک ردیف روی زمین نشاندند. پس از اینکه روی زمین نشستند، «عطارپور» (بازجوی ساواک) یک قدم جلوتر آمد و شروع به سخنرانی کرد. گفت: همان‌طور که دوستان و رفقای شما همکاران و رفقای ما را در دادگاه‌های خودشان به مرگ محکوم کردند و آنها را کشتند، ما هم تصمیم گرفتیم شما را که رهبران فکری آنها هستید و با آنها از داخل زندان ارتباط دارید، مورد تهاجم قرار بدهیم و شما را اعدام کنیم و از بین ببریم. این حرف مورد اعتراض بیژن جزنی و چند نفر دیگر واقع شد. ولی نمی‌دانم عطارپور نفر اولی بود یا سرهنگ وزیری (رییس وقت زندان «اوین») که با یک مسلسل که آورده بود، رگبار را به روی آنها خالی کرد."

بهمن نادری پور(راست) در کنار فریدون توانگری(آرش) در دادگاه انقلاب

عکاسی به نام «آزاده اخلاقی» که برخی رویدادهای تاریخی معاصر، در پیوند با جریان‌های چریکی را بازسازی صحنه‌ای و عکاسی کرده است که عکس زیر «بازآفرینی» اعدام این ده تن توسط سران ساواک و کمیته مشترک ضدخرابکاری توسط اوست:

.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 60
  • در انتظار بررسی: 4
  • غیر قابل انتشار: 11
  • علی IR ۲۰:۴۱ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۶
    98 26
    رضا پهلوی نماینده حکومت پهلوی سابق نیست؛ و در آن دوره نیز هیچ مسئولیتی نداشته است؛ و اکنون نیز کاملاً یک نوکر حلقه به گوش مافیای گلوبالیستی است که همیشه (چه در دوره پهلوی و چه امروزه) دشمن ایران بوده است. در دوره پهلوی هم مجرمان خطرناک مانند قاتلان، متجاوزان، سارقان مسلح، تروریستهای تجزیه طلب یا آشوبگر و برهم زننده نظم عمومی مانند امروز به درستی اعدام می شدند. دست از این دوگانه سازیهای نادرست و آسیب زا بردارید. بسیاری از میهن پرستان، امروزه پشتیبان بخشهای اقتدارگرای نظام مانند سپاه و ارتش و قوه قضائیه هستند. با این کارهای ناشیانه تنها در صفوف میهن پرستان اختلاف می اندازید و به ایران ستیزان یاری می رسانید.
    • IR ۱۸:۴۰ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۷
      4 2
      ولیعهد ان زمان بوده است
  • محمد IR ۲۰:۴۶ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۶
    70 7
    اعدام نکنید - بزارید مردم رو به خاک خون بکِشند. عجب!
  • SE ۲۱:۲۰ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۶
    78 5
    در امریکا پلیس اجازه دارد برای 20 دلاری مشکوک به تقلبی روز روشن باز زانو مرد مبتلا به کرونا را خفه و بکشد اما در ایران دزدان متجاوز و شرور و اختشاشگر آدمکش را دادگاه حق مجازات نداشته باشد؟؟؟!!! عجب آدمهای احمقی!
  • IR ۲۱:۲۱ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۶
    22 4
    باید جنایات این جنایتکاران برای نسل جوان بازگویی شود تا فراموش نشود
  • بهنام IR ۲۱:۳۱ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۶
    22 14
    میگه یه بار تو مهد کودک دیدم طفلی علیرضا گریه میکنه گفتم علی رضا مامان چته ؟ گفت سامان نمیزاره بزنمش حالا شما شدین علی رضا زندانیا هم سامان !
  • ... IR ۲۲:۰۸ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۶
    47 8
    رضا پهلوی همان فردی است که با دستور پدرش خون ده ها هزار مرد و زن ایرانی آنهم فقط به خاطر حضور در تظاهرات و حمایت از پیر و مرادمان خمینی عزیز بر زمین ریخته شد بدون شک آن خون ها هنوز جوشان است و هیمنه استکبار , معاندین و منافقان داخلی و خارجی را به زودی زود درهم خواهد کوبید.انشالله
  • DE ۲۲:۱۲ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۶
    21 66
    شاه و آمریکا بد شما خوب باشین و اعدام نکنید
    • ... IR ۱۱:۰۱ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۷
      48 4
      اگر با شما و خانواده شما چنین کاری کرده باشند بازهم گذشت می کنید؟
    • IR ۱۲:۳۱ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۷
      37 4
      ان شا الله اگه روز ی کسی زن وبچه ات رو کشت تو از اعدامش بگذر
    • NL ۰۸:۳۰ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۸
      4 1
      ۱۱:۰۱ پس چرا دادگاه ها متهم به قتل عمد رو سال ها زنده نگه میدارند تا به زور از خانواده مقتول رضایت بگیرند؟
  • IR ۲۲:۳۸ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۶
    8 11
    وقتی جنایات وحشیانه خاندان هرزه و دزد پهلوی را درست در کتب تاریخ و رسانه ها نقل نکنیم همین می شود که رکورد داران جنایت و دزدی و فحشا در تاریخ معاصر ایران خودشان را با کمک فضای مجازی رها شده دلسوز مردم جامیزنند
  • IR ۲۲:۴۱ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۶
    10 5
    چرا باید از اظهار نظر یه عده ترسید . وقتی قانون درسته نگران چی هستیم . آشغالی مثل ترامپ که به راحتی حک ترور عزیزترین فرد ایران رو داد .
  • فقط اعدام IR ۲۲:۴۵ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۶
    10 10
    طناب دار رو شل ببندید تا زجرکش بشن .
  • بیسیمچی IR ۲۲:۵۳ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۶
    12 3
    تهدیدهایی که در پای پیام اون برادرمون از سوی ایادی استکبار مطرح شد منو یاد سران سپاه عمر سعد و قساوت قلب حرمله و شمر لعنت الله علیهم اجمعین میندازه. ما که اهل فحش و توهین نیستیم. اهل اینم نیستیم که به زن و بچه ی حتی دشمنمون دست درازی کنیم، بلکه زنان و بچه ها و پیرهای دشمن ما در امان هستند. اما خطاب به این کفار و تتمه های مروان و ابوسفیان و ... عرض می کنم، تا خون در رگ های ما جاری است شما در این سرزمین حتی ثانیه ای هم دستتون به ناموس شیعه نخواهد رسید، و هر دستی که به سمت نوامیس شیعه دراز شد قطع خواهد شد.
  • IR ۲۳:۲۶ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۶
    14 7
    به کوری چشم سلبریتی ها اعدامشان کنید. بدانید که بدن سالم به میکروبها رحم نمی کند و بدنی که با میکروبها رافت اسلامی دارد بدن ایدزی است.
  • IR ۲۳:۳۳ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۶
    1 3
    عکس آخری واقعیه یا تزئینی
    • IR ۱۱:۴۸ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۷
      5 1
      عکاسی به نام «آزاده اخلاقی» که برخی رویدادهای تاریخی معاصر، در پیوند با جریان‌های چریکی را بازسازی صحنه‌ای و عکاسی کرده است که عکس زیر «بازآفرینی» اعدام این ده تن توسط سران ساواک و کمیته مشترک ضدخرابکاری توسط اوست
  • IR ۰۰:۴۰ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۷
    11 6
    لعنت بر خاندان پهلوی.
  • شاهرخ IR ۰۱:۰۷ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۷
    10 1
    وقتی که حکم محارب برای سارقان مسلح و اراذلی که اقدام به تجاوز به عنف، مسدود کردن خیابان و معابر و زورگیری میکنند و موجب سلب آسایش و امنیت در جامعه میشوند رو اجرا نکنی همین میشه که حالا عده ای مزدور و عده ای دیگر ناآگاه #اعدام نکنید رو منتشر کنند.
  • IR ۰۱:۲۹ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۷
    10 2
    میگن الاغ اگه یه بار از راهی بره و زمین بخوره بار دوم محاله از اون راه بره، نمیدونم بعضیا چی توی سرشونه که 100 بار به دام ضد انقلاب میفتن و زمین میخورن بازم تکرار میکنن
  • IR ۰۱:۴۶ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۷
    8 2
    به جای اقدام منفعلانه، لشکر سایبری تشکیل بدید این که نشد هر سری رکبی خوردن
  • IR ۰۲:۴۶ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۷
    13 2
    در جواب این سه تا اکانت طرفدار پهلوی که تهدید کردن و نوشتن پیدات میکنیم و علیرضات رو می کشیم .. میگیم تا ما بسیجی ها هستیم شما ها هیچ غلطی نمی توانید بکنید همه شما ها رو در نطفه خفه میکنیم همانطور که پهلوی حرام زاده رو سرنگون کردیم تروریست های دست پرورده پهلوی رو هم تک تک شون رو محو کرده ایم و خواهیم کرد این سه تا جنایتکار رو هم علنی اعدام کنید هر کسی که آشوب و سرقت مسلحانه و جنایت کرده باید اعدام بشه قوه قضائیه ملت ایران پشت شماست اعدام کنید این سه تا منافق رو چون دستشان آلوده است به خون ملت ایران از واق واق اصلاح طلبان و پهلوی حرام زاده و منافقین نترسید
  • IR ۰۶:۲۳ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۷
    6 2
    این کثافتا وطرفدارهای ییشرفشان که می گویند اعدام نکنید کمی به سابقه ی لجن خود برگردند ببینند چه جنایت ها که نکردند-ازساواک تخم حرام ها بگیم-از جنایت مناففی بیشرف بگیم از جنایات کدومشون بیگم ازترور دانشمند هسته ای تاصیادشیرازی تا مطهری تا بمب گذاری منافقین بیشرف درحرم امام رضا(ع)کدوم جنایات این بیشرفا رابگیم کثافتا پس چرا؟! موقعی که عربستان باخنجر گردن ودست میزنه دهن کثیفتون باز نمیشه-این سلبریتی های فاسد هم دم در اوردند ریس رسانه را هم عوض کنید یه ضد انقلاب بیش تر نیست-
  • IR ۰۷:۱۰ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۷
    6 5
    آن روزهای ننگ و نکبت را به خاطر دارم مرگ تنها را خلاصی برای سلطنت طلب های فاسد فاجر است نظام ارتجاعی که در تمام دنیا منسوخ شده است و امروز مشتی دغل باز و فاسد دنبال زنده کردن شاه ملعون هستند
  • GB ۰۷:۴۹ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۷
    3 14
    یه نگاهی به انقلاب 1917 روسیه بندازید تا ببینید چند صد میلیون آدم کشته شدن
    • DK ۰۹:۱۴ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۷
      14 2
      کل روسیه آن زمان صد میلیون جمعیت نداشت!
    • IR ۱۴:۱۰ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۷
      1 8
      فقط در یکی از منطقه های وسیع روسیه 35میلیون کشته شدند
    • IR ۱۴:۴۶ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۷
      4 0
      امان از ضریب هوشی اصولگراها
    • به IR ۱۴:۱۰ - GB ۱۵:۲۴ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۷
      12 1
      اسم آن منطقه وسیع روسیه کجا بود؟ احتمالا فرق هزار و میلیون را نمی دانید چیست و یا انسان را با بشه اشتباه گرفته اید. در سال 1896 چمعیت روسیه 67,473,000 بود و در 1926 این رقم به 93,459,000 رسید. پس دست از حرفهای بی منطق بردارید.
  • NL ۰۸:۴۱ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۷
    1 1
    اوهاااااا بورا باخ
  • IR ۰۹:۳۳ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۷
    8 5
    ببخشید من نه انقلابی هستم و نه بسیجی اما عاشق مملکتم هستم و هر کسی که به هر شکلی بخواهد برای امنیت و اقتصاد کشور مشکل ایجاد کند بدون تامل باید از میان برداشت اصلاً چطور است که مثل پلیس امریکا (قبله افراد نادان) عدالت را در همان کف خیابان اجرا بکنیم
  • IR ۰۹:۳۴ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۷
    4 7
    اونایی را که شاه چند تا چند تا اعدام میکرد دقیقا همونهایی بودن که باید هزار تا هزار تا اعدام میشدن و بحمدالله سال 1988 این اتفاق افتاد
  • IR ۰۹:۳۷ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۷
    10 1
    گرانی مردم را کلافه نکرده بلکه کمرشان را شکسته است .کیست که نداند این گرانی ها عمدی است برای عصبی کردن ملت
  • IR ۰۹:۴۵ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۷
    4 4
    بیژن جزنی و دار و دستش را اگه ساواک نمیکشت بعد از انقلاب یا اعدام میشدن یا الان در خارج کشور علیه نظام تشکیلات داشتن
  • IR ۰۹:۴۸ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۷
    14 4
    قبول دارید شما هم خوب نیستید عطر آن است که که خود ببوید نه آن است که شما ها بگویید
    • IR ۱۲:۳۵ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۷
      3 3
      شاید اما ناجوانمردانه اعدام نمیشدن بلکه دادگاه براشون تشکیل میشد فردا هم روزنامه ها به دورغ نمیزدن، در حال فرار از زندان تیرباران شدن فکر کردن درد نداره،یه کم فکور باش
  • IR ۰۹:۴۹ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۷
    8 6
    تو مملکت ما طرف داران بهایها بچه اقازادها نوکر صفتان خود فروخته اینها از همان دیو صفتانی هستند که سردار سلیمانی فداکار رابه بیگانه فروختند ودم نیاوردند برنامه سقوط هواپیما ی اوکراینی را زمینه چینی کردند گرانیبنزین را یک شبه اجرا کردند وخودرا به کرو کوری زدند حالا هم برای جلو گیری از اجرای قانون قصاص به درو دیوار میزنند باید هوشیار بود اینها خیلی خیلی بی شرفند
  • نظر شما غیر قابل انتشار است IR ۱۰:۲۹ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۷
    16 5
    الان یعنی شما خودتون اینطور میخواهید تطهیر کنید که چون اونها اعدام کردند ما هم باید اعدام داشته باشیم!
    • IR ۱۱:۴۹ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۷
      7 3
      خیر. می گوید الربع الپهلوی که پدر و پدر بزرگش اصلا کارشان اعدام بوده حق ندارد ژست ضد اعدام بگیرد.
    • IR ۱۱:۵۱ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۷
      4 5
      نظر ما نظر اسلام است.!!!
    • IR ۱۳:۱۷ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۷
      3 4
      قصاص قاتل فرمایش خدا در قرآن وحکم اسلام است.
  • IR ۱۰:۵۸ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۷
    4 3
    این که داعشی ها یا سلطنت طلبا یا منافقا یا در یک کلمه: امریکایی ها دشمن نظام ایران هستند، واقعا مایه افتخار و مباهات نظام است.
  • امیرعلی IR ۱۱:۰۹ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۷
    6 2
    اگر سیاستمداری همسر دوم خود را با اسلحه به قتل برساند عده ای می گویند نباید قصاص شود. اما اگر پدر رومینا فرزندش را به قتل برساند می گویند باید اعدام شود.
  • IR ۱۱:۲۲ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۷
    6 2
    خفه کردن زیر پای پلیس آمریکا که بدتر از اعدام. بعد هم اینها قاتل هستند کی قاتل زن وبچه ش را می بخشد.؟!
  • بهروز IR ۱۳:۰۷ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۷
    3 4
    این دروغایی که نوشتین راسته؟
    • IR ۱۴:۵۵ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۷
      0 2
      روزی چند تا دروغ میگی.؟؟؟
    • GB ۱۵:۲۶ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۷
      2 1
      تو راحت باش. در عصر فضای مجازی راست همان دروغی است که آنقدر تکرار می شود تا همه باور کنند و دروغ هم همان حرف راستی است که آنقدر انکار می شود که همه آن را دروغ بپندارند.
  • IR ۱۴:۱۰ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۷
    1 2
    اعدام نشوند که بیایند پازل خود را با کشتن مردم کامل کنند.؟!
  • IR ۱۴:۲۰ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۷
    1 4
    برفرض محال بخشیده بشوند یکی میشند بدتر از نیما زم که فتنه کنند وبه جان واموال مردم ضرر بزنند. پس باید مجازات شوند که حقشان است. وکشور از شرارت آنها در امان می ماند. ترامپ از قاتل پسرش می‌گذرد یا به بدترین وجه دستور اعدامش را می‌دهد.؟؟؟
  • ناشناس US ۱۵:۳۹ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۷
    2 4
    از کی تا حالا متجاوزا انقدر مظلوم شدن که بازیگرای احمق و یه مشت آدم نکبت براشون درخواست بخشش میکنن ؟ اگه اینطوری بشه ک در حق خفاش شب ظلم کردید .اون لااقل فیلم نمیگرفت بمب هم نمیذاشت متصدی پمپ بنزین هم اتیش نمیزد !! به حرف اینا باشه متجاوزای به عنف رو بخاطر مادرانشون ببخشید !!!! بقیه هم برن به درک !! اخه این سه تا لجن چی دارن غیر از بوی گند که واسشون دلسوزی میکنید ؟
  • IR ۱۶:۵۶ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۷
    3 0
    در زمان پیامبر اعدام بود ؟
  • IR ۱۶:۵۹ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۷
    5 3
    اگر شاه هم شروع به اعدام رهبران وعاملان پیروزی انقلاب میکرد و همه را میکشت انقلاب پیروز نمیشد
    • IR ۱۹:۳۸ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۷
      1 7
      جرئتشو نداشت، نمیدونی انقدر از دست امام عصبانی شده بود که در فکر قتلش بود؟ ولی اطرافیان صلاح ندونستن منصرفش کردن، در ثانی اگه یه کم تاریخ انقلاب خونده باشی می بینی که روش اعلیحضرت اعدام و دادگاه نبود، فقط خدا میدونه چند نفرو با شکنجه کشتن و جنازه شونو معدوم مردن
    • IR ۱۱:۵۲ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۸
      1 1
      فالله خیر حافظا وهو ارحم الراحمین.
  • ناشناس IR ۱۸:۳۵ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۷
    0 3
    ربع پهلوی تو زیاد به خودت فشار نیار اول بهتره بری اسرائیل سرطانت رو درمان کنی و وقتی رو صندلی جفتک .... می زنی مواظب باشی ازش نيفتی اوخ بشي اون وقت یه مشت چاکر و مخلصت رو نا امید کنی
  • IR ۲۰:۰۱ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۷
    0 5
    ایشا الله بزودی قاتلای شهید سردار سلیمانی هم با جاسوس های داخلیشون حکم اعدامشون صادر و اجرا شود .
  • IR ۱۴:۱۲ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۹
    0 1
    هی دون کیشوت. خاندان رضا قلدر، خفه شو
  • علی IR ۰۶:۲۹ - ۱۳۹۹/۰۵/۰۸
    0 0
    نبایدبه رسم بدآئین نهاد که گویندلعنت برآنکس که این نهاد
  • DE ۰۰:۵۵ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۵
    0 1
    تمام اطلاعات نشان می‌دهد که رضا پهلوی در قتل برادرش علیرضا و حتی خواهرش لیلا دست داشته چون برای رسیدن به تخت و تاج این دو نفر اصلی ترین رقیبهایش بودند. وقتی که شازده رضا در تشییع جنازه برادرش علیرضا او را با خنده و تمسخر تروریست می‌خواند( در این لحظه خنده ی حضار در تشییع جنازه) مشخص می‌شود چه کسی خواهان مرگ برادرش بود.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس