کد خبر 1095539
تاریخ انتشار: ۲۶ تیر ۱۳۹۹ - ۲۳:۳۰

به گزارش مشرق، کانال تلگرامی بنیاد شهید مطهری بخشی از سخنان این شهید درباره تصور نادرست از  «ذکر خدا» را منتشر کرد که در ادامه می خوانید:


 سالها پیش شخصی در کتابی در رد شیعه «ذکر خدا» را تحقیر کرده و گفته بود آیا اینکه یک پاسبان در دل شب خانه‌های مردم را پاسبانی کند بهتر است و خدا راضی‏‌تر است یا بنشیند و هی لبهایش را تکان بدهد و ذکر بگوید؟

مرد عالمی جواب خوبی داد، گفت: شقّ سومی دارد و آن اینکه پاسبان در همان حالی که تفنگش را روی دوشش گرفته و در خیابانها قدم می‌زند ذکر خدا بگوید.

اسلام که نمی‌گوید یا برو پاسبانی کن یا ذکر خدا بگو، یا برو خلبان باش یا ذکر خدا بگو. اسلام می‌گوید هر کاری که می‌کنی ذکر خدا بگو، آن وقت کارت را بهتر انجام می‌دهی و روحیه‌‏ات قوی‌تر می‌شود.

مگر قرآن گفته ذکر خدا فقط به این است که انسان در چلّه بنشیند، درها را به روی خود ببندد، تسبیح هزاردانه هم دستش باشد و ذکر بگوید؟!

قرآن به مجاهدین می‌گوید: «یا ایهَا الَّذینَ امَنوا اذا لَقیتُمْ فِئَةً فَاثْبُتوا وَ اذْکرُوا اللهَ کثیراً لَعَلَّکمْ تُفْلِحونَ»؛  ای اهل ایمان! آنگاه که با دشمن روبرو می‌شوید و مرگ دندانهای خود را به شما نشان می‌دهد پابرجا باشید و زیاد یاد خدا بکنید.

*بازنشر مطالب شبکه‌های اجتماعی به منزله تأیید محتوای آن نیست و صرفا جهت آگاهی مخاطبان از فضای این شبکه‌ها منتشر می‌شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • IR ۰۷:۰۲ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۷
    20 10
    سلام و رحمت و برکات الهی بر آن شهید فرزانه و گرانقدر باشد .
  • IR ۱۵:۱۸ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۷
    2 0
    یا الله یا رحمان یا رحیم یا ولی المومنین یا غیاث المضطر المستکین

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس