نشست اتحادیه عرب

دبیر کل اتحادیه عرب، ترکیه را به دخالت در امور کشورهای سوریه، لیبی و عراق متهم کرد و گفت که آنکارا با چشمداشت به ثروت کشورهای عربی امنیت ملی آنها را تهدید می‌کند.

به گزارش مشرق، دبیر کل اتحادیه عرب امروز چهارشنبه با آنچه به ادعای او «دخالت‌های ترکیه در امور کشورهای عربی» است مخالفت کرد.

بیشتر بخوانید:

برهم صالح خواستار توقف اقدامات نظامی ترکیه در عراق شد

او همچنین آنکارا را به داشتن چشمداشت به ثروت کشورهای عربی متهم کرد و گفت که این اقدام امنیت ملی کشورهای عربی را تهدید می‌کند.

«احمد ابوالغیط» در گفت‌وگو با خبرگزاری «الشرق الاوسط» مصر گفت: «شورای اتحادیه عرب در تصمیم‌های متعدد خود این دخالت‌های غیرقانونی ترکیه در امور داخلی کشورهای عربی و به خصوص در عراق، سوریه و لیبی را رد و محکوم کرده است».

بیشتر بخوانید:

تصویب راهبرد عربی واحد علیه ایران و ترکیه

دبیر کل اتحادیه عرب با هشدار درباره اینکه رفتارهای آنکارا تعرض و حمله به کل امنیت ملی کشورهای عربی است، گفت: «اتحادیه عرب حاضر به پذیرش این وضعیت نمی‌شود همان گونه که با هر گونه مداخله منطقه‌ای مخالف است که امنیت و تمامیت ارضی و ثبات کشورهای عربی را تهدید می‌کند».

ابوالغیط با بیان اینکه هیچ کسی مایل به تکرار سناریوی سوریه در لیبی نیست، گفت: «اتحادیه عرب به حفظ تمامیت و استقلال کشور لیبی و تمامیت اراضی و وحدت ملی آن کاملا متعهد است و اتحادیه عرب هرگز نمی‌پذیرد که لیبی به مناطق نفوذی میان این قدرت یا آن قدرت تجزیه شود یا در بافت اجتماعی ملت لیبی و طیف ها و اقشار آن، شکاف دائمی ایجاد شود».

او افزود: «اتحادیه عرب هرگز قبول نمی‌کند که اوضاع در لیبی تهدیدی برای امنیت و ثبات کشورهای عربی همجوار، نظیر مصر، الجزائر و تونس باشد».

دبیر کل اتحادیه عرب تاکید کرد: «در واقع امر، یک توافق عربی و بین المللی وجود دارد که راه برون رفت از بحران لیبی را نخست در توقف کامل، فوری و پایدار جنگ و درگیری و توقف همه مداخلات نظامی خارجی می‌داند».

ابوالغیط در پایان گفت که باید فرصت برای ازسرگیری گفت‌وگو میان برادران لیبی در چارچوب یک فرآیند سیاسی کاملا ملی و تحت نظارت سازمان ملل فراهم شود تا با تکمیل مرحله انتقالی، انتخابات ریاستی و پارلمانی مورد رضایت همگان برگزار شود و نهادهایی قانونی و یکپارچه و دائمی که نماد اراده ملت لیبی باشند تشکیل شود.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 4
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • بهزاد US ۲۱:۳۶ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۵
    15 19
    محض رضای خدا به جای بیانیه همه ۲۲ کشور عربی جمع شید و با تمام توانتون به ترکیه حمله کنید تا ترکیه با بهانه مدافعه نفس هر ۲۲ کشور رو تحت کنترل بگیره
    • IR ۰۱:۰۴ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۶
      17 6
      دبگه فیلم هندیش نکن درسته کشورهای عربی هیچ پخی نیستن ولی شماهم دیگه زیادی گنده گ..میکنی
  • IR ۲۳:۵۹ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۵
    5 3
    اخه دبیر کل اتحادیه عرب وقتی سوری های مسلمان به دست بشار قتل عام میشدند تو کجا بودی؟؟ وقتی پ ک ک تروریست از عراق به ترکیه ضربه میزنه تو کجا بودی ؟؟؟ وقتی دولت وفاق ملی عربی از ترکیه کمک میخواد تو کجابودی؟؟؟ که الان اومدی ذر میزنی تو جریانات هستی یا خوابی؟؟؟؟ ثروتتون به سرتون بخوره بلد نیستید بخورید میگید همسایه نمیذاره .خاک تو سرتون کنن بی غیرتا کشورهای عربیتون رو شخم زدن فقط بلدید لاف بزنید!!
    • امیر IR ۱۴:۲۸ - ۱۳۹۹/۰۶/۲۰
      1 0
      عوارض استفاده طبیعی و صنعتی هم زمان

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس